Už před dvěma, třemi lety jste určitě zaregistrovali, že se Tesla stavěla k myšlence zpřístupnění vlastních technologií více než kladně. Idea nabídnout FSD, Autopilota či Supercharger však odezněla do ztracena. Nicméně, nyní je toto téma opět na pořadu dne.
„Tesla je otevřena tomu, aby licencovala svůj software a zpřístupnila konkurenci i další produkty. Snažíme se jen o urychlení přechodu k udržitelné energii, nechceme házet konkurenci klacky pod noby!“ uvedl tehdy Elon Musk.
Minulý měsíc totiž generální ředitel Tesly zveřejnil dohodu s Fordem, která umožní jeho elektromobilům neomezený přístup jak v americké, tak kanadské odnoži sítě Supercharger, informuje InsideEVs. Jde tak o avizovanou reakci na dlouhodobější plán, který požadovala Bidenova administrativa.
Čtěte také: Tesla rozdává bezplatné nabíjení na Superchargerech. Ušetřit můžete i přes 100 tisíc
Server však zdůrazňuje, že pomyslné gró v dohledné době čím dál plošnějšího paktu je v něčem jiném. Jak jsme dnes již avizovali v tomto samostatném článku, nabíjecí konektor North American Charging Standard (NACS) od Tesly plánují naplno využívat i další výrobci.
A pozor! I když jde v tomto případě o velmi fér hru, stále platí, že na prvním místě jde o obchod. Hlavní pobídkou pro otevření sítě jsou samozřejmě finance. InsideEVs s odvoláním na analytiky z Piper Sandler uvádí, že částka, kterou může Tesla vydělat, rozhodně není nezanedbatelná.
Experti vyčísli, že díky tomu by si do roku 2030 měla Muskova automobilka přijít až na 3 miliardy dolarů, respektive do roku 2032 dokonce na 5,4 miliard. Další přínos vnímají v rovině sdílení a podpory, kdy se Tesla, co by dominantní hráč, snaží o spolupráci s konkurencí, což má významně urychlit plošnou adopci elektromobility.
Už před dvěma, třemi lety jste určitě zaregistrovali, že se Tesla stavěla k myšlence zpřístupnění vlastních technologií více než kladně. Idea nabídnout FSD, Autopilota či Supercharger však odezněla do ztracena. Nicméně, nyní je toto téma opět na pořadu dne.
„Tesla je otevřena tomu, aby licencovala svůj software a zpřístupnila konkurenci i další produkty. Snažíme se jen o urychlení přechodu k udržitelné energii, nechceme házet konkurenci klacky pod noby!“ uvedl tehdy Elon Musk.
Minulý měsíc totiž generální ředitel Tesly zveřejnil dohodu s Fordem, která umožní jeho elektromobilům neomezený přístup jak v americké, tak kanadské odnoži sítě Supercharger, informuje InsideEVs. Jde tak o avizovanou reakci na dlouhodobější plán, který požadovala Bidenova administrativa.
Čtěte také: Tesla rozdává bezplatné nabíjení na Superchargerech. Ušetřit můžete i přes 100 tisíc
Server však zdůrazňuje, že pomyslné gró v dohledné době čím dál plošnějšího paktu je v něčem jiném. Jak jsme dnes již avizovali v tomto samostatném článku, nabíjecí konektor North American Charging Standard (NACS) od Tesly plánují naplno využívat i další výrobci.
A pozor! I když jde v tomto případě o velmi fér hru, stále platí, že na prvním místě jde o obchod. Hlavní pobídkou pro otevření sítě jsou samozřejmě finance. InsideEVs s odvoláním na analytiky z Piper Sandler uvádí, že částka, kterou může Tesla vydělat, rozhodně není nezanedbatelná.
Experti vyčísli, že díky tomu by si do roku 2030 měla Muskova automobilka přijít až na 3 miliardy dolarů, respektive do roku 2032 dokonce na 5,4 miliard. Další přínos vnímají v rovině sdílení a podpory, kdy se Tesla, co by dominantní hráč, snaží o spolupráci s konkurencí, což má významně urychlit plošnou adopci elektromobility.