Sportovní vozy Ferrari nebudou nikdy řídit autonomně. V tomto smyslu se vyjádřil ředitel společnosti, Benedetto Vigna. V rozhovoru na summitu Future of the Car byl dotázán, jakým způsobem se automobilka chystá uvést na trh nové luxusní sportovní vozidlo. Jak uvádí server Business Insider, ředitel zmínil čtyři softwarové oblasti, které jsou pro automobil významné. Jedná se výkonnostní software, komfortní, infotainment a autonomní systémy. Poslední zmiňovaný ale není pro značku nijak důležitý.
Ferrari se řadí mezi jedny z největších výrobců luxusních vozidel. Historicky až do dneška se daří držet kompletní vývoj ve vlastní továrně, nikdy nebylo potřeba nic dodávat nebo outsourcovat. Ředitel se domnívá, že se tradice stále daří držet právě i díky zavrhnutí vývoje autonomních systémů. Veškeré softwarové řešení vozidel mají na starosti „domácí“ vývojáři. Ti nyní dostali na práci i vývoj systémů pro nové elektromobily.
Přirozeně se ale vývoj musel velmi úzce spojit s vývojem baterií. Bez bližších informací bylo potvrzeno, že společnost navázala partnerství s dodavatelem. Při vývoji vlastního řešení by zcela jistě nebylo možné dostat vůz do výroby do dvou let. Rozhodnutí vyrobit elektrický model začalo Ferrari řešit necelé dva roky zpět. Milníkem byl nástup současného ředitele do funkce v září roku 2021.
Čtěte také: Tesla byla „budíčkem“ pro automobilový průmysl, říká šéf Ferrari
Již brzy po svém jmenování ale uvedl, že značka nebude nikdy vyrábět autonomní vozy. V loňském červnu automobilka prováděla testovací jízdy pro vývojáře umělé inteligence. Po jejich skončení ale museli sami hosté uznat, že jejich prezentace je pro luxusního výrobce zbytečná. Tento jasný postoj je ve velkém rozporu hlavních výrobců elektromobilů, kteří si vozy budoucnosti bez autonomního řízení nedovedou představit.
Vigna ale často během summitu hovořil o duši vozu. Proč by si vlastně měli klienti pořizovat luxusní vůz, když si nemohou vychutnat požitek z jízdy? S přechodem k elektromobilitě chce ale Ferrari zůstat velmi exkluzivním výrobcem. I když by poptávkou mohli vyrábět vozy ve velkém, velmi často se na trh dostane pouze malý počet vozů.
Sportovní vozy Ferrari nebudou nikdy řídit autonomně. V tomto smyslu se vyjádřil ředitel společnosti, Benedetto Vigna. V rozhovoru na summitu Future of the Car byl dotázán, jakým způsobem se automobilka chystá uvést na trh nové luxusní sportovní vozidlo. Jak uvádí server Business Insider, ředitel zmínil čtyři softwarové oblasti, které jsou pro automobil významné. Jedná se výkonnostní software, komfortní, infotainment a autonomní systémy. Poslední zmiňovaný ale není pro značku nijak důležitý.
Ferrari se řadí mezi jedny z největších výrobců luxusních vozidel. Historicky až do dneška se daří držet kompletní vývoj ve vlastní továrně, nikdy nebylo potřeba nic dodávat nebo outsourcovat. Ředitel se domnívá, že se tradice stále daří držet právě i díky zavrhnutí vývoje autonomních systémů. Veškeré softwarové řešení vozidel mají na starosti „domácí“ vývojáři. Ti nyní dostali na práci i vývoj systémů pro nové elektromobily.
Přirozeně se ale vývoj musel velmi úzce spojit s vývojem baterií. Bez bližších informací bylo potvrzeno, že společnost navázala partnerství s dodavatelem. Při vývoji vlastního řešení by zcela jistě nebylo možné dostat vůz do výroby do dvou let. Rozhodnutí vyrobit elektrický model začalo Ferrari řešit necelé dva roky zpět. Milníkem byl nástup současného ředitele do funkce v září roku 2021.
Čtěte také: Tesla byla „budíčkem“ pro automobilový průmysl, říká šéf Ferrari
Již brzy po svém jmenování ale uvedl, že značka nebude nikdy vyrábět autonomní vozy. V loňském červnu automobilka prováděla testovací jízdy pro vývojáře umělé inteligence. Po jejich skončení ale museli sami hosté uznat, že jejich prezentace je pro luxusního výrobce zbytečná. Tento jasný postoj je ve velkém rozporu hlavních výrobců elektromobilů, kteří si vozy budoucnosti bez autonomního řízení nedovedou představit.
Vigna ale často během summitu hovořil o duši vozu. Proč by si vlastně měli klienti pořizovat luxusní vůz, když si nemohou vychutnat požitek z jízdy? S přechodem k elektromobilitě chce ale Ferrari zůstat velmi exkluzivním výrobcem. I když by poptávkou mohli vyrábět vozy ve velkém, velmi často se na trh dostane pouze malý počet vozů.