Tenhle update se nepovedl. Elektromobil Hyundai Ioniq 5 proměnil v „hlemýždě“
- Hyundai Ioniq 5 přišel po aktualizaci o eko režim
- Aktualizace pomohla s temperováním baterie, ale rozbila jiné funkce
- Zákazníci již brzy obdrží opravnou aktualizaci

S rostoucí a přibývající chytrostí digitálních zařízení i více automatizovaných prvků ve vozech také narůstá počet řádků kódu potřebných pro ovládání vozidel. Ty se dnes počítají ve stovkách milionů řádků. Při tak vysokém množství funkcí a operací tedy není výjimečné, že se občas něco pokazí. Jednu takovou chybu řeší aktuálně i populární elektromobil Hyundai Ioniq 5.
Aktualizace pomohla baterii, ale rozbila jízdní vlastnosti
Server Jalopnik na chybu přišel během testování vozu. Aktualizační balíček z prosince loňského roku vylepšil funkci temperování baterie. Jenže jako vedlejší efekt má vůz aktuálně téměř nepoužitelný eko jízdní režim. Zdá se, že aktualizace s označením T9Q postihuje především vozy s pohonem všech kol vyrobených na přelomu loňského a letošního roku.
Potíž je v reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Po chybné aktualizaci je reakce velmi zdlouhavá a vůz zrychluje velmi neochotně. Někteří majitelé popisují, že dostat se na 100 km/h trvá i déle než 10 sekund. Hyundai již pracuje na nápravě. Počínaje 27. únorem budou moci servisní střediska přehrát chybný software opravenou verzí.

Čtěte také: Záhada u Tesly? Jsou bezpečné, ale současně také nejčastěji končí na opravách
Oprava je již na cestě
Někteří majitelé Hyundai Ioniq 5 ale zůstávají zmatení, zda se oprava dostane i k nim. Oficiální vyjádření společnosti totiž zmiňuje pouze vozy s loňským výrobním datem, nikoliv novější letošní. Jsou tak zatím ponecháni v nejistotě, zda se i oni mohou od zítřejšího dne zastavit ke svému dealerovi pro nápravu.
Podle některých zdrojů může za chybu nesprávná instalace v servisních střediscích. Zákazníci jsou přesvědčení o tom, že mechanici provedli chybu při aktualizaci, která následně učinila eko režim nepoužitelným. Takovou opravu ale musí provést původní středisko, ostatní dealeři dávají od takových záležitostí ruce pryč. Prý jde především o částky, které Hyundai do svých sítí zasílá a nesmí se jeden úkon duplikovat mezi více středisek. Zda za chybu skutečně mohl lidský faktor, ale nejspíše zůstane pouze domněnkou.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.