Tesla je jako Apple. Ke svým autům přestala dávat nabíječku „v balení“

  • K nové Tesle už nabíječku do běžné zásuvky nedostanete
  • Automobilka ji přesunula do volitelného příplatkového příslušenství
  • U výrobců mobilů se jedná o běžnou praxi
Tesla nabíječka do běžné zásuvky

Tesla a její nabíječka do běžné zásuvky | foto: vlastní

U mobilních telefonů, nejen u Applu, ale i u dalších výrobců, můžeme v posledních letech pozorovat jasný trend v podobě zeštíhlování balení. Tím hlavním, co zmizelo z krabičky, byla nabíječka. Zdá se, že stejným směrem se v tichosti vydala i Tesla. Ukazují to změny, které během léta proběhly na jejím webu.

Nabíječka do sítě jen za příplatek

Pokud jste byli zvyklí, že součástí příslušenství elektromobilu má být vedle nabíjecích kabelů (s Mennekes konektorem na obou stranách pro připojení na veřejných nabíjecích stanicích – pozn. redakce) i klasická nabíječka do běžné 230V zásuvky, připravte se na změnu. U Tesly se nově jedná o volitelné příslušenství. Na změnu, která se dotkla pouze nejprodávanějších Modelů 3/Y, a nikoli vyšších Modelů S/X upozorní zákazníky nová hláška v online konfigurátoru „Zařízení pro domácí nabíjení není součástí dodávky“.

Ruku na srdce, jak moc je pro majitele elektromobilů nabíječka do běžné zásuvky důležitá? Nabíjení elektromobilu tímto způsobem vždy bylo a je doslova za trest. Zvlášť u dnešních modelů s většími bateriemi se elektromobil tímto způsobem nenabije ani přes celou noc. Většinou se tak jednalo jen o další kus nepotřebného příslušenství, který jen zabíral místo v garáži.

Pokud už chcete doma elektromobil efektivně dobíjet, tak potřebujete výkonnější wallbox a za ten se u Tesly připlácelo vždy. Zde není žádná změna. Aktuálně si Tesla tuto nabíječku, kterou nazývá Wall Connector, cení na 13 150 korun, což je konkurenceschopná cena. Na trhu je sice řada levnějších wallboxů, ale najdou se i dražší.

Nabíjení elektrického vozu | foto: powershiftco.com.au

Nabíjení elektrického vozu | foto: powershiftco.com.au


Čtěte také: Cena za nabíjení elektromobilu doma z 230V zásuvky. Kolik zaplatíte?


Nejde jen o ekologii

Když před lety Apple přestal dávat k iPhonům zdarma nabíječku, lidé také nadávali. Čas však ukázal smysl tohoto kroku. S tím, jak lidé mění mobily, hromadily se jim v šuplících nevyužité nabíječky. A kdybyste náhodou doma nabíječku neměli, tak si ji můžete kdykoli dokoupit. Vybrat si můžete značku i výkon a nemusíte se spoléhat na to, co vám dá výrobce. Hlavní přínos je především ekologický, ale výrobcům se samozřejmě i snížily náklady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla je jako Apple. Ke svým autům přestala dávat nabíječku „v balení“

  • K nové Tesle už nabíječku do běžné zásuvky nedostanete
  • Automobilka ji přesunula do volitelného příplatkového příslušenství
  • U výrobců mobilů se jedná o běžnou praxi
Tesla nabíječka do běžné zásuvky

Tesla a její nabíječka do běžné zásuvky | foto: vlastní

U mobilních telefonů, nejen u Applu, ale i u dalších výrobců, můžeme v posledních letech pozorovat jasný trend v podobě zeštíhlování balení. Tím hlavním, co zmizelo z krabičky, byla nabíječka. Zdá se, že stejným směrem se v tichosti vydala i Tesla. Ukazují to změny, které během léta proběhly na jejím webu.

Nabíječka do sítě jen za příplatek

Pokud jste byli zvyklí, že součástí příslušenství elektromobilu má být vedle nabíjecích kabelů (s Mennekes konektorem na obou stranách pro připojení na veřejných nabíjecích stanicích – pozn. redakce) i klasická nabíječka do běžné 230V zásuvky, připravte se na změnu. U Tesly se nově jedná o volitelné příslušenství. Na změnu, která se dotkla pouze nejprodávanějších Modelů 3/Y, a nikoli vyšších Modelů S/X upozorní zákazníky nová hláška v online konfigurátoru „Zařízení pro domácí nabíjení není součástí dodávky“.

Ruku na srdce, jak moc je pro majitele elektromobilů nabíječka do běžné zásuvky důležitá? Nabíjení elektromobilu tímto způsobem vždy bylo a je doslova za trest. Zvlášť u dnešních modelů s většími bateriemi se elektromobil tímto způsobem nenabije ani přes celou noc. Většinou se tak jednalo jen o další kus nepotřebného příslušenství, který jen zabíral místo v garáži.

Pokud už chcete doma elektromobil efektivně dobíjet, tak potřebujete výkonnější wallbox a za ten se u Tesly připlácelo vždy. Zde není žádná změna. Aktuálně si Tesla tuto nabíječku, kterou nazývá Wall Connector, cení na 13 150 korun, což je konkurenceschopná cena. Na trhu je sice řada levnějších wallboxů, ale najdou se i dražší.

Nabíjení elektrického vozu | foto: powershiftco.com.au

Nabíjení elektrického vozu | foto: powershiftco.com.au


Čtěte také: Cena za nabíjení elektromobilu doma z 230V zásuvky. Kolik zaplatíte?


Nejde jen o ekologii

Když před lety Apple přestal dávat k iPhonům zdarma nabíječku, lidé také nadávali. Čas však ukázal smysl tohoto kroku. S tím, jak lidé mění mobily, hromadily se jim v šuplících nevyužité nabíječky. A kdybyste náhodou doma nabíječku neměli, tak si ji můžete kdykoli dokoupit. Vybrat si můžete značku i výkon a nemusíte se spoléhat na to, co vám dá výrobce. Hlavní přínos je především ekologický, ale výrobcům se samozřejmě i snížily náklady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."