Majitelé elektrických vozů první generace nyní mohou začít pociťovat potíže s kapacitou baterie. Tyto vozy nyní dosahují věku i deseti let, a to je již dlouho za hranicí záruční doby poskytované výrobcem. Hůře na tom dnes mohou být tací, kteří se rozhodnou starší elektromobil pořídit z druhé ruky. Přesvědčila se o tom i rodina žijící na Floridě.
Podobné příběhy známe i mimo segment elektrických vozidel. Vyhlídnete si vůz, vypadá krásně, předchozí majitel se o něj „očividně“ staral a při projížďce jste nic špatného neodhalili. Po čase ale vůz vypoví službu a nyní přijde ta horší stránka po pořízení ojetého vozu. Spalovací vůz většinou nějak dohromady dáte, i když máte napjatější rozpočet. U elektromobilu je to ale větší potíž.
Elektromobil je ve své podstatě mechanicky a po stránce údržby jednodušší než spalovací konkurence. Jenže má jednu velkou nevýhodu. Tou je životnost baterie. O tom se přesvědčila i rodina z Floridy, která si pořídila ojetý Ford Focus. Vůz fungoval skvěle po dobu půl roku, než odešla baterie. Ford začal vyrábět elektrickou verzi svého populárního modelu nižší třídy již v roce 2011, tedy ještě dříve než Tesla spustila výrobu svého Modelu S.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru – Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)
Jenže tento fakt modelu vůbec nepomáhá. Prodejce ohodnotil výměnu uložiště energie na 14 000 dolarů, tedy zhruba 336 tisíc korun. Tato částka ale o celé tři tisíce dolarů převyšuje pořizovací cenu konkrétního vozidla. Cena navíc nezohledňuje práci mechanika, pouze díl jako takový.
I pokud by se ale rodina rozhodla výměnu baterie podstoupit, narazili by hned v zápětí na další problém. Momentálně totiž nebyla z dispozici žádná volná baterie. Podobné potíže ale nezažívají pouze majitelé tohoto Fordu, své znají i majitelé první generace Nissanu Leaf.
U Tesly a jejího prvního modelu, který také již dosahuje desíti let, takhle tragické příběhy často neslýcháme. Za posledních deset let se situace pomalu mění k lepšímu, ale i tak výrobci ve většině případů nepřekračují záruční dobu na baterii osmi let. Poté je již výměna kompletně ve vašich rukou. Pokud se i vy díváte po koupi ojetého elektromobilu, určitě se kvůli kondici baterie dívejte po co nejnovějších kusech.
Majitelé elektrických vozů první generace nyní mohou začít pociťovat potíže s kapacitou baterie. Tyto vozy nyní dosahují věku i deseti let, a to je již dlouho za hranicí záruční doby poskytované výrobcem. Hůře na tom dnes mohou být tací, kteří se rozhodnou starší elektromobil pořídit z druhé ruky. Přesvědčila se o tom i rodina žijící na Floridě.
Podobné příběhy známe i mimo segment elektrických vozidel. Vyhlídnete si vůz, vypadá krásně, předchozí majitel se o něj „očividně“ staral a při projížďce jste nic špatného neodhalili. Po čase ale vůz vypoví službu a nyní přijde ta horší stránka po pořízení ojetého vozu. Spalovací vůz většinou nějak dohromady dáte, i když máte napjatější rozpočet. U elektromobilu je to ale větší potíž.
Elektromobil je ve své podstatě mechanicky a po stránce údržby jednodušší než spalovací konkurence. Jenže má jednu velkou nevýhodu. Tou je životnost baterie. O tom se přesvědčila i rodina z Floridy, která si pořídila ojetý Ford Focus. Vůz fungoval skvěle po dobu půl roku, než odešla baterie. Ford začal vyrábět elektrickou verzi svého populárního modelu nižší třídy již v roce 2011, tedy ještě dříve než Tesla spustila výrobu svého Modelu S.
Čtěte také: 5 ojetých elektromobilů z bazaru – Co seženete za cenu nové Fabie? (1. díl)
Jenže tento fakt modelu vůbec nepomáhá. Prodejce ohodnotil výměnu uložiště energie na 14 000 dolarů, tedy zhruba 336 tisíc korun. Tato částka ale o celé tři tisíce dolarů převyšuje pořizovací cenu konkrétního vozidla. Cena navíc nezohledňuje práci mechanika, pouze díl jako takový.
I pokud by se ale rodina rozhodla výměnu baterie podstoupit, narazili by hned v zápětí na další problém. Momentálně totiž nebyla z dispozici žádná volná baterie. Podobné potíže ale nezažívají pouze majitelé tohoto Fordu, své znají i majitelé první generace Nissanu Leaf.
U Tesly a jejího prvního modelu, který také již dosahuje desíti let, takhle tragické příběhy často neslýcháme. Za posledních deset let se situace pomalu mění k lepšímu, ale i tak výrobci ve většině případů nepřekračují záruční dobu na baterii osmi let. Poté je již výměna kompletně ve vašich rukou. Pokud se i vy díváte po koupi ojetého elektromobilu, určitě se kvůli kondici baterie dívejte po co nejnovějších kusech.