Šéf Ferrari se vyjádřil jasně. Autonomní technologie je firmě naprosto ukradená

Matouš Vrchota
  • Ředitel Ferrari se od řešení autonomní techniky distancuje
  • Společnost již sestavila tým pro vývoj elektrického modelu
  • První luxusní elektromobil od Ferrari by měl dorazit v roce 2025
Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS

Sportovní vozy Ferrari nebudou nikdy řídit autonomně. V tomto smyslu se vyjádřil ředitel společnosti, Benedetto Vigna. V rozhovoru na summitu Future of the Car byl dotázán, jakým způsobem se automobilka chystá uvést na trh nové luxusní sportovní vozidlo. Jak uvádí server Business Insider, ředitel zmínil čtyři softwarové oblasti, které jsou pro automobil významné. Jedná se výkonnostní software, komfortní, infotainment a autonomní systémy. Poslední zmiňovaný ale není pro značku nijak důležitý.

Veškerý vývoj ve Ferrari řídí Maranello

Ferrari se řadí mezi jedny z největších výrobců luxusních vozidel. Historicky až do dneška se daří držet kompletní vývoj ve vlastní továrně, nikdy nebylo potřeba nic dodávat nebo outsourcovat. Ředitel se domnívá, že se tradice stále daří držet právě i díky zavrhnutí vývoje autonomních systémů. Veškeré softwarové řešení vozidel mají na starosti „domácí“ vývojáři. Ti nyní dostali na práci i vývoj systémů pro nové elektromobily.

Přirozeně se ale vývoj musel velmi úzce spojit s vývojem baterií. Bez bližších informací bylo potvrzeno, že společnost navázala partnerství s dodavatelem. Při vývoji vlastního řešení by zcela jistě nebylo možné dostat vůz do výroby do dvou let. Rozhodnutí vyrobit elektrický model začalo Ferrari řešit necelé dva roky zpět. Milníkem byl nástup současného ředitele do funkce v září roku 2021.

Ferrari LaFerrari Prototype MP1
Ferrari LaFerrari Prototype MP1

Čtěte také: Tesla byla „budíčkem“ pro automobilový průmysl, říká šéf Ferrari


Nový ředitel pro elektrickou dobu

Již brzy po svém jmenování ale uvedl, že značka nebude nikdy vyrábět autonomní vozy. V loňském červnu automobilka prováděla testovací jízdy pro vývojáře umělé inteligence. Po jejich skončení ale museli sami hosté uznat, že jejich prezentace je pro luxusního výrobce zbytečná. Tento jasný postoj je ve velkém rozporu hlavních výrobců elektromobilů, kteří si vozy budoucnosti bez autonomního řízení nedovedou představit.

Vigna ale často během summitu hovořil o duši vozu. Proč by si vlastně měli klienti pořizovat luxusní vůz, když si nemohou vychutnat požitek z jízdy? S přechodem k elektromobilitě chce ale Ferrari zůstat velmi exkluzivním výrobcem. I když by poptávkou mohli vyrábět vozy ve velkém, velmi často se na trh dostane pouze malý počet vozů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články