Seat kašle na trendy. Do roku 2026 nepředstaví žádný elektromobil

Tomáš Richter
  • Aktuálním trendům vládne elektromobilita
  • Některé automobilky však nespěchají
  • Seat potvrdil, že elektromobil není na pořadu dne
Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID

Posledních pár týdnů bylo v automobilové branži docela rušno. Důvodem však nebyly nové modely nebo nějaké speciální výdobytky nejmodernějších technologií. Tím byl poměrně zásadní obrat v rétorice ohledně avizovaného konce éry spalovacích motorů.

Spalovací auta i po roce 2035

A nejspíš se to dalo i čekat, protože pokud se vůči rozhodnutí EU ostře vymezí de facto nejdůležitější evropský trh, není to žádná legrace. Na pohled překvapivou dohodu se podle německého ministra dopravy podařilo uzavřít v pátek, a předcházela tomu velmi čilá korespondence mezi Bruselem a Berlínem.

Výsledkem konsensu je to, že prodej spalovacích aut bude možný i po roce 2035. Má to však (pochopitelně) háček. Novinka se týká pouze vozidel, jež budou tankovat syntetická paliva, tzv. e-paliva.

Dohodu o možnosti registrovat nové vozy se spalovacími motory i v blízké budoucnosti obratem kvitoval jak předseda vlády České republiky Petr Fiala, tak ministr dopravy Martin Kupka.

Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel

Čtěte také: Šéf Porsche obhajuje syntetická paliva. Co řekl?


Dává si Seat s elektromobily na čas?

A teď z jiného soudku, přesto stále k tématu. InsideEVs informuje, že ne všechny značky plánují urychlit přechod na plnou elektrifikaci za každou cenu. Jako příklad server uvádí automobilku Seat, která neuvažuje o představení elektromobilu dříve než za dva roky.

„Nové elektromobily, které jsou v nyní v plánu, vyjdou pouze pod značkou Cupra, nikoliv Seat. Za současné konstelace nemůžeme elektrifikovat obě najednou. To znamená, že Cupra bude nadále BEV, zatímco Seat zůstane spalovací. Z pohledu trhu se tak dá říci, že se navzájem doplňují, z čehož mohou v této přechodové fázi profitovat hlavně zákazníci.“  – Wayne Griffith, CEO Seat a Cupra

Z vyjádření generálního ředitele obou značek je tedy zřejmé, že toto rozhodnutí není podmíněno tím, co Seat aktuálně chce, ale co v kostce může, aby se nedostal do problémů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články