Předem musím upozornit, že nejde o dojezd, kterého byste běžně mohli dosahovat v každodenním provozu. Rekordních 764,9 kilometrů ujetých na jedno plné nabití bylo dosaženo na uzavřeném okruhu v anglickém Hampshiru, přičemž vše bylo podřízeno tomu, aby podmínky byly elektromobilu šité na míru.
Prvním předpokladem byl plynulý provoz a nízká rychlost, aby bylo dosaženo co nejnižší spotřeby. Za volantem se střídali řidiči doslova ve dne v noci, protože s průměrnou rychlostí jen 31 km/h to zabralo více než 24 hodin. Renault Zoe s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh měl spotřebu jen 7,61 kWh/100 km.
Pokud si také říkáte, k čemu je vůbec takový rekord dobrý, tak v tomto případě šlo o testování nových pneumatik od startupové firmy Enso. Na trh se mají dostat do konce letošního roku a podle dosažených čísel slibují prodloužení dojezdu o více než 10 %. Tedy pokud budeme porovnávat s rekordem, kterého bylo v roce 2018 dosaženo se stejným vozem vybaveným standardními pneumatikami.
Čtěte také: 5 věcí, které musíte vědět o automobilce Renault
Co si o tomto rekordu myslíte? Je vůbec zajímavé hnát se za co nejnižší spotřebou v laboratorních podmínkách, kterých reálně stejně nedosáhnete? Nebo vám to přijde skvělé vidět, kde až jsou hranice dojezdu elektromobilů? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Předem musím upozornit, že nejde o dojezd, kterého byste běžně mohli dosahovat v každodenním provozu. Rekordních 764,9 kilometrů ujetých na jedno plné nabití bylo dosaženo na uzavřeném okruhu v anglickém Hampshiru, přičemž vše bylo podřízeno tomu, aby podmínky byly elektromobilu šité na míru.
Prvním předpokladem byl plynulý provoz a nízká rychlost, aby bylo dosaženo co nejnižší spotřeby. Za volantem se střídali řidiči doslova ve dne v noci, protože s průměrnou rychlostí jen 31 km/h to zabralo více než 24 hodin. Renault Zoe s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh měl spotřebu jen 7,61 kWh/100 km.
Pokud si také říkáte, k čemu je vůbec takový rekord dobrý, tak v tomto případě šlo o testování nových pneumatik od startupové firmy Enso. Na trh se mají dostat do konce letošního roku a podle dosažených čísel slibují prodloužení dojezdu o více než 10 %. Tedy pokud budeme porovnávat s rekordem, kterého bylo v roce 2018 dosaženo se stejným vozem vybaveným standardními pneumatikami.
Čtěte také: 5 věcí, které musíte vědět o automobilce Renault
Co si o tomto rekordu myslíte? Je vůbec zajímavé hnát se za co nejnižší spotřebou v laboratorních podmínkách, kterých reálně stejně nedosáhnete? Nebo vám to přijde skvělé vidět, kde až jsou hranice dojezdu elektromobilů? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!