Majitelé, kteří si zakoupili elektromobil Jaguar I-Pace, tohoto rozhodnutí nejspíše litují. Automobilka totiž řeší již popáté stejný problém a nedaří se ji ho vyřešit. Problém tkví ve vysokonapěťových bateriích, které jsou poměrně nestabilní a jednoduše se přehřívají.
Problém se týká primárně modelů Jaguar I-Pace, které byly zakoupeny v roce 2019, tedy na začátku prodeje. Jaguar I-Pace je první masově vyráběný vůz této automobilky a má poměrně slušný dojezd 400 kilometrů, což bylo v té době považováno za vynikající.
Jenže aby byl zajištěn tak dlouhý dojezd, bylo nutné využít vysokonapěťové baterie, které jsou náchylné k přehřátí, a to může v krajních situacích vést až k požáru. Prakticky od uvedení tohoto vozu na trh se tento problém řeší. V minulosti proběhly další čtyři svolávací akce, ale žádná z nich problém nevyřešila natrvalo. Aktuálně automobilka pořádá již pátou svolávací akci kvůli nestabilním bateriím.
Čtěte také: Novinky u aplikace Tessie: Zobrazí teplotu baterie Tesly a vylepšuje Sentry Mode
Bohužel žádná svolávací akce problém nevyřešila a existují zprávy o tom, že majitelům těchto vozů po svolávací akci vůz začal hořet. Zatím byly zaznamenány tři takové požáry a ve všech případech šlo o vozy, které byly v minulosti opravovány právě kvůli riziku požáru, jak informuje web InsideEVs.
Automobilka radí všem majitelům vozů Jaguar I-Pace, aby je parkovali mimo budovy či garáže, dokud nebude dokončena další vlna oprav. I po dokončených opravách společnost doporučuje, aby majitelé nechávali vozy venku po dobu alespoň 30 dnů.
Je vidět, že si automobilka s tímto problémem příliš neví rady a i přes veškeré snahy problém stále přetrvává. Jediným relativně funkčním řešením je omezit nabíjení baterie na 80 % své kapacity. K tomuto kroku se automobilka uchýlila pomocí aktualizace softwaru, ale tím se zase sníží celkový dojezd vozu, což není ideální u vozu, který se původně prodával za více než 2 miliony korun.
Majitelé, kteří si zakoupili elektromobil Jaguar I-Pace, tohoto rozhodnutí nejspíše litují. Automobilka totiž řeší již popáté stejný problém a nedaří se ji ho vyřešit. Problém tkví ve vysokonapěťových bateriích, které jsou poměrně nestabilní a jednoduše se přehřívají.
Problém se týká primárně modelů Jaguar I-Pace, které byly zakoupeny v roce 2019, tedy na začátku prodeje. Jaguar I-Pace je první masově vyráběný vůz této automobilky a má poměrně slušný dojezd 400 kilometrů, což bylo v té době považováno za vynikající.
Jenže aby byl zajištěn tak dlouhý dojezd, bylo nutné využít vysokonapěťové baterie, které jsou náchylné k přehřátí, a to může v krajních situacích vést až k požáru. Prakticky od uvedení tohoto vozu na trh se tento problém řeší. V minulosti proběhly další čtyři svolávací akce, ale žádná z nich problém nevyřešila natrvalo. Aktuálně automobilka pořádá již pátou svolávací akci kvůli nestabilním bateriím.
Čtěte také: Novinky u aplikace Tessie: Zobrazí teplotu baterie Tesly a vylepšuje Sentry Mode
Bohužel žádná svolávací akce problém nevyřešila a existují zprávy o tom, že majitelům těchto vozů po svolávací akci vůz začal hořet. Zatím byly zaznamenány tři takové požáry a ve všech případech šlo o vozy, které byly v minulosti opravovány právě kvůli riziku požáru, jak informuje web InsideEVs.
Automobilka radí všem majitelům vozů Jaguar I-Pace, aby je parkovali mimo budovy či garáže, dokud nebude dokončena další vlna oprav. I po dokončených opravách společnost doporučuje, aby majitelé nechávali vozy venku po dobu alespoň 30 dnů.
Je vidět, že si automobilka s tímto problémem příliš neví rady a i přes veškeré snahy problém stále přetrvává. Jediným relativně funkčním řešením je omezit nabíjení baterie na 80 % své kapacity. K tomuto kroku se automobilka uchýlila pomocí aktualizace softwaru, ale tím se zase sníží celkový dojezd vozu, což není ideální u vozu, který se původně prodával za více než 2 miliony korun.