Tesla je nucena na území Spojených států opět svolat vozy na opravu. Jde o 120 tisíc vozidel Modelu S a Modelu X. Jelikož má být chyba opravena prostřednictvím OTA aktualizace, opět vyvstává otázka, zda se chyby softwarového zaměření stále dají charakterizovat jako „svolávací akce“. Ta totiž ze své podstaty sděluje, že je s vozem potřeba navštit servisní středisko. V tomto případě tak ale není třeba učinit.
Debaty kolem „svolávacích akcí“ se nyní vedou nejen v komunitě okolo Tesly. Se stále větším podílem elektroniky a vzdáleného řízení i možnosti aktualizací je třeba servisní střediska navštěvovat z pravidla u mechanických závad. Palivové čerpadlo, jako v případě svolávací akce u Hondy, vám výrobce vzdáleně ještě neopraví, chybu s aktivací zámku je však možné spravit i „pouhou“ aktualizací řídících jednotek. A právě to má nyní Tesla v plánu.
Média také často informují o nutnosti svolat větší množství vozidel, i když automobilka již stihla v mezičase zareagovat a upravený software do vozů vzdáleně nasadit. Aktuální situace se týká Modelů S a X. Týmy výrobce zjistily, že dveře vozu se mohou v případě nehody odjistit a otevřít. Vzniká tím vyšší riziko sekundárních zranění, a to především u osob mimo havarované vozidlo. Kvůli takovému chování vůz nesplňuje podmínky federálního zákonu.
Čtěte také: Tesla prý záměrně dává do aut vadné díly a pak chce zaplatit za opravu
Ani takovou „drobnost“ nelze brát na lehkou váhu. Diskutuje se spíše způsob, jakým se závady prezentují veřejnosti a majitelům vozidel. Ti kolikrát ani nemají šanci zjistit, že je něco špatně. Nová aktualizace dorazí dříve, než se k nim informace o závadě některou z cest dostane. Tesla ku příkladu aktualizuje své systémy vcelku pravidelně ve frekvenci několika jednotek týdnů.
Tato chyba se týká vozidel vyrobených v loňském a letošním roce. Ve světě moderních vozidel, která nabízí zpravidla stejné množství digitálních funkcí jako chytré telefony, se skutečně nabízí otázka, zda nezačít rozlišovat závažné mechanické potíže vyžadující fyzické svolání do servisní sítě a drobnější chyby, které lze rychle vyřešit aktualizací softwaru. Můžeme je nazývat například zásadními aktualizacemi?
Tesla je nucena na území Spojených států opět svolat vozy na opravu. Jde o 120 tisíc vozidel Modelu S a Modelu X. Jelikož má být chyba opravena prostřednictvím OTA aktualizace, opět vyvstává otázka, zda se chyby softwarového zaměření stále dají charakterizovat jako „svolávací akce“. Ta totiž ze své podstaty sděluje, že je s vozem potřeba navštit servisní středisko. V tomto případě tak ale není třeba učinit.
Debaty kolem „svolávacích akcí“ se nyní vedou nejen v komunitě okolo Tesly. Se stále větším podílem elektroniky a vzdáleného řízení i možnosti aktualizací je třeba servisní střediska navštěvovat z pravidla u mechanických závad. Palivové čerpadlo, jako v případě svolávací akce u Hondy, vám výrobce vzdáleně ještě neopraví, chybu s aktivací zámku je však možné spravit i „pouhou“ aktualizací řídících jednotek. A právě to má nyní Tesla v plánu.
Média také často informují o nutnosti svolat větší množství vozidel, i když automobilka již stihla v mezičase zareagovat a upravený software do vozů vzdáleně nasadit. Aktuální situace se týká Modelů S a X. Týmy výrobce zjistily, že dveře vozu se mohou v případě nehody odjistit a otevřít. Vzniká tím vyšší riziko sekundárních zranění, a to především u osob mimo havarované vozidlo. Kvůli takovému chování vůz nesplňuje podmínky federálního zákonu.
Čtěte také: Tesla prý záměrně dává do aut vadné díly a pak chce zaplatit za opravu
Ani takovou „drobnost“ nelze brát na lehkou váhu. Diskutuje se spíše způsob, jakým se závady prezentují veřejnosti a majitelům vozidel. Ti kolikrát ani nemají šanci zjistit, že je něco špatně. Nová aktualizace dorazí dříve, než se k nim informace o závadě některou z cest dostane. Tesla ku příkladu aktualizuje své systémy vcelku pravidelně ve frekvenci několika jednotek týdnů.
Tato chyba se týká vozidel vyrobených v loňském a letošním roce. Ve světě moderních vozidel, která nabízí zpravidla stejné množství digitálních funkcí jako chytré telefony, se skutečně nabízí otázka, zda nezačít rozlišovat závažné mechanické potíže vyžadující fyzické svolání do servisní sítě a drobnější chyby, které lze rychle vyřešit aktualizací softwaru. Můžeme je nazývat například zásadními aktualizacemi?