Rodina poznala největší úskalí elektromobilu, výměna baterie je dražší než vůz samotný

  • Pořízení starého elektromobilu se nemusí vůbec vyplatit
  • Pořádně si zkontrolujte kapacitu a kondici baterie
  • Následná výměna se může pekelně prodražit
Elektromobil při nabíjení

Elektromobil při nabíjení, ilustrační

Majitelé elektrických vozů první generace nyní mohou začít pociťovat potíže s kapacitou baterie. Tyto vozy nyní dosahují věku i deseti let, a to je již dlouho za hranicí záruční doby poskytované výrobcem. Hůře na tom dnes mohou být tací, kteří se rozhodnou starší elektromobil pořídit z druhé ruky. Přesvědčila se o tom i rodina žijící na Floridě.

Ojetý elektromobil může být drahý špás

Podobné příběhy známe i mimo segment elektrických vozidel. Vyhlídnete si vůz, vypadá krásně, předchozí majitel se o něj „očividně“ staral a při projížďce jste nic špatného neodhalili. Po čase ale vůz vypoví službu a nyní přijde ta horší stránka po pořízení ojetého vozu. Spalovací vůz většinou nějak dohromady dáte, i když máte napjatější rozpočet. U elektromobilu je to ale větší potíž.

Elektromobil je ve své podstatě mechanicky a po stránce údržby jednodušší než spalovací konkurence. Jenže má jednu velkou nevýhodu. Tou je životnost baterie. O tom se přesvědčila i rodina z Floridy, která si pořídila ojetý Ford Focus. Vůz fungoval skvěle po dobu půl roku, než odešla baterie. Ford začal vyrábět elektrickou verzi svého populárního modelu nižší třídy již v roce 2011, tedy ještě dříve než Tesla spustila výrobu svého Modelu S.

Nissan Leaf první generace


Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru –  Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)


Výměna baterie převyšuje cenu vozu

Jenže tento fakt modelu vůbec nepomáhá. Prodejce ohodnotil výměnu uložiště energie na 14 000 dolarů, tedy zhruba 336 tisíc korun. Tato částka ale o celé tři tisíce dolarů převyšuje pořizovací cenu konkrétního vozidla. Cena navíc nezohledňuje práci mechanika, pouze díl jako takový.

I pokud by se ale rodina rozhodla výměnu baterie podstoupit, narazili by hned v zápětí na další problém. Momentálně totiž nebyla z dispozici žádná volná baterie. Podobné potíže ale nezažívají pouze majitelé tohoto Fordu, své znají i majitelé první generace Nissanu Leaf.

První generace elektrického Ioniqu od automobilky Hyundai

U ojetých vozů hraje věk zásadní roli

U Tesly a jejího prvního modelu, který také již dosahuje desíti let, takhle tragické příběhy často neslýcháme. Za posledních deset let se situace pomalu mění k lepšímu, ale i tak výrobci ve většině případů nepřekračují záruční dobu na baterii osmi let. Poté je již výměna kompletně ve vašich rukou. Pokud se i vy díváte po koupi ojetého elektromobilu, určitě se kvůli kondici baterie dívejte po co nejnovějších kusech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rodina poznala největší úskalí elektromobilu, výměna baterie je dražší než vůz samotný

  • Pořízení starého elektromobilu se nemusí vůbec vyplatit
  • Pořádně si zkontrolujte kapacitu a kondici baterie
  • Následná výměna se může pekelně prodražit
Elektromobil při nabíjení

Elektromobil při nabíjení, ilustrační

Majitelé elektrických vozů první generace nyní mohou začít pociťovat potíže s kapacitou baterie. Tyto vozy nyní dosahují věku i deseti let, a to je již dlouho za hranicí záruční doby poskytované výrobcem. Hůře na tom dnes mohou být tací, kteří se rozhodnou starší elektromobil pořídit z druhé ruky. Přesvědčila se o tom i rodina žijící na Floridě.

Ojetý elektromobil může být drahý špás

Podobné příběhy známe i mimo segment elektrických vozidel. Vyhlídnete si vůz, vypadá krásně, předchozí majitel se o něj „očividně“ staral a při projížďce jste nic špatného neodhalili. Po čase ale vůz vypoví službu a nyní přijde ta horší stránka po pořízení ojetého vozu. Spalovací vůz většinou nějak dohromady dáte, i když máte napjatější rozpočet. U elektromobilu je to ale větší potíž.

Elektromobil je ve své podstatě mechanicky a po stránce údržby jednodušší než spalovací konkurence. Jenže má jednu velkou nevýhodu. Tou je životnost baterie. O tom se přesvědčila i rodina z Floridy, která si pořídila ojetý Ford Focus. Vůz fungoval skvěle po dobu půl roku, než odešla baterie. Ford začal vyrábět elektrickou verzi svého populárního modelu nižší třídy již v roce 2011, tedy ještě dříve než Tesla spustila výrobu svého Modelu S.

Nissan Leaf první generace


Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru –  Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)


Výměna baterie převyšuje cenu vozu

Jenže tento fakt modelu vůbec nepomáhá. Prodejce ohodnotil výměnu uložiště energie na 14 000 dolarů, tedy zhruba 336 tisíc korun. Tato částka ale o celé tři tisíce dolarů převyšuje pořizovací cenu konkrétního vozidla. Cena navíc nezohledňuje práci mechanika, pouze díl jako takový.

I pokud by se ale rodina rozhodla výměnu baterie podstoupit, narazili by hned v zápětí na další problém. Momentálně totiž nebyla z dispozici žádná volná baterie. Podobné potíže ale nezažívají pouze majitelé tohoto Fordu, své znají i majitelé první generace Nissanu Leaf.

První generace elektrického Ioniqu od automobilky Hyundai

U ojetých vozů hraje věk zásadní roli

U Tesly a jejího prvního modelu, který také již dosahuje desíti let, takhle tragické příběhy často neslýcháme. Za posledních deset let se situace pomalu mění k lepšímu, ale i tak výrobci ve většině případů nepřekračují záruční dobu na baterii osmi let. Poté je již výměna kompletně ve vašich rukou. Pokud se i vy díváte po koupi ojetého elektromobilu, určitě se kvůli kondici baterie dívejte po co nejnovějších kusech.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."