Tesla svým příchodem na trh od začátku nastavila vysoký cíl pro svojí případnou konkurenci. Ani v roce 2012, kdy společnost na trh uvedla svůj první masově vyráběný Model S, to ale nevypadalo, že by mohla honba za elektromobilitou tak rychle započít. Dnes se snaží většina velkých automobilek s Teslou soupeřit o vyšší příčku. Elon Musk ale z většiny výrobců strach nemá.
Podle slov Elona Muska nemusí mít Tesla takový strach z nejznámějších značek. Mnohem větší konkurence se jim rodí v Číně. Ředitel poznamenal, že Číňané pracují mnohem více a také chytřeji. Proto se domnívá, že čínské společnosti budou Tesle šlapat mnohem více na paty.
Navíc tato myšlenka není jen teoretická, ale jak ukazují čísla, je i skutečná. Musk buď tuto realitu zatím netuší nebo ji jen chytře ve svém prohlášení nezmínil. V Číně ale vědí, že výrobce BYD je na tom ve vývoji velmi dobře. Značce se v poslední době velmi daří a jen v minulém roce posílil výrobu bateriových elektrických vozidel o 184 %. V roce 2022 prodal přes 911 tisíc aut.
Čtěte také: Čínský elektromobil BYD Atto 3 exceloval v testu bezpečnosti Euro NCAP
Tesla prodala téměř o polovinu elektromobilů více, nicméně žádný jiný výrobce se před čínského giganta nedostal. Na trhu s hybridními vozy, konkrétně s plug-in hybridními vozy, pak BYD přímo dominuje. V loňské roce si nové majitele našlo přes 1,85 milionu vozidel. Elon Musk ale zůstává v přesvědčení, že Tesla i nadále zůstane světově největším výrobcem elektrických vozidel. Někteří analytici ale předvídají, že by BYD mohl brzy Teslu v prodejích předběhnout. A to ještě v tomto roce.
Klíčovou výhodou čínské značky je její cenový model. Její vozy se prodávají mezi 100 a 200 tisíci juany. V přepočtu to odpovídá zhruba částkám od 325 do 650 tisíc korun. V porovnání s Teslami se tedy prodávají o poznání levněji. Model Y se aktuálně prodává od 259 tisíc čínských juanů. Modely S a X jsou pak mnohonásobně dražší. Jestliže si chce Tesla svojí pozici udržet nejen v Číně, ale na celém světě, měla by skutečně v brzké době představit slibovaný levný model s cenou posazenou kolem hranice půl milionu korun.
Tesla svým příchodem na trh od začátku nastavila vysoký cíl pro svojí případnou konkurenci. Ani v roce 2012, kdy společnost na trh uvedla svůj první masově vyráběný Model S, to ale nevypadalo, že by mohla honba za elektromobilitou tak rychle započít. Dnes se snaží většina velkých automobilek s Teslou soupeřit o vyšší příčku. Elon Musk ale z většiny výrobců strach nemá.
Podle slov Elona Muska nemusí mít Tesla takový strach z nejznámějších značek. Mnohem větší konkurence se jim rodí v Číně. Ředitel poznamenal, že Číňané pracují mnohem více a také chytřeji. Proto se domnívá, že čínské společnosti budou Tesle šlapat mnohem více na paty.
Navíc tato myšlenka není jen teoretická, ale jak ukazují čísla, je i skutečná. Musk buď tuto realitu zatím netuší nebo ji jen chytře ve svém prohlášení nezmínil. V Číně ale vědí, že výrobce BYD je na tom ve vývoji velmi dobře. Značce se v poslední době velmi daří a jen v minulém roce posílil výrobu bateriových elektrických vozidel o 184 %. V roce 2022 prodal přes 911 tisíc aut.
Čtěte také: Čínský elektromobil BYD Atto 3 exceloval v testu bezpečnosti Euro NCAP
Tesla prodala téměř o polovinu elektromobilů více, nicméně žádný jiný výrobce se před čínského giganta nedostal. Na trhu s hybridními vozy, konkrétně s plug-in hybridními vozy, pak BYD přímo dominuje. V loňské roce si nové majitele našlo přes 1,85 milionu vozidel. Elon Musk ale zůstává v přesvědčení, že Tesla i nadále zůstane světově největším výrobcem elektrických vozidel. Někteří analytici ale předvídají, že by BYD mohl brzy Teslu v prodejích předběhnout. A to ještě v tomto roce.
Klíčovou výhodou čínské značky je její cenový model. Její vozy se prodávají mezi 100 a 200 tisíci juany. V přepočtu to odpovídá zhruba částkám od 325 do 650 tisíc korun. V porovnání s Teslami se tedy prodávají o poznání levněji. Model Y se aktuálně prodává od 259 tisíc čínských juanů. Modely S a X jsou pak mnohonásobně dražší. Jestliže si chce Tesla svojí pozici udržet nejen v Číně, ale na celém světě, měla by skutečně v brzké době představit slibovaný levný model s cenou posazenou kolem hranice půl milionu korun.