Seat přijde s levným elektromobilem. Dočkáme se ho i od Škoda Auto?
- Seat dnes oficiálně potvrdil, že vyrobí nový levný elektromobil
- Dorazit má v roce 2025, výroba má probíhat ve Španělsku
- Škoda Auto ještě nemusí být ze hry, ačkoliv vyjádření jsme se nedočkali

Volkswagen nám na nedávné akci Power Day 2021 prozradil některé plány s elektromobily do budoucna. Přelom má nastat v roce 2025, kdy přijdou na trh nové modely vybavené lepšími a levnějšími bateriemi. Ale hlavně, koncern chce vyrábět elektrická auta opravdu ve velkém.
Už dříve se mluvilo o tom, že koncern Volkswagen přijde s levným elektromobilem, tedy s malým vozem, který by nahradil Volkswagen e-up!, Škodu Citigo-e iV, a také Seat Mii Electric. Otázkou bylo, kdo jeho vývoj a výrobu dostane na starosti. Jako nejžhavější kandidáti se tvářily firmy Škoda Auto a Seat.
Seat oznámil levný elektromobil, a co Škoda Auto?
Dneškem to může vypadat, že v případě otázky vývoje projektu levného městského elektromobilu pro VW je hotovo. Prestižní projekt prý získá Španělsko, nikoliv ČR. Ale tvrdí to španělský Seat, který si to spíše zatím stále přeje, než že by to bylo černé na bílém, prozradíme proč.
Seat oficiálně oznámil, že v roce 2025 přijde s levným elektromobilem, který vyjde na 20 až 25 tisíc eur. V plánu má vyrábět 500 000 elektromobilů ročně, a to ve Španělsku, ačkoliv lokalita továrny ještě není známa. Pokud jde o specifikace vozu, zatím víme jen to, že postavený bude na platformě MEB Lite, u které lze použít max. 45kWh battery-pack.
Čtěte také: Nechtěná předpremiéra nového levného elektromobilu od Volkswagenu?

V tiskové zprávě španělské automobilky se však objevují spíše slova typu „Seat hodlá vést vývoj“ apod., což nezní úplně definitivně. A jak už jsme se dříve dozvěděli, Volkswagen bude chtít levný elektromobily nabídnout v rámci koncernových značek, tedy nejen pod hlavičkou Seatu, ale také svou značkou Volkswagen (ID.1 či ID.2), Škoda Auto, ale možná překvapivě také prémiovou značkou Audi.
Ještě se tedy uvidí, kdo nakonec dostane na starost vývoj levného elektromobilu pro celý koncern. Škoda Auto nemusí být ze hry, ani pokud jde o výrobu. Jak Volkswagen před týdnem na elektromobilovém eventu řekl, stále jedná s automobilkami a vládami, aby našel nejlepší místo pro stavbu svých Gigafactory. Jedna z nich má stát v Česku, Slovensku, či Polsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se nám k situaci oficiálně nevyjádřila.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.