Jak už název napovídá, volitelný balíček Track Package pro Teslu Model S Plaid je určen především pro ty zákazníky, kteří chtějí ze svých vozů dostat na uzavřeném závodním okruhu maximum výkonu. Majitelé Tesly Model S Plaid, kteří žijí v Německu nebo se zde často pohybují, mají možnost si balíček, který odemkne maximální rychlost na hodnotu 200 mil za hodinu (322 km/h), vyzkoušet i na veřejných dálničních úsecích bez omezení rychlosti. Určitě to ale v běžném provozu nelze doporučit.
Belgičan Steven Peeters, který o sobě říká, že je prvním evropským zákazníkem Tesly, který má na svém Modelu S Plaid aktivní balíček Track Package, projížděl Německem na okruh Nϋrburgring Nordschleife. Zde se později setkal s Mishou Charoudinem, který novinku řádně otestoval na trati.
Jelikož Stevenova trasa zahrnovala několik úseků německého Autobahnu bez omezení rychlosti, chtěl belgický youtuber zjistit, zda jeho vůz skutečně dokáže překonat rychlost 200 mil za hodinu, jak Tesla inzerovala. Aby maximalizoval své šance, rozhodl se vyzkoušet možnosti vozu brzy ráno, kdy nebyl téměř žádný provoz.
Čtěte také: Tesla zákazníkům dodává tuhle zvláštní věcičku. Víte, k čemu slouží?
Jak můžete vidět na videu níže, pokus byl úspěšný. Rychloměr Tesly se zastavil až na hodnotě 328 km/h, což odpovídá rychlosti 203,8 mil/h. Je zajímavé, že první test probíhal v běžném jízdním režimu. Steven předpokládal, že v závodním režimu může jet Tesla ještě rychleji, a proto další test probíhal v režimu Track.
Model S Plaid ale dosáhl přesně stejné rychlosti, což naznačuje, že mezi oběma jízdními režimy není, pokud jde o nejvyšší rychlost, žádný rozdíl. Steven dodává, že režim Track by se měl používat pouze na závodním okruhu, protože deaktivuje stabilizační systém ESP, což se při jízdě na veřejných komunikacích s ohledem na bezpečnost nedoporučuje.
Vzhledem k tomu, že vůz má při maximální rychlosti stále ještě výkonovou rezervu, domnívá se Steven, že by Tesla mohla jet ještě rychleji. Postará se o to budoucí aktualizace softwaru? Je jisté, že ve skutečnosti nikdo nepotřebuje auto, které překračuje rychlost 320 km/h. Ale zároveň je dobré vědět, že se Model S Plaid nachází na území superaut nejen pokud jde o zrychlení a časy na čtvrt míle, ale také, zaměříme-li se na maximální rychlost.
Jak už název napovídá, volitelný balíček Track Package pro Teslu Model S Plaid je určen především pro ty zákazníky, kteří chtějí ze svých vozů dostat na uzavřeném závodním okruhu maximum výkonu. Majitelé Tesly Model S Plaid, kteří žijí v Německu nebo se zde často pohybují, mají možnost si balíček, který odemkne maximální rychlost na hodnotu 200 mil za hodinu (322 km/h), vyzkoušet i na veřejných dálničních úsecích bez omezení rychlosti. Určitě to ale v běžném provozu nelze doporučit.
Belgičan Steven Peeters, který o sobě říká, že je prvním evropským zákazníkem Tesly, který má na svém Modelu S Plaid aktivní balíček Track Package, projížděl Německem na okruh Nϋrburgring Nordschleife. Zde se později setkal s Mishou Charoudinem, který novinku řádně otestoval na trati.
Jelikož Stevenova trasa zahrnovala několik úseků německého Autobahnu bez omezení rychlosti, chtěl belgický youtuber zjistit, zda jeho vůz skutečně dokáže překonat rychlost 200 mil za hodinu, jak Tesla inzerovala. Aby maximalizoval své šance, rozhodl se vyzkoušet možnosti vozu brzy ráno, kdy nebyl téměř žádný provoz.
Čtěte také: Tesla zákazníkům dodává tuhle zvláštní věcičku. Víte, k čemu slouží?
Jak můžete vidět na videu níže, pokus byl úspěšný. Rychloměr Tesly se zastavil až na hodnotě 328 km/h, což odpovídá rychlosti 203,8 mil/h. Je zajímavé, že první test probíhal v běžném jízdním režimu. Steven předpokládal, že v závodním režimu může jet Tesla ještě rychleji, a proto další test probíhal v režimu Track.
Model S Plaid ale dosáhl přesně stejné rychlosti, což naznačuje, že mezi oběma jízdními režimy není, pokud jde o nejvyšší rychlost, žádný rozdíl. Steven dodává, že režim Track by se měl používat pouze na závodním okruhu, protože deaktivuje stabilizační systém ESP, což se při jízdě na veřejných komunikacích s ohledem na bezpečnost nedoporučuje.
Vzhledem k tomu, že vůz má při maximální rychlosti stále ještě výkonovou rezervu, domnívá se Steven, že by Tesla mohla jet ještě rychleji. Postará se o to budoucí aktualizace softwaru? Je jisté, že ve skutečnosti nikdo nepotřebuje auto, které překračuje rychlost 320 km/h. Ale zároveň je dobré vědět, že se Model S Plaid nachází na území superaut nejen pokud jde o zrychlení a časy na čtvrt míle, ale také, zaměříme-li se na maximální rychlost.