V lednu 2019 se na veletrhu ChinaEV100 v Pekingu objevil vůz Enovate ME7, který by mohl být prvním elektromobilem, poháněným solid-state baterií (SSB). Výrobce těchto baterií firma ProLogium uvolnila některé zajímavé detaily.
Tip: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
SSB baterie jsou považovány za další velký krok ve světě elektromobility a spoustu společností investuje do jejich vývoje nemalé prostředky. Letošní rok by měl být, dle řady tvrzení, ve znamení začátku masové produkce těchto článků a jejich nasazení v prvních modelech elektromobilů.
Pojďme se podívat na video, které uvolnila společnost ProLogium. Ta má dle svých tvrzení ke komerčnímu nasazení svých článků velmi blízko a jejich konečný produkt by se měl letos ukázat na veletrhu CES v Las Vegas.
Ve videu můžeme vidět Tesla Model S jako referenční vůz a je na první pohled patrné, že SSB baterie zabírá mnohem méně místa, než Li-Ion baterie používaná Teslou v současnosti. To má dle ProLogium velkou výhodu především z hlediska bezpečnosti. Baterie je při stejné kapacitě a výkonu menší a lehčí, takže riziko jejího poškození je mnohem menší. Pokud už k poškození dojde, tak je SSB technologie i tak mnohem bezpečnější, protože by se neměla vznítit.
Na to se můžete podívat na dalším videu, kde je testovaný článek dokonce prostřelen a přesto nadále funguje a ani jeho teplota se nijak razantně nezvýší.
Pokud je tedy těch pár informací od ProLogium pravdivých a čínská automobilka Enovate začne ME7 opravdu vyrábět v těchto dnech, tak by to mohl být pro elektromobilitu skutečný posun vpřed. Nezapomínejme však, že na vývoji těchto baterií intenzivně pracuje spoustu dalších společností, takže se nechme překvapit, jestli se nakonec neukáže někdo rychlejší. Více informací bychom se každopádně měli dozvědět na CES v Las Vegas, který začíná už za týden.
Zdroj: insideevs.com
V lednu 2019 se na veletrhu ChinaEV100 v Pekingu objevil vůz Enovate ME7, který by mohl být prvním elektromobilem, poháněným solid-state baterií (SSB). Výrobce těchto baterií firma ProLogium uvolnila některé zajímavé detaily.
Tip: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
SSB baterie jsou považovány za další velký krok ve světě elektromobility a spoustu společností investuje do jejich vývoje nemalé prostředky. Letošní rok by měl být, dle řady tvrzení, ve znamení začátku masové produkce těchto článků a jejich nasazení v prvních modelech elektromobilů.
Pojďme se podívat na video, které uvolnila společnost ProLogium. Ta má dle svých tvrzení ke komerčnímu nasazení svých článků velmi blízko a jejich konečný produkt by se měl letos ukázat na veletrhu CES v Las Vegas.
Ve videu můžeme vidět Tesla Model S jako referenční vůz a je na první pohled patrné, že SSB baterie zabírá mnohem méně místa, než Li-Ion baterie používaná Teslou v současnosti. To má dle ProLogium velkou výhodu především z hlediska bezpečnosti. Baterie je při stejné kapacitě a výkonu menší a lehčí, takže riziko jejího poškození je mnohem menší. Pokud už k poškození dojde, tak je SSB technologie i tak mnohem bezpečnější, protože by se neměla vznítit.
Na to se můžete podívat na dalším videu, kde je testovaný článek dokonce prostřelen a přesto nadále funguje a ani jeho teplota se nijak razantně nezvýší.
Pokud je tedy těch pár informací od ProLogium pravdivých a čínská automobilka Enovate začne ME7 opravdu vyrábět v těchto dnech, tak by to mohl být pro elektromobilitu skutečný posun vpřed. Nezapomínejme však, že na vývoji těchto baterií intenzivně pracuje spoustu dalších společností, takže se nechme překvapit, jestli se nakonec neukáže někdo rychlejší. Více informací bychom se každopádně měli dozvědět na CES v Las Vegas, který začíná už za týden.
Zdroj: insideevs.com