Na americké půdě dominuje nabíječkám vcelku očekávaně Tesla se svými Superchargery. Narozdíl od Evropy se s tím ale pojí i proprietární konektor NACS. Tesla postupně odemyká své nabíječky i pro vozy cizích značek, rozdíl ve způsobu připojení ale činí celou záležitost složitější. Čím dál více automobilek nyní zvažuje, že své vozy určené pro americký trh bude nabízet právě ve variantě s konektorem Tesly.
Takovou myšlenku potvrzuje i vedení skupiny Stellantis. Tuto možnost nyní zvažují, nicméně dodávají, že v současnosti nejsou ještě připraveni udělat další krok k nasazení cizího konektoru. Na Stellantis je ale vcelku vyvinutý velký tlak. Konkurence v podobě Fordu a GM již totiž potvrdila, že konektor NACS bude v nových vozech zahrnutý jako nový standard.
Jakmile s vyjádřením přišlo GM, ozvalo se mnoho výrobců a dodavatelů nabíjecích stanic a sítí s vyjádřením podpory pro vytvoření nového standardu. Dá se tak jen očekávat, že se další výrobci jak vozidel tak infrastruktury budou přidávat a celou záležitost jen podpoří. Pro Evropany jde pak o dobrou zprávu, že takové změny se skutečně plánují pouze na území Severní Ameriky. V Evropě rozšířený konektor CCS je aktuálně v „bezpečí“.
Čtěte také: Muskův geniální tah. Tesla díky otevření Superchargerů může vydělat miliardy
Stellantis musí úpravu zvažovat především v ohledu na své populární značky Chrysler a Dodge, které mají v Americe velkou zákaznickou základnu. Aby si ji udrželi i nadále, je v jejich největším zájmu se již v této fázi přidat k většině a konektor přijmout. Jak Tesla, tak i zmínění výrobci vytvořili silnou skupinu, kterou se jen těžko podaří přesvědčit k jinému řešení.
Ideálním případem by samozřejmě bylo přijmout americké nebo evropské řešení za celosvětové, ale to je velmi nepravděpodobné. Čína má také svůj vlastní národní konektor a sjednotit všechny na jeden, to je nadlidský úkon. Na druhou stranu, ani u spotřební elektroniky neexistuje jeden univerzální napájecí konektor, a to jak na straně spotřebičů, tak ani u elektrické sítě.
Na americké půdě dominuje nabíječkám vcelku očekávaně Tesla se svými Superchargery. Narozdíl od Evropy se s tím ale pojí i proprietární konektor NACS. Tesla postupně odemyká své nabíječky i pro vozy cizích značek, rozdíl ve způsobu připojení ale činí celou záležitost složitější. Čím dál více automobilek nyní zvažuje, že své vozy určené pro americký trh bude nabízet právě ve variantě s konektorem Tesly.
Takovou myšlenku potvrzuje i vedení skupiny Stellantis. Tuto možnost nyní zvažují, nicméně dodávají, že v současnosti nejsou ještě připraveni udělat další krok k nasazení cizího konektoru. Na Stellantis je ale vcelku vyvinutý velký tlak. Konkurence v podobě Fordu a GM již totiž potvrdila, že konektor NACS bude v nových vozech zahrnutý jako nový standard.
Jakmile s vyjádřením přišlo GM, ozvalo se mnoho výrobců a dodavatelů nabíjecích stanic a sítí s vyjádřením podpory pro vytvoření nového standardu. Dá se tak jen očekávat, že se další výrobci jak vozidel tak infrastruktury budou přidávat a celou záležitost jen podpoří. Pro Evropany jde pak o dobrou zprávu, že takové změny se skutečně plánují pouze na území Severní Ameriky. V Evropě rozšířený konektor CCS je aktuálně v „bezpečí“.
Čtěte také: Muskův geniální tah. Tesla díky otevření Superchargerů může vydělat miliardy
Stellantis musí úpravu zvažovat především v ohledu na své populární značky Chrysler a Dodge, které mají v Americe velkou zákaznickou základnu. Aby si ji udrželi i nadále, je v jejich největším zájmu se již v této fázi přidat k většině a konektor přijmout. Jak Tesla, tak i zmínění výrobci vytvořili silnou skupinu, kterou se jen těžko podaří přesvědčit k jinému řešení.
Ideálním případem by samozřejmě bylo přijmout americké nebo evropské řešení za celosvětové, ale to je velmi nepravděpodobné. Čína má také svůj vlastní národní konektor a sjednotit všechny na jeden, to je nadlidský úkon. Na druhou stranu, ani u spotřební elektroniky neexistuje jeden univerzální napájecí konektor, a to jak na straně spotřebičů, tak ani u elektrické sítě.