Tesla má důvod se bát. Tato automobilka ji může brzy sesadit z trůnu!

  • Automobilka BYD je na nejlepší cestě stát se globálně největší automobilkou
  • Krok s Teslou již srovnala, z druhého místa postoupí již velmi brzy
  • Mezery mezi tahouny a ostatními se budou výrazně zvětšovat
BYD Sea Lion 07

Čínská automobilka BYD představila nové elektrické SUV, model Sea Lion 07 | foto: BYD

Se závěrem roku se spousta společností chystá i na uzavření posledního kvartálu. A ty bývají velmi silné. Tesla se například vždy na čtvrté čtvrtletí těšila, jelikož mohla pravidelně reportovat vysoká kladná čísla. Jenže v boji za prvenstvím v elektromobilním odvětví jí velmi rychle dohání čínský gigant BYD. Tomu se podařilo krok s Teslou v minulém kvartálu srovnat a nyní reálně útočí na post globální jedničky.

BYD sviští na býčí křivce!

Hodnota společnosti BYD je na dlouhodobějším vzestupu a proto je aktuální zpráva spíše ujištěním, že se americká Tesla musí obávat výrazné konkurence. Automobilová divize BYD Auto se již druhou dekádou zabývá vývojem a výrobou osobních vozidel, autobusů, a nákladních vozidel. V posledních letech je však její zaměření výrazně ovlivněno elektrifikací. V roce 2022 přešla z výroby spalovacích vozidel výhradně na bateriové elektromobily. Když k elektromobilům přičteme i úspěch s plug-in hybridními modely, je BYD světovou jedničkou již od minulého roku.

Jestliže jste ovšem zastánci pouze čisté elektřiny, pak se odhaduje, že čínská automobilka Teslu předežene již v průběhu ledna. S každým měsícem předešlého čtvrtletí bylo možné pozorovat rekordní prodeje. Zatímco ve třetím čtvrtletí loňského roku Tesla vedla v prodejích o 4 %, letos jsou stavy vyrovnané na jediné procento (17 % globálního podílu). BYD meziročně navýšil tržby o 68 %. Třetím výrobcem se překvapivě stal koncern Volkswagen, i když s hlubokou propastí. Jejich vozidla tvořily 7 % v minulém roce, 8 % v tom letošním.

BYD Han


Čtěte také: Stojí méně, ujede více. BYD Sea Lion 07 je vážnou konkurencí Tesly Model Y


Německo a Volkswagen jsou v tabulce stále na třetím místě

Nejde snad o to, že by Tesla přestala expandovat a růst i v hodnotě společnosti. Její růst byl jen konzervativnější a držel se těsně nad čtvrtinovým nárůstem. V top pěti světových modelech můžeme najít modely pouze od těchto dvou výrobců. Když jsme již zmínili Volkswagen, je zajímavým zjištěním, že německý trh je po Číně a USA hned třetí zemí, ve které došlo k největšímu nárůstu elektromobilů. Volkswagenu se ještě nedávno předvídalo, že by Teslu mohl předběhnout během dvou let. Vzhledem k posledním zprávám, útlumu výroby, i propuštění, se takové reality ale brzy rozhodně nedočkáme.

Další výrobci, především z území Spojených států, navíc s výrobou elektrických modelů, řadí nižší převodový stupeň. Mezera mezi giganty a ostatními výrobci se tak bude více prohlubovat a boj o prvenství tak nikdo další narušovat nehodlá. V době uveřejnění výsledků příštího roku se tak dozvíme především data kdy a o kolik BYD Teslu předběhl a jak se bude tento boj vyvíjet i do dalších čtvrtletí i finančních roků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla má důvod se bát. Tato automobilka ji může brzy sesadit z trůnu!

  • Automobilka BYD je na nejlepší cestě stát se globálně největší automobilkou
  • Krok s Teslou již srovnala, z druhého místa postoupí již velmi brzy
  • Mezery mezi tahouny a ostatními se budou výrazně zvětšovat
BYD Sea Lion 07

Čínská automobilka BYD představila nové elektrické SUV, model Sea Lion 07 | foto: BYD

Se závěrem roku se spousta společností chystá i na uzavření posledního kvartálu. A ty bývají velmi silné. Tesla se například vždy na čtvrté čtvrtletí těšila, jelikož mohla pravidelně reportovat vysoká kladná čísla. Jenže v boji za prvenstvím v elektromobilním odvětví jí velmi rychle dohání čínský gigant BYD. Tomu se podařilo krok s Teslou v minulém kvartálu srovnat a nyní reálně útočí na post globální jedničky.

BYD sviští na býčí křivce!

Hodnota společnosti BYD je na dlouhodobějším vzestupu a proto je aktuální zpráva spíše ujištěním, že se americká Tesla musí obávat výrazné konkurence. Automobilová divize BYD Auto se již druhou dekádou zabývá vývojem a výrobou osobních vozidel, autobusů, a nákladních vozidel. V posledních letech je však její zaměření výrazně ovlivněno elektrifikací. V roce 2022 přešla z výroby spalovacích vozidel výhradně na bateriové elektromobily. Když k elektromobilům přičteme i úspěch s plug-in hybridními modely, je BYD světovou jedničkou již od minulého roku.

Jestliže jste ovšem zastánci pouze čisté elektřiny, pak se odhaduje, že čínská automobilka Teslu předežene již v průběhu ledna. S každým měsícem předešlého čtvrtletí bylo možné pozorovat rekordní prodeje. Zatímco ve třetím čtvrtletí loňského roku Tesla vedla v prodejích o 4 %, letos jsou stavy vyrovnané na jediné procento (17 % globálního podílu). BYD meziročně navýšil tržby o 68 %. Třetím výrobcem se překvapivě stal koncern Volkswagen, i když s hlubokou propastí. Jejich vozidla tvořily 7 % v minulém roce, 8 % v tom letošním.

BYD Han


Čtěte také: Stojí méně, ujede více. BYD Sea Lion 07 je vážnou konkurencí Tesly Model Y


Německo a Volkswagen jsou v tabulce stále na třetím místě

Nejde snad o to, že by Tesla přestala expandovat a růst i v hodnotě společnosti. Její růst byl jen konzervativnější a držel se těsně nad čtvrtinovým nárůstem. V top pěti světových modelech můžeme najít modely pouze od těchto dvou výrobců. Když jsme již zmínili Volkswagen, je zajímavým zjištěním, že německý trh je po Číně a USA hned třetí zemí, ve které došlo k největšímu nárůstu elektromobilů. Volkswagenu se ještě nedávno předvídalo, že by Teslu mohl předběhnout během dvou let. Vzhledem k posledním zprávám, útlumu výroby, i propuštění, se takové reality ale brzy rozhodně nedočkáme.

Další výrobci, především z území Spojených států, navíc s výrobou elektrických modelů, řadí nižší převodový stupeň. Mezera mezi giganty a ostatními výrobci se tak bude více prohlubovat a boj o prvenství tak nikdo další narušovat nehodlá. V době uveřejnění výsledků příštího roku se tak dozvíme především data kdy a o kolik BYD Teslu předběhl a jak se bude tento boj vyvíjet i do dalších čtvrtletí i finančních roků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."