Hyundai má koncept elektromobilu, který umí neskutečné věci

  • Potíže paralelního parkování by mohly brzy zmizet
  • Díky oběma vytáčecím nápravám se může vůz pohybovat všemi směry
  • Kdy se dočkáme prvního produkčního modelu s tímto řešením?
Modulové kolo s kompletním pohonem Hyundai Mobis

Modul kola umožňující jízdu i bokem | foto: Hyundai Mobis

Jihokorejský výrobce automobilových dílů operující pod názvem Mobis ukázal na technologickém veletrhu CES 2023 technologii, která může v budoucnu velmi zjednodušit pohyb a manévrovatelnost vozidel nejen v těsných městských uličkách. Skutečně flexibilní systém ovládání kol vozu předvedla na oblíbeném voze mateřské značky, Hyundai Ioniq 5.

Jízda i dříve zapovězenými směry

Systém nazývaný e-Corner představuje možnost vytočení kol až do pravého úhlu. A nejen na typicky přední ovládané nápravě, ale na všech čtyřech kolech. Paralelní parkování je tak mnohem snazší a zaparkuje skutečně každý. Aby bylo možné systém flexibilně použít u různých vozidel, funguje modul téměř jako nezávislá jednotka. Obsahuje jak elektromotor, tak elektrické řízení tlumičů a samozřejmě ovládání směru jízdy.

Koncept se poprvé objevil již v roce 2018. Nyní ale výrobce využil populárního elektrického vozidla pro jeho odprezentování. Již tento prototyp dokáže svými schopnostmi oslnit. Není totiž nutné, aby se vždy vytáčela všechna kola ze své typické pozice. Ve videu výrobce předvádí různé typy manévrů. Nejzajímavější je zaručeně paralelní parkování bez nutnosti couvání.

Demonstrace schopností nezávislých kol

Demonstrace schopností nezávislých kol | foto: Hyundai Mobis via Youtube


Čtěte také: Robotaxi budoucnosti. Autonomní Hyundai Ioniq 5 začne jezdit po Las Vegas


Skutečně krabí jízda bokem. Bez kompromisu!

Vůz může díky menším úhlů jezdit diagonálně, podobně jako elektrický GMC Hummer EV. Při 45 stupních se vůz otočí kolem své osy na nejnižším možném poloměru. Pokud použijete jako „říditelnou“ nápravu tu zadní, můžete „paralelně“ zaparkovat i při pohybu vpřed. To by zajisté někteří řidiči také ocenili. Minimálně je tento způsob parkování rychlejší pro zachování plynulosti provozu.

Snad výrobce časem předvede, jakým způsobem se bude přepínání a chování náprav ovládat. Takové podrobnosti zatím zveřejněny nebyly. Hyundai Mobis zatím bližší informace o nasazení této technologie neposkytl. Jisté je, že má modulové řešení e-Corner před sebou velká potenciál. Nejen pro své schopnosti, ale díky svému kompaktnímu řešení může výrazně usnadnit výrobu elektrických vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hyundai má koncept elektromobilu, který umí neskutečné věci

  • Potíže paralelního parkování by mohly brzy zmizet
  • Díky oběma vytáčecím nápravám se může vůz pohybovat všemi směry
  • Kdy se dočkáme prvního produkčního modelu s tímto řešením?
Modulové kolo s kompletním pohonem Hyundai Mobis

Modul kola umožňující jízdu i bokem | foto: Hyundai Mobis

Jihokorejský výrobce automobilových dílů operující pod názvem Mobis ukázal na technologickém veletrhu CES 2023 technologii, která může v budoucnu velmi zjednodušit pohyb a manévrovatelnost vozidel nejen v těsných městských uličkách. Skutečně flexibilní systém ovládání kol vozu předvedla na oblíbeném voze mateřské značky, Hyundai Ioniq 5.

Jízda i dříve zapovězenými směry

Systém nazývaný e-Corner představuje možnost vytočení kol až do pravého úhlu. A nejen na typicky přední ovládané nápravě, ale na všech čtyřech kolech. Paralelní parkování je tak mnohem snazší a zaparkuje skutečně každý. Aby bylo možné systém flexibilně použít u různých vozidel, funguje modul téměř jako nezávislá jednotka. Obsahuje jak elektromotor, tak elektrické řízení tlumičů a samozřejmě ovládání směru jízdy.

Koncept se poprvé objevil již v roce 2018. Nyní ale výrobce využil populárního elektrického vozidla pro jeho odprezentování. Již tento prototyp dokáže svými schopnostmi oslnit. Není totiž nutné, aby se vždy vytáčela všechna kola ze své typické pozice. Ve videu výrobce předvádí různé typy manévrů. Nejzajímavější je zaručeně paralelní parkování bez nutnosti couvání.

Demonstrace schopností nezávislých kol

Demonstrace schopností nezávislých kol | foto: Hyundai Mobis via Youtube


Čtěte také: Robotaxi budoucnosti. Autonomní Hyundai Ioniq 5 začne jezdit po Las Vegas


Skutečně krabí jízda bokem. Bez kompromisu!

Vůz může díky menším úhlů jezdit diagonálně, podobně jako elektrický GMC Hummer EV. Při 45 stupních se vůz otočí kolem své osy na nejnižším možném poloměru. Pokud použijete jako „říditelnou“ nápravu tu zadní, můžete „paralelně“ zaparkovat i při pohybu vpřed. To by zajisté někteří řidiči také ocenili. Minimálně je tento způsob parkování rychlejší pro zachování plynulosti provozu.

Snad výrobce časem předvede, jakým způsobem se bude přepínání a chování náprav ovládat. Takové podrobnosti zatím zveřejněny nebyly. Hyundai Mobis zatím bližší informace o nasazení této technologie neposkytl. Jisté je, že má modulové řešení e-Corner před sebou velká potenciál. Nejen pro své schopnosti, ale díky svému kompaktnímu řešení může výrazně usnadnit výrobu elektrických vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."