Nic se nemění. Tesla je i nadále světovou jedničkou ve výrobě elektromobilů

Luboš Srb
  • Tesla zůstává největším výrobcem elektromobilů na světě
  • Žádná jiná automobilka nevyrobí tolik čistě elektrických aut
  • Konkurence z Číny však začíná vystrkovat drápky
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku
Tesla Model 3 Highland má vylepšenou aerodynamiku

Ačkoliv v médiích můžete zahlédnout zprávy o tom, že Teslu předehnala čínská společnost BYD v počtu vyrobených elektromobilů, celá věc se má poněkud jinak a dost na tom možná má i trocha toho slovíčkaření.

Tesla vs BYD

Jak informuje server CNBC, čínský výrobce aut BYD nyní zveřejnil prodejní čísla za loňský rok. Celkově sice prodal přes 3 miliony „new energy vehicles“ (tj. řekněme „ekologičtějších“ vozidel), ovšem z toho je 1,6 milionu čistě elektromobilů a další 1,4 milionu jsou hybridní vozy, tedy s kombinací elektrického a spalovacího motoru.

Tesla vedle toho zatím svá prodejní čísla za loňský rok nezveřejnila, ale chtěla vyrobit přes 1,9 milionu elektromobilů a podle předběžných zpráv to vypadá, že překročí hranici 1,8 milionu elektromobilů. To s přehledem stačí k tomu, aby mohla být nadále označována za největšího výrobce elektromobilů na světě.

BYD továrna na elektromobily
BYD továrna na elektromobily

Čtěte také: Stojí méně, ujede více. BYD Sea Lion 07 je vážnou konkurencí Tesly Model Y


Největší konkurence Tesly

V roce 2023 sice Tesla své prvenství na poli elektromobilů uhájila, nicméně v příštím roce začíná souboj nanovo a americká společnost bude mít ještě větší konkurenci. V Číně je potřeba počítat nejvíce s automobilkou BYD, která roste opravdu rychlým tempem. Ne nadarmo ji za největší konkurenci Tesly označil i Elon Musk.

BYD roste rychle a má velké plány

Celkově už prodává BYD více aut, než Tesla. Důvodem je nižší cena, ale také právě nabídka nejen čistě elektrických, ale také hybridních verzí. Zákazníci si tedy mohou lépe vybrat, co je pro ně vhodnější. Do budoucna s pokrokem technologií elektromobilů to může být pomyslným jazýčkem na miskách vah, co rozhodne o tom, od které firmy si zákazníci pořídí auto čistě na elektřinu.

Automobilka BYD nedávno oznámila stavbu gigafactory v Maďarku, což by mohlo vést k dalšímu navýšení prodejů mimo Čínu. V Evropě už tento čínský výrobce prodává celkem 5 modelů a další 3 modely pak chystá v příštích 12 měsících. Máme se tedy rozhodně na co těšit a uvidíme, zda (nebo spíše kdy) dojde k expanzi také na český trh.

BYD Han
BYD Han

Počítat se musí i s dalšími značkami

Další konkurencí Tesly jsou čínské značky BYD, Nio, Xpeng, Zeekr, Huawei, či nově také Xiaomi. Jejich prodeje elektromobilů jsou však v řádu desítek tisíc či stovek tisíc kusů ročně, což je jen zlomek toho, co dokáže společnost Elona Muska.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články