Od 1. 1. je platný nový přehled zpoplatnění dálnic. Pokud se stále ztrácíte v logice, se kterou Ministerstvo dopravy tato schémata vypracovávala, máme pro vás dobrou zprávu. Na jejich webových stránkách nyní naleznete shrnutí, které vám vše hezky polopaticky vysvětlí. Pojďme se podívat na výtažek toho nejdůležitějšího.
Ministerstvo dopravy se od zveřejnění placených úseků dálnic stalo terčem nekonečných otázek, proč ten či onen kus dálnice je, nebo není zpoplatněn. Na začátku února se nám tak dostává jasné a stručné odpovědi v podobě několika odstavců na internetových stránkách samotného ministerstva.
Při rozhodování je ctěno pravidlo, že úseky dálnic, které nejsou samostatně izolované od dálniční sítě, nebo neslouží jako jediná alternativa průjezdu městem či obcí, bude zpoplatněna. Tyto peníze následně putují zpět do renovace a budování nové dopravní infrastruktury. Jednoduše, čím více financí stát získá, tím méně si budeme stěžovat na otřesný stav našich silnic.
Čtěte také: Zlaté časy silniční dopravy v Česku! Jaké změny slibuje nová vláda?
V současné době je zpoplatněno přes 1 000 kilometrů dálnic, přičemž právě v lednu přibylo celkem 70 kilometrů nových úseků dálnic, které byly taktéž zpoplatněny. To vše za 1 500 korun ročně. To není tak strašné, že? Potřeba je však zvýšená pozornost pro kontrolu platnosti, i na toto téma jsme před nedávnem upozorňovali.
Pro rok 2023 se navíc připravují pravidla, podle kterých dojde v průběhu roku 2022 k přehodnocení všech současně platných výjimek ze zpoplatnění dálničních úseků v Česku. Může se tak stát, že některé části, které jste do teď projížděli bezplatně, svůj status brzy změní. Raději tak změny kontrolujte, pokuty za tento přestupek nejsou zrovna zanedbatelné.
Od 1. 1. je platný nový přehled zpoplatnění dálnic. Pokud se stále ztrácíte v logice, se kterou Ministerstvo dopravy tato schémata vypracovávala, máme pro vás dobrou zprávu. Na jejich webových stránkách nyní naleznete shrnutí, které vám vše hezky polopaticky vysvětlí. Pojďme se podívat na výtažek toho nejdůležitějšího.
Ministerstvo dopravy se od zveřejnění placených úseků dálnic stalo terčem nekonečných otázek, proč ten či onen kus dálnice je, nebo není zpoplatněn. Na začátku února se nám tak dostává jasné a stručné odpovědi v podobě několika odstavců na internetových stránkách samotného ministerstva.
Při rozhodování je ctěno pravidlo, že úseky dálnic, které nejsou samostatně izolované od dálniční sítě, nebo neslouží jako jediná alternativa průjezdu městem či obcí, bude zpoplatněna. Tyto peníze následně putují zpět do renovace a budování nové dopravní infrastruktury. Jednoduše, čím více financí stát získá, tím méně si budeme stěžovat na otřesný stav našich silnic.
Čtěte také: Zlaté časy silniční dopravy v Česku! Jaké změny slibuje nová vláda?
V současné době je zpoplatněno přes 1 000 kilometrů dálnic, přičemž právě v lednu přibylo celkem 70 kilometrů nových úseků dálnic, které byly taktéž zpoplatněny. To vše za 1 500 korun ročně. To není tak strašné, že? Potřeba je však zvýšená pozornost pro kontrolu platnosti, i na toto téma jsme před nedávnem upozorňovali.
Pro rok 2023 se navíc připravují pravidla, podle kterých dojde v průběhu roku 2022 k přehodnocení všech současně platných výjimek ze zpoplatnění dálničních úseků v Česku. Může se tak stát, že některé části, které jste do teď projížděli bezplatně, svůj status brzy změní. Raději tak změny kontrolujte, pokuty za tento přestupek nejsou zrovna zanedbatelné.