200 milionů korun. Ano, taková částka je nyní připravena z evropských fondů na Ministerstvu průmyslu a obchodu a má podpořit rozvoj elektromobility v České republice.
Tip: Praha vypsala veřejnou zakázku na carsharing elektromobilů
Je zde však několik podmínek, například musíte být podnikatel nebo právnická osoba a nesmíte podnikat v hlavním městě Praha. Současně se nemůžou hlásit ani společnosti vlastněné obcemi nebo kraji. Tato již v pořadí čtvrtá výzva je k dispozici pouze do konce měsíce května 2019, což není příliš dlouhá doba. Podnikatelé, mezi kterými každoročně stoupá obliba v elektromobilitě, tak můžou žádat o dotaci z balíku peněz, který stát mezi firmy ještě nerozděloval.
„Míra podpory je 75 procent pro malé podniky, 65 pro střední podniky a 55 pro velké podniky ze způsobilých výdajů projektu. Minimální výše dotace je 50 tisíc korun a maximální 10 milionů korun. Ta současná výzva je už čtvrtá v pořadí. Ve dvou předcházejících případech byl zaznamenán převis poptávky nad plánovanou alokací,“ řekl Milan Řepka, mluvčí resortu Ministerstva průmyslu a obchodu.
Za poslední 2 roky uspělo celkem 270 projektů s žádostí o více než 300 miliónů korun. Podle pirátského poslance Mikuláše Ferjenčíka však existují lepší cesty, jak elektromobilitu podpořit, než posílat peníze podnikatelům. „Jestli by měl stát někde zasahovat, tak primárně v podpoře výstavby infrastruktury. Ať už na úrovni přímé podpory nebo i na úrovni legislativy, aby například zjednodušil stavební řízení a aby tedy bylo jednodušší stavět dobíjecí stanice,” vysvětluje Ferjenčík.
S tím lze samozřejmě jen souhlasit. Bohužel současná administrativní zátěž spojená s výstavbou “čehokoliv” je teď zásadním problémem i pro takové giganty, jako je ČEZ nebo E.ON. Obě firmy shodně uvádějí, že je to nyní ta největší brzda při rychlejším rozvoji infrastruktury. Současná čísla hovoří o celkovém počtu 178 veřejných dobíjecích stanic, což je pořád velmi málo.
Aktuální výzva však nesměřuje jen na elektromobily, ale samozřejmě i na nabíječky. Pouze však jen pro ty neveřejné.
Sice tato výzva opět nesměřuje na fyzické osoby, ale je to další malý krůček k rozšiřování elektromobility jako takové.
200 milionů korun. Ano, taková částka je nyní připravena z evropských fondů na Ministerstvu průmyslu a obchodu a má podpořit rozvoj elektromobility v České republice.
Tip: Praha vypsala veřejnou zakázku na carsharing elektromobilů
Je zde však několik podmínek, například musíte být podnikatel nebo právnická osoba a nesmíte podnikat v hlavním městě Praha. Současně se nemůžou hlásit ani společnosti vlastněné obcemi nebo kraji. Tato již v pořadí čtvrtá výzva je k dispozici pouze do konce měsíce května 2019, což není příliš dlouhá doba. Podnikatelé, mezi kterými každoročně stoupá obliba v elektromobilitě, tak můžou žádat o dotaci z balíku peněz, který stát mezi firmy ještě nerozděloval.
„Míra podpory je 75 procent pro malé podniky, 65 pro střední podniky a 55 pro velké podniky ze způsobilých výdajů projektu. Minimální výše dotace je 50 tisíc korun a maximální 10 milionů korun. Ta současná výzva je už čtvrtá v pořadí. Ve dvou předcházejících případech byl zaznamenán převis poptávky nad plánovanou alokací,“ řekl Milan Řepka, mluvčí resortu Ministerstva průmyslu a obchodu.
Za poslední 2 roky uspělo celkem 270 projektů s žádostí o více než 300 miliónů korun. Podle pirátského poslance Mikuláše Ferjenčíka však existují lepší cesty, jak elektromobilitu podpořit, než posílat peníze podnikatelům. „Jestli by měl stát někde zasahovat, tak primárně v podpoře výstavby infrastruktury. Ať už na úrovni přímé podpory nebo i na úrovni legislativy, aby například zjednodušil stavební řízení a aby tedy bylo jednodušší stavět dobíjecí stanice,” vysvětluje Ferjenčík.
S tím lze samozřejmě jen souhlasit. Bohužel současná administrativní zátěž spojená s výstavbou “čehokoliv” je teď zásadním problémem i pro takové giganty, jako je ČEZ nebo E.ON. Obě firmy shodně uvádějí, že je to nyní ta největší brzda při rychlejším rozvoji infrastruktury. Současná čísla hovoří o celkovém počtu 178 veřejných dobíjecích stanic, což je pořád velmi málo.
Aktuální výzva však nesměřuje jen na elektromobily, ale samozřejmě i na nabíječky. Pouze však jen pro ty neveřejné.
Sice tato výzva opět nesměřuje na fyzické osoby, ale je to další malý krůček k rozšiřování elektromobility jako takové.