Skupina Hyundai slaví. Jihokorejci už prodali přes 1 milion elektrických aut
- Skupina Hyundai dosáhla významného milníku
- Za 10 let od uvedení prvního elektrického auta prodala přes 1 milion těchto aut
- Prodeje aut na baterky u jihokorejského výrobce rostou

Skupině Hyundai se v posledních letech daří více než dříve. Výrazným pomocníkem v závodu za vysokými prodeji jsou vozidla s alespoň částečným nebo 100% podílem elektrického pohonu, tj. elektromobily. V závěru loňského roku se číslo prodejů přehouplo přes magickou cifru jednoho milionu kusů.
Hyundai prodal přes milion elektrických aut
Tato hodnota je globální a zahrnuje vozy značek Hyundai, Kia a Genesis. Spadají sem jak mild-hybridní, tak i plug-in hybridní a bateriové elektromobily. Přes jeden milion prodaných kusů se skupina dostala po deseti letech od prvního uvedeného modelu. V červnu 2011 Hyundai na domácím trhu představil model BlueOn. Dojezd prvního elektrického vozu byl sotva 160 kilometrů. Baterie uchovala 16,4 kWh energie. Na tehdejší dobu se jednalo o naprosto běžné hodnoty.
Elektrické modely skupiny ale nabraly největší obrátky až v době představení populární řady Kona Electric a sesterské Kia Niro EV. Na budoucí modely je skupina Hyundai kvalitně připravena díky vlastní modulární elektromobilové platformě E-GMP, kterou aktuálně připravují již ve druhé generaci. I nejprodávanější modely Ioniq 5, Ioniq 6 a Kia EV6 mají na finálních hodnotách prodejů celé skupiny velký podíl.

Čtěte také: Hyundai má koncept elektromobilu, který umí neskutečné věci
Poměr 60:40 ve prospěch mateřské automobilky
Celkově se podíl přiklání k vozům značky Hyundai. Jelikož ale luxusní značka Genesis stále formálně patří právě pod Hyundai, hodnoty prodejů se navyšují na této straně vah. Tyto dvě značky kumulativně do konce minulého roku prodaly 601 448 vozů. U Genesis ale nemůžeme počítat se závratným číslem prodejů, proto se dá pro zjednodušení počítat, že naprostou většinu skutečně tvoří auta značky Hyundai. Kia se ale nemá za co stydět, se 420 836 nejde o znatelnou ztrátu. Jen za minulý rok skupina prodala téměř 372 tisíc vozidel s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.
Pokud bychom chtěli do prodejů zahrnout i jiné alternativní zdroje pohonu, mohli bychom přičíst i vodíková vozidla. Převážnou většinu tvoří Hyundai Nexo a hodnota by se usadila kolem čísla 32 tisíc. Ani v následujících letech to nevypadá, že by vodík zvýšil svůj podíl na prodejích. Skupina Hyundai může být každopádně velmi spokojená. S rychle se rozrůstající poptávkou po autech s nižším podílem spalovacích agregátů jsou na velmi dobré cestě svůj milion přetvořit v násobně vyšší počty prodaných kusů v pár jednotkách let.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.