Největší výrobce elektromobilů na světě zřejmě vyřešil porodní problémy svého nového bateriového článku 4680, který byl oznámen již v roce 2020 a němž Tesla mluvila jako o převratném řešení. Oproti předchozímu bateriovému článku 2170 je totiž 5,5krát větší a uchová 5krát více energie se 16% navýšením dojezdové vzdálenosti.
Původně měly nové baterie 4680 zamířit do Modelu Y a Cybertrucku, ovšem jak už to tak bývá, plány úplně nevyšly a výsledkem prvotních porodních bolestí ve fabrikách americké společnosti bylo, že Tesla vyráběla ještě v letošním roce jen zanedbatelné množství. To se ale v posledních měsících výrazně změnilo.
Začátkem června Tesla oznámila, že dosáhla celkové výroby 50 milionů kusů. A teď, po pouhých 101 dnech, již hlásí vyrobení jubilejních 100 milionů kusů bateriových článků 4680. To je brutální navýšení, které může znamenat, že společnost už vyrábí ne jednotky či stovky, ale tisíce Cybertrucků, pro které je tento nový typ baterií určený.
Když budeme počítat konkrétně s čísly, které máme za poslední 3 měsíce, tak jde průměrně o 495 tisíc bateriových článků vyrobených denně. Do každého Cybertrucku míří 1 344 těchto jednotlivých baterek, které tvoří tzv. battery-pack. Za den by to tedy stačilo pro 367 Cybertrucků, za týden pak pro 2 578 Cybertrucků.
Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!
Tesla se o svém úspěchu samozřejmě pochlubila na síti X, kde spolu s příspěvek zveřejnila jednu pěknou fotku. Na ní drží jubilejní bateriový článek s pořadovým číslem 100 milionů její nejnovější robot Tesla Optimus druhé generace, který se již nějakým způsobem snaží zapojovat do výroby v továrně Tesla Gigafactory v Texasu.
Největší výrobce elektromobilů na světě zřejmě vyřešil porodní problémy svého nového bateriového článku 4680, který byl oznámen již v roce 2020 a němž Tesla mluvila jako o převratném řešení. Oproti předchozímu bateriovému článku 2170 je totiž 5,5krát větší a uchová 5krát více energie se 16% navýšením dojezdové vzdálenosti.
Původně měly nové baterie 4680 zamířit do Modelu Y a Cybertrucku, ovšem jak už to tak bývá, plány úplně nevyšly a výsledkem prvotních porodních bolestí ve fabrikách americké společnosti bylo, že Tesla vyráběla ještě v letošním roce jen zanedbatelné množství. To se ale v posledních měsících výrazně změnilo.
Začátkem června Tesla oznámila, že dosáhla celkové výroby 50 milionů kusů. A teď, po pouhých 101 dnech, již hlásí vyrobení jubilejních 100 milionů kusů bateriových článků 4680. To je brutální navýšení, které může znamenat, že společnost už vyrábí ne jednotky či stovky, ale tisíce Cybertrucků, pro které je tento nový typ baterií určený.
Když budeme počítat konkrétně s čísly, které máme za poslední 3 měsíce, tak jde průměrně o 495 tisíc bateriových článků vyrobených denně. Do každého Cybertrucku míří 1 344 těchto jednotlivých baterek, které tvoří tzv. battery-pack. Za den by to tedy stačilo pro 367 Cybertrucků, za týden pak pro 2 578 Cybertrucků.
Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!
Tesla se o svém úspěchu samozřejmě pochlubila na síti X, kde spolu s příspěvek zveřejnila jednu pěknou fotku. Na ní drží jubilejní bateriový článek s pořadovým číslem 100 milionů její nejnovější robot Tesla Optimus druhé generace, který se již nějakým způsobem snaží zapojovat do výroby v továrně Tesla Gigafactory v Texasu.