Sedmasedmdesátiletý Kevin Sahin, celoživotní vynálezce, přichází se svým nejnovějším objevem, který podle něj zvýší smysluplnost elektromobilů v následujících letech.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Jeho nejnovější inovace ve zkratce snižuje potřebu kobaltu, což je klíčový materiál při výrobě baterií, čímž bude možné dále snížit náklady na výrobu (a potažmo i její ekologickou zátěž).
Většina světových zásob kobaltu se navíc nachází na území jedné z nejméně stabilních zemí světa – Demokratické republiky Kongo. Náročná a nebezpečná těžba sama o sobě zvyšuje náklady, nemluvě o drancování africké přírody. Kromě toho mají výrobci obavy, aby tohoto vzácného prvku bylo pro jejich automobily dost.
Sahin vymyslel řešení s názvem GEMX, které již získalo patenty v různých zemích světa a může být využito v různých typech battery packů založených na niklu. Vynálezce tvrdí, že už o novém řešení jedná s velkými výrobci baterií, přičemž jeden z nich už od něj kupuje licenci na výrobu. Podle Sahina by jeho technika mohla snížit potřebu kobaltu na zhruba 4 procenta katod baterií ze současných 20 procent.
Pokud jde o samotnou těžbu, pak se do palcových titulků nelichotivých zpráv dostaly společnosti BMW i Volkswagen za to, že jejich dodavatelé v Kongu využívali dětskou práci a nedodržovali standardní bezpečnostní praktiky na ochranu zaměstnanců.
Zdroj: Insideevs
Sedmasedmdesátiletý Kevin Sahin, celoživotní vynálezce, přichází se svým nejnovějším objevem, který podle něj zvýší smysluplnost elektromobilů v následujících letech.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Jeho nejnovější inovace ve zkratce snižuje potřebu kobaltu, což je klíčový materiál při výrobě baterií, čímž bude možné dále snížit náklady na výrobu (a potažmo i její ekologickou zátěž).
Většina světových zásob kobaltu se navíc nachází na území jedné z nejméně stabilních zemí světa – Demokratické republiky Kongo. Náročná a nebezpečná těžba sama o sobě zvyšuje náklady, nemluvě o drancování africké přírody. Kromě toho mají výrobci obavy, aby tohoto vzácného prvku bylo pro jejich automobily dost.
Sahin vymyslel řešení s názvem GEMX, které již získalo patenty v různých zemích světa a může být využito v různých typech battery packů založených na niklu. Vynálezce tvrdí, že už o novém řešení jedná s velkými výrobci baterií, přičemž jeden z nich už od něj kupuje licenci na výrobu. Podle Sahina by jeho technika mohla snížit potřebu kobaltu na zhruba 4 procenta katod baterií ze současných 20 procent.
Pokud jde o samotnou těžbu, pak se do palcových titulků nelichotivých zpráv dostaly společnosti BMW i Volkswagen za to, že jejich dodavatelé v Kongu využívali dětskou práci a nedodržovali standardní bezpečnostní praktiky na ochranu zaměstnanců.
Zdroj: Insideevs