Rozjeli jsme se proti zdi a vyzkoušeli asistenční systémy vozů Kia. Jak to dopadlo?

Zdeněk Buček
  • Automobilka Kia si pro novináře připravila ukázku schopností jejich vozů
  • Testování proběhlo na Polygonu v Mostě za dohledu instruktorů
  • Odhalena byla také druhá generace modelu Niro
Kia Sportage plug-in hybrid a sjezdový asistent
Kia Sportage plug-in hybrid a sjezdový asistent

Středeční den na Polygonu v Mostě patřil vozům Kia a českým novinářům, pro které byla nachystána ukázka jízdních asistentů a schopností jednotlivých modelů jihokorejské značky. Bylo testováno celkem šest disciplín například smyk zadní nápravy, jízda terénem, slalom na čas atp.

Kia předvedla funkčnost jízdních asistentů

Jednotlivé disciplíny měly za úkol demonstrovat v bezpečných podmínkách funkčnost jednotlivých systémů a jízdních asistentů. S vozy Kia Ceed jsme zavítali na pohyblivou desku, která vám takzvaně „ustřelí zadek“. Řidiči si mohli vyzkoušet projet dráhu se zapnutou i vypnutou asistencí a sledovat ten markantní rozdíl v chování vozu.

Stejně tak průjezd zatáčkou s vrstvou vody a kluzkým povrchem, kde jsme se navíc museli vyhýbat vodním stěnám. I zde byl vidět dramatický rozdíl v chování vozu se zapnutým či vypnutým systémem ESP.

Kia Sportage se zaslepenými okny
Kia Sportage se zaslepenými okny

Průjezd slalomu jen pomocí kamer vozu

Další zajímavou disciplínou byl slalom s vozem Kia Sportage se zalepenými okny. Řidič musel poměrně úzkou a složitou trasu projet jen pomocí kamer, které jsou na vozidle celkem čtyři a dokáží tak vytvořit 360º pohled na okolí.

Model Sportage v plug-in hybridní verzi jsme vzali i na pořádný off-road. Zde se hodil asistent pro sjíždění kopců. Auto si rychlost a brzdění reguluje samo a řidič se může naplno věnovat vedení vozu a kontrole jízdní dráhy.

Kia EV6 utáhne až 1 600 kilogramů na tažném zařízení
Kia EV6 utáhne až 1 600 kilogramů na tažném zařízení

Čtěte také: Bezpečnost především. Kia EV6 si z crash testu odvezla skvělé hodnocení


Kia EV6 si hravě poradí s přívěsem

První model jihokorejské značky, který byl od prvopočátku konstruován jako elektromobil, předvedl, jak hravě si dokáže poradit a přizpůsobit se jízdě s přívěsem. Kia EV6 může táhnout brzděný přívěs s nejvyšší přípustnou hmotností až 1600 kilogramů. K ukázce posloužila verze s náhonem na všechna kola a s výkonem 239 kW. Vůz rozpozná, že je k němu připojen přívěs a dokáže tomu uzpůsobit rekuperaci, naopak nedokáže pomocí rekuperace úplně zastavit.

Mezi psychicky nejnáročnější disciplíny patřila zkouška nouzového brzdění. Úkol byl jednoduchý, rozjet se proti molitanové zdi rychlostí až 50 km/h a nic nedělat. Zní to jednoduše, ale jak se překážka blíží, podvědomě už šlapete na brzdu. V tom ale zakročí samo auto, v tomto případě opět Kia Sportage, a vůz zabrzdí. Systém funguje do rychlosti 50 km/h, ale někteří odvážnější jedinci se nebáli rozjet i těsně pod hranici 60 km/h, systém fungoval perfektně. Pracuje zde kombinace radaru, který se zaměřuje na kovové překážky, a kamery umístěné na čelním skle.

Nová Kia Niro
Nová Kia Niro

Čtěte také: Kia postaví továrnu budoucnosti. Vyrábět bude čistě elektrická vozidla


První osobní seznámení s novým modelem Niro

Byla zde k vidění i druhá generace modelu Niro. Ten se nabízí už jen v elektrifikované variantě jako klasický hybrid, plug-in hybrid, nebo v čistě elektrické variantě. Podrobněji jsme si specifikace tohoto modelu představili už dříve. A před týdnem jsme se dozvěděli i české ceny nového Nira.

Pokud chcete vidět více fotografií a videa i z podobných akcí doporučujeme sledovat náš účet na Instagramu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články