Jak si vede nová Kia Sportage v horských podmínkách? Vyzkoušeli jsme to!
- Nová generace oblíbeného jihokorejského SUV se dostala do Česka
- Prověřili jsme ji na zasněžených silnicích v okolí Špindlerova Mlýna
- Jak si Sportage s pohonem všech kol a ve verzi Hybrid vedla?

Do Česka se dostala již pátá generace oblíbeného modelu Kia Sportage. Měli jsme možnost jí krátce otestovat na zledovatělých a zasněžených silnicích v okolí Špindlerova Mlýna. Pro test jsme si vybrali hybridní čtyřkolku s benzínovým motorem 1.6 T-GDI a synchronním motorem s permanentním magnetem.
Nová Kia Sportage má největší nabídku pohonů ve své třídě
Kromě zcela elektrické verze máte na výběr snad veškeré druhy pohonu, na které si vzpomenete. Od čistě spalovacích benzínových či dieselových motorů, přes mild hybridní a full-hybridní agregáty, až po plug-in hybrid. Nejslabší Sportage začíná na výkonu 85 kW (115 k) a v nejsilnější verzi nabídne až 195 kW (265 k).
U hybridních modelů můžete navíc využít dálkové ovládání od vozidla v rámci vyjetí či zajetí například na úzké parkovací místo. To je výborná vychytávka, pokud se nechcete soukat do auta v malém prostoru, k vyjetí vám stačí pouze klíček od vozidla.

Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o automobilce Kia
Odvážný design Sportage sluší
Nová platforma N3, kterou sdílí s modelem Sorento, sebou přináší i velmi líbivé tvary karoserie. Zde se jihokorejští designeři opravdu odvázali a předvedli nový vzhled, který staví na novém designovém jazyku „Spojené protiklady“. Maska chladiče propojuje moderní formu typické „tygří masky“ s futuristickými LED světlomety denního svícení ve tvaru bumerangu.
Novinkou pro evropský trh je na přání dodávaná černá střecha, která akcentuje sportovní profil a současně poukazuje na dynamické ztvárnění zadního C-sloupku.
Nová Sportage v závislosti na výbavě a provedení přijíždí na 17, 18, nebo 19″ kolech s možností volit ze šesti různých designů litých kol, barev a povrchových úprav. Zákazníci mohou vybírat až ze 13 barev karoserie, což je nejvíc možností v kategorii C-SUV.

Čtěte také: Elektrická Kia EV6 prudce narazila do zdi, následoval zničující požár
Ovládací prvky jsou orientovány na řidiče
Uvnitř se cítíte jako v prémiovém voze s mnohem vyšší cenovkou. Jen pro úplnost doplním, že jsme testovali Sportage ve výbavě GT-Line za 1 129 980 korun. Za posledních pár let se Kia odvázala a odvádí opravdu skvělou práci, i díky tomu interiér působí lépe, než je tomu mnohdy u vozů s mnohem vyšší cenovkou.
Ovládací prvky infotainmentu jsou natočeny na řidiče, tak jako to bylo například na starších BMW. Palubní desce vévodí dva displeje, jeden místo klasických analogových budíků a druhý 12,3″ zakřivený dotykový displej, který je protažen napříč přední částí kabiny, které tak dodává působivou šířku i hloubku.
Za zmínku stojí i jedna funkce na digitální přístrojovce. Stejně jako u Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6 se i zde po aktivaci blinkrů objeví pohled z boční kamery. Jde o návykovou věc, díky které máte přehled o dění v těsné blízkosti vozu. Celkově fungoval infotainment vozu na jedničku. Tady by se mohly koncernové vozy Volkswagenu učit.
Nechybí ani propojení s aplikací Kia Connect, která na jedno klepnutí umožňuje zkontrolovat, zda je vozidlo řádně uzamčené a jsou zavřená okna, informuje vás, kde přesně své SUV naposledy zaparkoval a mnoho dalšího.

Čtěte také: Kia zveřejnila prodejní výsledky za uplynulý rok, to nejdůležitější nám však tají
Sportage se ledu a sněhu rozhodně nebojí
Pro jízdu jsme si vybrali Sportage ve verzi hybrid s benzínovým motorem 1.6 T-GDI s pohonem všech kol a maximálním systémovým výkonem 169 kW. Trasa vedla po klikatých zasněžených silnicích v okolí Špindlerova Mlýna. Vůz je neuvěřitelně tichý a přechod z čistě elektrického na benzínový pohon je takřka nerozeznatelný. V běžném provozu byste si toho ani nevšimli.
V zatáčkách si vedla čtyřkolka skvěle a dalo zabrat jí vůbec dostat do úzkých. I rozjezd pod plným plynem ji nijak nerozházel a vůz zrychloval, jak kdyby jel po čisté silnici. Při jízdě po zledovatělých a rozbitých horských silnicích nás mile překvapil komfort, to je zásluha nejen adaptivních tlumičů, které výbava GT-Line nabízí, ale také víceprvkového zavěšení vzadu.
Novinkou je nový systém Terrain Mode, který má v nové Sportage premiéru. Systém automaticky přizpůsobuje nastavení tak, aby vozidlo zajišťovalo optimální jízdní dynamiku s ohledem na aktuální stav vozovky. Na výběr máte módy pro jízdu na sněhu, v bahně nebo písku.
Na sněhem pokryté vozovce se Sportage cítila sebevědomě a dělala přesně to, co po ní posádka požadovala. Celkově opravdu milé překvapení.

Čtěte také: Kia dobývá Česko! Poprvé v historii je třetí nejprodávanější značkou osobních aut
Do výroby se už dostala plug-in hybridní verze
Asi nejzajímavější verze pro nás by byla plug-in hybridní Sportage. Ta se ale na Slovensku začala vyrábět 21. února, tedy pár dní po našem testu. První kusy doputují k zákazníkům v průběhu dubna. O pohon se zde stará benzinový turbomotor 1.6 T-GDI kombinovaný s elektromotorem o výkonu 66,9 kW. Li-ion polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh by měl vystačit až na 70 km čistě elektrické jízdy, ta může dosahovat rychlosti až 130 km/h.
Rychlost nabíjení 7,2 kW zaručí doplnění baterie z 10 na 100 % za 2 hodiny. Akumulátor je upevněn na podlaze karoserie uprostřed vozidla. Centrálně umístěná baterie zajišťuje vyvážené rozložení hmotnosti a nijak nezabírá prostor pro cestující ani zavazadla.
Cena plug-in hybridní Sportage ve výbavě Top začíná na 1 099 980 korunách. Za tuto částku ale dostáváte moderní, dobře vybavené SUV, na které výrobce poskytuje záruku 7 let, nebo 150 tisíc kilometrů.