Server Visual Capitalist se zaměřil na náklady na baterie používané v elektromobilech, a to s důrazem na pickup RAM, jehož baterie má hodnotu srovnatelnou s cenou celé Toyoty Prius. Na kolik vás výměna baterie do elektrického pickupu vyjde?
Visual Capitalist sestavil srovnání odhadu nákladů na různé baterie pro elektromobily na základě informací od společnosti Benchmark Minerals Intelligence. A všechny zaujal jediný vůz, kterým byl elektrický pickup Dodge RAM 1500 EV. Cena jeho baterie má totiž dosahovat 25 000 dolarů (584 tisíc korun).
Akumulátor RAMu se tak stal tím nejdražším v rámci celého srovnání. Vždyť jeho cena je téměř na úrovni ceny nového modelu Toyoty Prius, za niž zaplatíte jen asi o 2500 dolarů více (58 000 korun). Problémem má být podle odborníků hlavně velikost baterie vozu.
Čtěte také: Největší bolístka elektromobilů? Cena náhradní baterie zaskočí i obrovské pesimisty
Skutečným problémem, zdá se, není to, kolik by stála výměna baterie během provozu, ale celkové náklady na velké automobilové baterie. Baterie RAMu má kapacitu 229 kWh, což je téměř čtyřikrát více než baterie Volkswagenu ID.4. RAM REV tak jen nadále podněcuje diskuzi o tom, kdy se kapacita baterií pro elektromobily stane ekonomicky neudržitelnou z hlediska použitých materiálů.
Tohle bude pravděpodobně tématem blízké budoucnosti. Elektrické pickupy jsou stále častější a brzy do ulic vyjede i Tesla Cybertruck. Navíc se začínají objevovat i elektrické tahače jako je například Tesla Semi. Jak však zajistit, aby tyto vozy potřebující obří baterie stále dávaly smysl ekologicky a ekonomicky?
Server Visual Capitalist se zaměřil na náklady na baterie používané v elektromobilech, a to s důrazem na pickup RAM, jehož baterie má hodnotu srovnatelnou s cenou celé Toyoty Prius. Na kolik vás výměna baterie do elektrického pickupu vyjde?
Visual Capitalist sestavil srovnání odhadu nákladů na různé baterie pro elektromobily na základě informací od společnosti Benchmark Minerals Intelligence. A všechny zaujal jediný vůz, kterým byl elektrický pickup Dodge RAM 1500 EV. Cena jeho baterie má totiž dosahovat 25 000 dolarů (584 tisíc korun).
Akumulátor RAMu se tak stal tím nejdražším v rámci celého srovnání. Vždyť jeho cena je téměř na úrovni ceny nového modelu Toyoty Prius, za niž zaplatíte jen asi o 2500 dolarů více (58 000 korun). Problémem má být podle odborníků hlavně velikost baterie vozu.
Čtěte také: Největší bolístka elektromobilů? Cena náhradní baterie zaskočí i obrovské pesimisty
Skutečným problémem, zdá se, není to, kolik by stála výměna baterie během provozu, ale celkové náklady na velké automobilové baterie. Baterie RAMu má kapacitu 229 kWh, což je téměř čtyřikrát více než baterie Volkswagenu ID.4. RAM REV tak jen nadále podněcuje diskuzi o tom, kdy se kapacita baterií pro elektromobily stane ekonomicky neudržitelnou z hlediska použitých materiálů.
Tohle bude pravděpodobně tématem blízké budoucnosti. Elektrické pickupy jsou stále častější a brzy do ulic vyjede i Tesla Cybertruck. Navíc se začínají objevovat i elektrické tahače jako je například Tesla Semi. Jak však zajistit, aby tyto vozy potřebující obří baterie stále dávaly smysl ekologicky a ekonomicky?