Automobilka Toyota představuje nový plně elektrický model bZ3, který je blízkým příbuzným známého bZ4X. Vůz byl vyvinut ve spolupráci s čínským koncernem BYD a má být prodáván prostřednictvím sítě FAW Toyota. Oba vozy se spoléhají na architekturu e-TNGA od Toyoty.
Nový sedan od Toyoty je navíc vybaven tenkými Li-Ion bateriemi z dílny BYD, které umožňují mnohem nižší linii střechy. Výrobce sice zatím neprozradil velikost baterií, ale uvádí, že Toyota bZ3 dokáže ujet na jedno nabití přes 600 kilometrů. Neznáme ani rychlost nabíjení, naopak zajímavou informací je tvrzení automobilky, že i po deseti letech si baterie udrží přes 90 % původní kapacity.
Rozměrově se elektrická Toyota bZ3 přibližuje svému americkému rivalovi, i když je nepatrně větší. Délka vozu je 4725 mm, výška 1475 mm a rozvor 2880 mm. Koeficient aerodynamického odporu 0,218 sice neudává světový rekord, přesto je jeho hodnota příznivá a pozitivně se podepisuje na celkovém dojezdu přes 600 kilometrů. Jen pro porovnání, dříve představené SUV bZ4X si musí vystačit s hodnotou 0,29.
Čtěte také: Toyota bije na poplach! Elektromobily silně podcenila, teď hodlá kopírovat Teslu
Na závěr smutná zpráva pro evropské a americké fanoušky. Toyota deklaruje, že elektromobil byl speciálně navržen pro čínský trh a nezmiňuje se o severoamerických nebo mezinárodních prodejích.
I když nemůžeme tuto variantu vyloučit, jelikož Toyota o prodeji v USA uvažovala, nedávné změny v systému amerických daňových úlev tyto plány zřejmě zrušily. A v Evropě těžko říct, ale spolupráce s čínským BYD by znamenala, že by se musely vozy stejně dovážet z Číny.
Na čínském trhu ale bude nová Toyota bZ3 přímým konkurentem pro Teslu Model 3, když se má prodávat za pouhých 28 tisíc dolarů (cca 700 tisíc korun), tedy méně než v případě elektromobilu od Elona Muska. Bude to ale na úspěch stačit? To zřejmě ukáže až čas.
Automobilka Toyota představuje nový plně elektrický model bZ3, který je blízkým příbuzným známého bZ4X. Vůz byl vyvinut ve spolupráci s čínským koncernem BYD a má být prodáván prostřednictvím sítě FAW Toyota. Oba vozy se spoléhají na architekturu e-TNGA od Toyoty.
Nový sedan od Toyoty je navíc vybaven tenkými Li-Ion bateriemi z dílny BYD, které umožňují mnohem nižší linii střechy. Výrobce sice zatím neprozradil velikost baterií, ale uvádí, že Toyota bZ3 dokáže ujet na jedno nabití přes 600 kilometrů. Neznáme ani rychlost nabíjení, naopak zajímavou informací je tvrzení automobilky, že i po deseti letech si baterie udrží přes 90 % původní kapacity.
Rozměrově se elektrická Toyota bZ3 přibližuje svému americkému rivalovi, i když je nepatrně větší. Délka vozu je 4725 mm, výška 1475 mm a rozvor 2880 mm. Koeficient aerodynamického odporu 0,218 sice neudává světový rekord, přesto je jeho hodnota příznivá a pozitivně se podepisuje na celkovém dojezdu přes 600 kilometrů. Jen pro porovnání, dříve představené SUV bZ4X si musí vystačit s hodnotou 0,29.
Čtěte také: Toyota bije na poplach! Elektromobily silně podcenila, teď hodlá kopírovat Teslu
Na závěr smutná zpráva pro evropské a americké fanoušky. Toyota deklaruje, že elektromobil byl speciálně navržen pro čínský trh a nezmiňuje se o severoamerických nebo mezinárodních prodejích.
I když nemůžeme tuto variantu vyloučit, jelikož Toyota o prodeji v USA uvažovala, nedávné změny v systému amerických daňových úlev tyto plány zřejmě zrušily. A v Evropě těžko říct, ale spolupráce s čínským BYD by znamenala, že by se musely vozy stejně dovážet z Číny.
Na čínském trhu ale bude nová Toyota bZ3 přímým konkurentem pro Teslu Model 3, když se má prodávat za pouhých 28 tisíc dolarů (cca 700 tisíc korun), tedy méně než v případě elektromobilu od Elona Muska. Bude to ale na úspěch stačit? To zřejmě ukáže až čas.