Rivian je dalším americkým výrobcem, který se přikloní na stranu nového standardního nabíjecího konektoru v Severní Americe. V poslední týdnech je okolo tohoto tématu velmi živo, zvláště poté, co se na vlnu původně proprietárního konektoru od Tesly přiklonily i velké automobilky typu Ford a General Motors.
Stačí, když si do vyhledávače zadáte heslo NACS a budete se sami divit, jaký je kolem tématu ruch. Když se Tesla před časem rozhodla, že otevře své Superchargery i pro elektromobily jiných značek, bylo vcelku jasné, že bez redukcí se cizí automobily neobejdou. To je vcelku komplikované, adaptérů je nedostatek a neobejde se to bez ztrát. Proto se Tesla v podstatě ze dne na den rozhodla ze svého vlastního konektoru udělat americký standard.
Stále by se dalo argumentovat, že i Spojené státy již jedním standardním konektorem disponují a to stejným jako evropský kontinent. Zatímco v našich zemích se téměř naprosto výhradně pro rychlé nabíjení používá CCS konektor, za oceánem nemá proti široké síti Tesly příliš šanci. Velké ražení Tesly navíc získalo nový rozměr poté, co v květnu přesvědčila Ford, aby její iniciativu podpořil.
Čtěte také: Také Stellantis zvažuje, že u elektromobilů přejde na konektor od Tesly
Všichni dosavadní zákazníci Fordu v USA brzy obdrží adaptéry pro použití celé dostupné sítě Superchargerů. Nové modely značky dostanou nový konektor počínaje rokem 2025. Rivian je tak dalším v řadě, kdo bude využívat výhod rozšířeného konektoru. Do jednoho roku budou mít adaptér k dispozici současní zákazníci. Současná generace vozidel se s NACS začne vyrábět o rok později. Nová modelová řada pak bude mít konektor nativně rovnou z vývoje.
Ačkoliv bude Rivian podporovat tuto iniciativu, i nadále bude pracovat na rozšiřování vlastní sítě nabíječek Adventure Network of chargers. Zdali se budou konektory i na těchto stanicích měnit z CCS na NACS, zatím není jasné. Pro zákazníky značky jde ale zajisté o výbornou zprávu, jelikož dostanou přístup k tisícům dalších nabíjecích lokalit.
Rivian je dalším americkým výrobcem, který se přikloní na stranu nového standardního nabíjecího konektoru v Severní Americe. V poslední týdnech je okolo tohoto tématu velmi živo, zvláště poté, co se na vlnu původně proprietárního konektoru od Tesly přiklonily i velké automobilky typu Ford a General Motors.
Stačí, když si do vyhledávače zadáte heslo NACS a budete se sami divit, jaký je kolem tématu ruch. Když se Tesla před časem rozhodla, že otevře své Superchargery i pro elektromobily jiných značek, bylo vcelku jasné, že bez redukcí se cizí automobily neobejdou. To je vcelku komplikované, adaptérů je nedostatek a neobejde se to bez ztrát. Proto se Tesla v podstatě ze dne na den rozhodla ze svého vlastního konektoru udělat americký standard.
Stále by se dalo argumentovat, že i Spojené státy již jedním standardním konektorem disponují a to stejným jako evropský kontinent. Zatímco v našich zemích se téměř naprosto výhradně pro rychlé nabíjení používá CCS konektor, za oceánem nemá proti široké síti Tesly příliš šanci. Velké ražení Tesly navíc získalo nový rozměr poté, co v květnu přesvědčila Ford, aby její iniciativu podpořil.
Čtěte také: Také Stellantis zvažuje, že u elektromobilů přejde na konektor od Tesly
Všichni dosavadní zákazníci Fordu v USA brzy obdrží adaptéry pro použití celé dostupné sítě Superchargerů. Nové modely značky dostanou nový konektor počínaje rokem 2025. Rivian je tak dalším v řadě, kdo bude využívat výhod rozšířeného konektoru. Do jednoho roku budou mít adaptér k dispozici současní zákazníci. Současná generace vozidel se s NACS začne vyrábět o rok později. Nová modelová řada pak bude mít konektor nativně rovnou z vývoje.
Ačkoliv bude Rivian podporovat tuto iniciativu, i nadále bude pracovat na rozšiřování vlastní sítě nabíječek Adventure Network of chargers. Zdali se budou konektory i na těchto stanicích měnit z CCS na NACS, zatím není jasné. Pro zákazníky značky jde ale zajisté o výbornou zprávu, jelikož dostanou přístup k tisícům dalších nabíjecích lokalit.