Trend elektrických koloběžek se v některých zemích vymknul kontrole. Zákazníci nechávají svá přibližovadla uprostřed ulic, někteří jedinci je dokonce hážou do řeky a jinde zase způsobují vážné dopravní nehody. Tečku za alespoň jednou částí těchto problémů chce učinit Paříž, která zásadně omezí jejich fungování. Co přesně se chystá?
Dle oficiálních stránek Paříže to vypadá, že vedení města omezí maximální rychlost sdílených koloběžek na pouhých 10 km/h. Výjimkou bude pouze několik málo silnic, které mají vyznačenou cyklostezku a nehrozí jakýkoliv střet s chodci či jinými účastníky provozu. V takových městských částech platí maximální rychlost 20 km/h.
A proč vůbec takové rozhodnutí padlo? Mezi asi největší strašáky patří právě časté srážky s chodci, kteří se včas nevyhnou jezdci na elektrické koloběžce. Při pomalé jízdě větší zranění nehrozí, ale při nárazu v plné rychlosti může jít i o život. S přibývajícím počtem elektrokoloběžek je potřeba situaci akutně řešit.
Čtěte také: Šílený, ale funkční způsob, jak zabránit elektrokoloběžkám v jízdě po chodníku? Rozhodně!
V současnosti najdete v Paříži tři hlavní provozovatele sdílených elektrokoloběžek, a sice Lime, Tier a Dott. Všechny právní subjekty dostaly povolení k provozu na dva roky s tím, že o prodloužení se bude jednat až před vypršením této doby.
Pravda je zkrátka taková, že pro silné elektrické koloběžky musí existovat jistá forma regulace. I přes zásadní omezení rychlosti se stále jedná o velmi rychlý způsob dopravy. Milovníci adrenalinu mohou sáhnout i po výkonnějších strojích, ale to už jedině na uzavřené komunikaci nebo na dedikovaných závodech.
Trend elektrických koloběžek se v některých zemích vymknul kontrole. Zákazníci nechávají svá přibližovadla uprostřed ulic, někteří jedinci je dokonce hážou do řeky a jinde zase způsobují vážné dopravní nehody. Tečku za alespoň jednou částí těchto problémů chce učinit Paříž, která zásadně omezí jejich fungování. Co přesně se chystá?
Dle oficiálních stránek Paříže to vypadá, že vedení města omezí maximální rychlost sdílených koloběžek na pouhých 10 km/h. Výjimkou bude pouze několik málo silnic, které mají vyznačenou cyklostezku a nehrozí jakýkoliv střet s chodci či jinými účastníky provozu. V takových městských částech platí maximální rychlost 20 km/h.
A proč vůbec takové rozhodnutí padlo? Mezi asi největší strašáky patří právě časté srážky s chodci, kteří se včas nevyhnou jezdci na elektrické koloběžce. Při pomalé jízdě větší zranění nehrozí, ale při nárazu v plné rychlosti může jít i o život. S přibývajícím počtem elektrokoloběžek je potřeba situaci akutně řešit.
Čtěte také: Šílený, ale funkční způsob, jak zabránit elektrokoloběžkám v jízdě po chodníku? Rozhodně!
V současnosti najdete v Paříži tři hlavní provozovatele sdílených elektrokoloběžek, a sice Lime, Tier a Dott. Všechny právní subjekty dostaly povolení k provozu na dva roky s tím, že o prodloužení se bude jednat až před vypršením této doby.
Pravda je zkrátka taková, že pro silné elektrické koloběžky musí existovat jistá forma regulace. I přes zásadní omezení rychlosti se stále jedná o velmi rychlý způsob dopravy. Milovníci adrenalinu mohou sáhnout i po výkonnějších strojích, ale to už jedině na uzavřené komunikaci nebo na dedikovaných závodech.