Průšvih nevídaných rozměrů. Automobilka musí po hořlavém fiasku vyměnit mraky baterií
- Automobilka Chevrolet stále řeší svolávací akci elektrického modelu Bolt
- Již před rokem začala vyměňovat poruchové akumulátory
- V současnosti je za polovinou všech vozů, které má v úmyslu opravit

Nedá se říct, že by byl Chevrolet Bolt zrovna dobrým talismanem pro štěstí. Akumulátory tohoto modelu totiž trpí poměrně nepříjemnou vlastností, kterou je možné samovznícení, což donutilo automobilku k enormně rozsáhlé svolávací akci, která se týká v podstatě všech vozů vyrobených v letech 2017 až 2019. Ptáte se kolik baterií již společnost stačila vyměnit?
Chevrolet Bolt zkrátka nemá štěstí
Chevrolet v současnosti vyměňuje akumulátory svého modelu Bolt jako na běžícím páse. Již v červenci minulého roku se začalo spekulovat o kvalitě baterií v těchto vozech poté, co byly ohlášeny tři požáry v poměrně krátkém časovém sledu. Náhoda? Bohužel nikoliv.
Případy samovznícení začaly přibývat a skupina General Motors se ještě ten samý měsíc rozhodla pro svolávací akci a zpět do rukou mechaniků se měly dostat všechny vozy Bolt z modelových let 2017 až 2019. Automobilce se dle dostupných informací podařilo vyměnit již 62 % akumulátorů a podle oficiálního vyjádření se jen za minulé čtvrtletí podařilo nahradit 26 952 bateriových bloků.

Čtěte také: Konečně lidový elektromobil? Chevrolet zahájil testování zajímavého modelu
LG se pochybení zásadně prodraží
Většinu nákladů za tyto komplikace zaplatí výrobce baterií, tedy LG. Suma by se měla dle odhadů vyšplhat až na 1,9 miliardy dolarů, tedy přibližně 44,4 miliard korun. Pro majitele těchto poruchových vozidel to má však i světlou stránku.
Mnoho z nich po výměně hlásilo, že zaznamenalo zvýšený dojezd oproti původnímu stavu a dle následných testů se skutečně potvrdilo, že náhradní akumulátory skutečně dokáží ujet až o 13,5 % delší vzdálenost než dříve.