V čele Toyoty již brzy stane nástupce dlouholetého ředitele Akia Toyody. Ke změně dojde již příští měsíc. Kdo by ovšem očekával, že nový výkonný ředitel, Koji Sato, výrazně změní myšlení a výhled automobilky, svojí sázku by nejspíše prohrál. Sato totiž i nadále bude prosazovat velmi podobnou cestu Toyoty jako doposud.
Japonci tedy stále nezaujmou cestu, kterou se vydala naprostá většina automobilového průmyslu. Elektromobilům se věnovat budou, to je jisté. Více nadějí ale stále vsází na vodíkový pohon. Je to podle nich ten správný posun v cestě za uhlíkovou neutralitou. Vodíku dokonce věří natolik, že jej prohlásili za budoucí páteř značky.
Nový ředitel Toyoty promluvil během vytrvalostního závodu konaného 18. března. Velmi zmiňoval nutnost průzkumu a vývoje mimo oblast bateriových elektromobilů. V žádném případě ale jeho proslov nemá jakkoliv znehodnotit aktuální trend. Bateriové elektromobily jsou podle něj také důležité, ale měly by především doplňovat zmíněné alternativní typy pohonů, nikoliv jim dominovat.
Čtěte také: V Česku byla otevřena druhá veřejná vodíková čerpačka. Je „vodíková elektromobilita“ budoucností?
Toyota má ve své nabídce jediný vodíkový model, Mirai. Jeho úspěch je však zatím sotva znatelný. Ve Spojených státech se prodává pouze v Kalifornii. Žádný jiný stát totiž nemá potřebnou vodíkovou čerpací infrastrukturu. Vůz před třemi lety prošel modernizací a úpravou svého vzhledu. V loňském roce se ve USA prodaly zhruba 2 tisíce kusů. Na jednu nádrž vůz ujede kolem 650 kilometrů. Pořídíte jej i u nás za cenu začínající na 1,75 milionu korun.
Ani na poli elektromobilů není nabídka Toyoty nijak oslnivá. Na většině trhů se nabízí pouze první model bZ4X. Ten se ale rozhodně prodejním hitem taktéž nazvat nedá. Od představení vozu jej provází série smolných událostí včetně globální svolávací akce. Pouze na čínském trhu se prodává i menší sedan bZ3 se startovní cenou kolem šesti set tisíc korun.
V čele Toyoty již brzy stane nástupce dlouholetého ředitele Akia Toyody. Ke změně dojde již příští měsíc. Kdo by ovšem očekával, že nový výkonný ředitel, Koji Sato, výrazně změní myšlení a výhled automobilky, svojí sázku by nejspíše prohrál. Sato totiž i nadále bude prosazovat velmi podobnou cestu Toyoty jako doposud.
Japonci tedy stále nezaujmou cestu, kterou se vydala naprostá většina automobilového průmyslu. Elektromobilům se věnovat budou, to je jisté. Více nadějí ale stále vsází na vodíkový pohon. Je to podle nich ten správný posun v cestě za uhlíkovou neutralitou. Vodíku dokonce věří natolik, že jej prohlásili za budoucí páteř značky.
Nový ředitel Toyoty promluvil během vytrvalostního závodu konaného 18. března. Velmi zmiňoval nutnost průzkumu a vývoje mimo oblast bateriových elektromobilů. V žádném případě ale jeho proslov nemá jakkoliv znehodnotit aktuální trend. Bateriové elektromobily jsou podle něj také důležité, ale měly by především doplňovat zmíněné alternativní typy pohonů, nikoliv jim dominovat.
Čtěte také: V Česku byla otevřena druhá veřejná vodíková čerpačka. Je „vodíková elektromobilita“ budoucností?
Toyota má ve své nabídce jediný vodíkový model, Mirai. Jeho úspěch je však zatím sotva znatelný. Ve Spojených státech se prodává pouze v Kalifornii. Žádný jiný stát totiž nemá potřebnou vodíkovou čerpací infrastrukturu. Vůz před třemi lety prošel modernizací a úpravou svého vzhledu. V loňském roce se ve USA prodaly zhruba 2 tisíce kusů. Na jednu nádrž vůz ujede kolem 650 kilometrů. Pořídíte jej i u nás za cenu začínající na 1,75 milionu korun.
Ani na poli elektromobilů není nabídka Toyoty nijak oslnivá. Na většině trhů se nabízí pouze první model bZ4X. Ten se ale rozhodně prodejním hitem taktéž nazvat nedá. Od představení vozu jej provází série smolných událostí včetně globální svolávací akce. Pouze na čínském trhu se prodává i menší sedan bZ3 se startovní cenou kolem šesti set tisíc korun.