Rozjeli jsme se proti zdi a vyzkoušeli asistenční systémy vozů Kia. Jak to dopadlo?
- Automobilka Kia si pro novináře připravila ukázku schopností jejich vozů
- Testování proběhlo na Polygonu v Mostě za dohledu instruktorů
- Odhalena byla také druhá generace modelu Niro

Středeční den na Polygonu v Mostě patřil vozům Kia a českým novinářům, pro které byla nachystána ukázka jízdních asistentů a schopností jednotlivých modelů jihokorejské značky. Bylo testováno celkem šest disciplín například smyk zadní nápravy, jízda terénem, slalom na čas atp.
Kia předvedla funkčnost jízdních asistentů
Jednotlivé disciplíny měly za úkol demonstrovat v bezpečných podmínkách funkčnost jednotlivých systémů a jízdních asistentů. S vozy Kia Ceed jsme zavítali na pohyblivou desku, která vám takzvaně „ustřelí zadek“. Řidiči si mohli vyzkoušet projet dráhu se zapnutou i vypnutou asistencí a sledovat ten markantní rozdíl v chování vozu.
Stejně tak průjezd zatáčkou s vrstvou vody a kluzkým povrchem, kde jsme se navíc museli vyhýbat vodním stěnám. I zde byl vidět dramatický rozdíl v chování vozu se zapnutým či vypnutým systémem ESP.

Průjezd slalomu jen pomocí kamer vozu
Další zajímavou disciplínou byl slalom s vozem Kia Sportage se zalepenými okny. Řidič musel poměrně úzkou a složitou trasu projet jen pomocí kamer, které jsou na vozidle celkem čtyři a dokáží tak vytvořit 360º pohled na okolí.
Model Sportage v plug-in hybridní verzi jsme vzali i na pořádný off-road. Zde se hodil asistent pro sjíždění kopců. Auto si rychlost a brzdění reguluje samo a řidič se může naplno věnovat vedení vozu a kontrole jízdní dráhy.

Čtěte také: Bezpečnost především. Kia EV6 si z crash testu odvezla skvělé hodnocení
Kia EV6 si hravě poradí s přívěsem
První model jihokorejské značky, který byl od prvopočátku konstruován jako elektromobil, předvedl, jak hravě si dokáže poradit a přizpůsobit se jízdě s přívěsem. Kia EV6 může táhnout brzděný přívěs s nejvyšší přípustnou hmotností až 1600 kilogramů. K ukázce posloužila verze s náhonem na všechna kola a s výkonem 239 kW. Vůz rozpozná, že je k němu připojen přívěs a dokáže tomu uzpůsobit rekuperaci, naopak nedokáže pomocí rekuperace úplně zastavit.
Mezi psychicky nejnáročnější disciplíny patřila zkouška nouzového brzdění. Úkol byl jednoduchý, rozjet se proti molitanové zdi rychlostí až 50 km/h a nic nedělat. Zní to jednoduše, ale jak se překážka blíží, podvědomě už šlapete na brzdu. V tom ale zakročí samo auto, v tomto případě opět Kia Sportage, a vůz zabrzdí. Systém funguje do rychlosti 50 km/h, ale někteří odvážnější jedinci se nebáli rozjet i těsně pod hranici 60 km/h, systém fungoval perfektně. Pracuje zde kombinace radaru, který se zaměřuje na kovové překážky, a kamery umístěné na čelním skle.

Čtěte také: Kia postaví továrnu budoucnosti. Vyrábět bude čistě elektrická vozidla
První osobní seznámení s novým modelem Niro
Byla zde k vidění i druhá generace modelu Niro. Ten se nabízí už jen v elektrifikované variantě jako klasický hybrid, plug-in hybrid, nebo v čistě elektrické variantě. Podrobněji jsme si specifikace tohoto modelu představili už dříve. A před týdnem jsme se dozvěděli i české ceny nového Nira.
Pokud chcete vidět více fotografií a videa i z podobných akcí doporučujeme sledovat náš účet na Instagramu.