Oznámení General Motors o používání nabíjecích standardů Tesly může vstoupit do historie z mnoha důvodů, ale pokud se v Severní Americe začnou měnit nabíjecí konektory za konektory Tesla, bude to v rámci elektromobility znamenat zásadní změnu. Je zajímavé, že vše začalo před pár týdny díky Fordu.
Před několika týdny se totiž automobilka Ford rozhodla přijmout nabíjecí konektor Tesly, nazývaný jako severoamerický standard nabíjení (NACS), jako svůj standardní konektor. Stalo se tak několik měsíců poté, co Tesla slíbila, že postupně, coby součást plánu Bidenovy administrativy, otevře svou nabíjecí síť všem ostatním elektromobilům.
Než budeme pokračovat, připomeňme si některá data. Ještě předtím, než Bílý dům vypracoval plán podpory elektromobility, díky němuž Tesla zprovoznila svou síť Supercharger i ostatním elektromobilům, pokusila se Tesla dosáhnout toho, aby její nabíjecí konektor a nabíjecí standardy byly prohlášeny za oficiální severoamerické standardy nabíjení NACS. Plán byl ale smeten se stolu.
Čtěte také: Tesla rozdává bezplatné nabíjení na Superchargerech. Ušetřit můžete i přes 100 tisíc
Poté, co se generální ředitel Fordu Jim Farley setkal s Elonen Muskem a mluvili o tom, že Modrý ovál přijme standardy nabíjení Tesly, bylo zmíněno, že ostatní firmy budu mít těžké rozhodování. Nedlouho poté se s Muskem setkala také generální ředitelka General Motors Mary Barra a připojila se k rozhodnutí Jima Farleyho. Zatímco se zdá, že vztah Muska a Farleyho, tedy Tesly a Fordu lze hodnotit jako pozitivní, nikdy bychom si to nedovolili tvrdit, pokud jde o Elona Muska a Mary Barra, píše server InsideEVs.
Ať je to jakkoliv, faktem je, že Ford a General Motors „jsou na palubě“ a ostatní značky zřejmě rychle vymýšlejí plány, jak zareagovat. Pokud by se k uvedenému trendu připojily, stane se konektor Tesly standardem nabíjení tak nějak automaticky. Tesla tvoří v současnosti většinu elektromobilů na silnicích Spojených států a Ford a General Motors se netají velkými plány souvisejícími s elektromobilitou současnosti i budoucnosti. Také FLO (nabíjecí síť v USA a Kanadě) již oznámilo, že na svých veřejných nabíjecích stanicích pro elektromobily bude nabízet konektor NACS. Aby zůstaly ostatní nabíjecí sítě konkurenceschopné, budou se pravděpodobně muset přidat.
Oznámení General Motors o používání nabíjecích standardů Tesly může vstoupit do historie z mnoha důvodů, ale pokud se v Severní Americe začnou měnit nabíjecí konektory za konektory Tesla, bude to v rámci elektromobility znamenat zásadní změnu. Je zajímavé, že vše začalo před pár týdny díky Fordu.
Před několika týdny se totiž automobilka Ford rozhodla přijmout nabíjecí konektor Tesly, nazývaný jako severoamerický standard nabíjení (NACS), jako svůj standardní konektor. Stalo se tak několik měsíců poté, co Tesla slíbila, že postupně, coby součást plánu Bidenovy administrativy, otevře svou nabíjecí síť všem ostatním elektromobilům.
Než budeme pokračovat, připomeňme si některá data. Ještě předtím, než Bílý dům vypracoval plán podpory elektromobility, díky němuž Tesla zprovoznila svou síť Supercharger i ostatním elektromobilům, pokusila se Tesla dosáhnout toho, aby její nabíjecí konektor a nabíjecí standardy byly prohlášeny za oficiální severoamerické standardy nabíjení NACS. Plán byl ale smeten se stolu.
Čtěte také: Tesla rozdává bezplatné nabíjení na Superchargerech. Ušetřit můžete i přes 100 tisíc
Poté, co se generální ředitel Fordu Jim Farley setkal s Elonen Muskem a mluvili o tom, že Modrý ovál přijme standardy nabíjení Tesly, bylo zmíněno, že ostatní firmy budu mít těžké rozhodování. Nedlouho poté se s Muskem setkala také generální ředitelka General Motors Mary Barra a připojila se k rozhodnutí Jima Farleyho. Zatímco se zdá, že vztah Muska a Farleyho, tedy Tesly a Fordu lze hodnotit jako pozitivní, nikdy bychom si to nedovolili tvrdit, pokud jde o Elona Muska a Mary Barra, píše server InsideEVs.
Ať je to jakkoliv, faktem je, že Ford a General Motors „jsou na palubě“ a ostatní značky zřejmě rychle vymýšlejí plány, jak zareagovat. Pokud by se k uvedenému trendu připojily, stane se konektor Tesly standardem nabíjení tak nějak automaticky. Tesla tvoří v současnosti většinu elektromobilů na silnicích Spojených států a Ford a General Motors se netají velkými plány souvisejícími s elektromobilitou současnosti i budoucnosti. Také FLO (nabíjecí síť v USA a Kanadě) již oznámilo, že na svých veřejných nabíjecích stanicích pro elektromobily bude nabízet konektor NACS. Aby zůstaly ostatní nabíjecí sítě konkurenceschopné, budou se pravděpodobně muset přidat.