Záhada u Tesly? Jsou bezpečné, ale současně také nejčastěji končí na opravách
- Nejnovější výzkum od carVertical přináší zajímavá zjištění
- Až 75 % aut od Tesly zaznamenalo nějakou nehodu
- Automobilka má nejčastěji poškozené vozy

Žijeme v éře plné nejrůznějších sofistikovaných „udělátek“, technologických milníků a výdobytků všudypřítomného technologického pokroku. A pro automobilovou branži to platí dvojnásob.
Tesla v čele žebříčku
Dnešní moderní vozy nabízejí pokročilé systémy, intuitivní infotainment a celou paletu bezpečnostních prvků, které by měly výrazně zmírnit riziko potenciálních nehod. To, že v praxi je to jinak, je už věc druhá. Stále zde totiž existuje jedna zásadní proměnná – lidský faktor.
V této souvislosti provedl carVertical průzkum s cílem zjistit, které značky automobilů mají největší podíl poškozených vozidel, a určit průměrnou finanční hodnotu těchto škod.
A světe div se, mezi nejvíce poškozenými značkami automobilů získala první místo americká Tesla – 74,3 % prověřených záznamů o historii vozů Tesla obsahovalo záznamy o poškození, následuje Hyundai (69,1 %) a Subaru (68,7 %). Mezi trojici nejméně poškozených značek patří Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) a Fiat (39,5 %).

Čtěte také: Plánovaná Gigafactory nemusí být postavena ve Spojených státech, tvrdí Elon Musk
Cena, náhradní díly a lidský faktor
Společnost carVertical jedním dechem dodává, že důvody těchto rozdílů lze mnohdy zdůvodnit selským rozumem. Renault a Fiat většinou nabízejí cenově dostupné vozy s nízkou spotřebou, které jsou úsporné a skvěle poslouží jako rodinné vozy nebo jako auta pro každodenní dojíždění.
Taktéž Hyundai nabízí cenově dostupné, a přitom velmi zajímavé automobily, což je ideální recept pro mladé a nezkušené řidiče. Vozy Subaru jsou obecně bezpečné a spolehlivé, ale řidiči kolikrát nevědí, jak s nimi – už s ohledem na pohon čtyř kol – správně zacházet.
V přímém kontrastu působí Tesla, a to nejen s ohledem na ceny náhradních dílů. Její vozy jsou drahé, plné bezpečnostních systémů a také enormně rychlé. A to je ten problém. Pokud jde o zrychlení vozidla, v drtivé většině případů spousta šoférů naprosto přeceňuje své schopnosti.
„U automobilů Tesla je to trochu paradox, protože mají jeden z nejpokročilejších systémů autonomního řízení a zároveň nejvíce nehod. Tak velký počet nehod může naznačovat, že řidiči buď nejsou zvyklí na rychlou akceleraci elektromobilů Tesla, nebo jen nevěnují řízení dostatečnou pozornost,“ vysvětlil Matas Buzelis, vedoucí oddělení komunikace carVertical.