Řidiči, pozor! Přichází jednodenní dálniční známky, můžete ušetřit i několik tisíc
- Nové jednodenní dálniční známky musí nabízet všechny členské státy EU
- Na jejich zavedení mají státy dva roky
- Nařízení je součástí většího balíku změn v dopravě

S příchodem elektronických dálničních známek na počátku roku 2020 se spousta řidičů těšila, že se rozšíří nabídka původních třech možností známek. Jenže překvapení se tehdy nekonalo a roční, měsíční i desetidenní časové povolení pro užití dálničních tahů se téměř jedna ku jedné překlopilo do digitální podoby. Nejednu výhodu to ovšem přineslo, za nás vyzdvihujeme klouzavou dobu při pořízení ročního kupónu.
Jednodenní dálniční známka pro všechny země EU
Hodně lidí se tázalo, proč se nenabízí i jednodenní kupony pro občasné využíti dálnice. Ale takovou možnost nenabízí žádný stát v Evropě. To by se ale nyní mělo změnit. Evropská unie minulý týden schválila plošné zavedení možnosti zakoupení jednodenní dálniční známky. Týká se to všech členských států.
Aby se ale předešlo jen lehce sníženým částkám oproti desetidenní známce, má být maximální výše zastropována přímo Evropským parlamentem. Pokud jste se nyní zaradovali, jak v létě již na dovolenou zaplatíte na poplatcích méně, buďte opatrní. Státy totiž mají na zavedení novinky do své nabídky dva roky. Jak je ale všem jasné, čím dříve se tak stane, tím více mohou na poplatcích vydělat. Dovedeme si totiž představit, že poptávka bude velká.

Čtěte také: Proč musíme platit za dálnice? Ministerstvo přichází s podivnou odpovědí
EU si od toho slibuje rozšíření turistického ruchu
Řidiči totiž při přejezdu země neplatí i za dny, kdy dálnici nevyužijí. Typickým příkladem jsou přejezdy k moři přes Rakousko, kdy dálnici využijete většinou jen první a poslední den cesty. A mnohdy i tak, že nevyužijete poslední dny platnosti dálniční známky.
Pro majitele ekologičtějších vozidel by se pak měly nabízet slevy na poplatcích. Konečné znění zatím není uvedené ve směrnici, a tak se nařízení ještě může upravit. S výraznou úpravou ale nepočítáme.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








