Prodlužovač dojezdu u elektromobilu Mazda MX-30 se odkládá

  • Mazda MX-30 je elektromobil s dojezdem pouhých 200 kilometrů
  • Podle Japonců to mělo stačit, nicméně dle prodejů a reakcí lidí tomu tak není
  • Vyřešit to měl prodlužovat dojezdu, ale nad tím se teď vznáší otazník
Elektrická Mazda MX-30

Elektrická Mazda MX-30 | foto: mazdausa.com

Pokud jezdíte s autem jen po městě nebo na kratší vzdálenosti do práce, tak je dojezd 200 kilometrů více než dostatečný. I dle statistiky drtivá většina lidí delší dojezd prostě nepotřebuje, nicméně pak se chcete občas vydat i na delší trasu a s Mazdou MX-30 to může být problém. V lepším případě jen v podobě zdržení na nabíjecích stanicích a ztráty času.

Mazda MX-30 s prodlužovačem dojezdu?

Právě z toho důvodu měla automobilka Mazda přidat ke svému elektromobilu Wankelův spalovací motor, který by fungoval jako takový prodlužovač dojezdu. Prostě v případě, že vám dojezd čistě na baterku nevystačí, tak budete mít možnost si na benzínce natankovat a generovat si elektřinu pro elektromobil.

Podle dřívějších zpráv se měl návrat legendárního Wankelova spalovacího motoru u elektromobilu Mazda MX-30 konat v roce 2022, kdy jsme se měli dočkat i přímo v Evropě. Ovšem teď to vypadá, že bylo rozhodnutí změněno a prodlužovač dojezdu byl odložen.


Čtěte také: Mazda naplno vstupuje do éry elektromobilové, nabídne hned několik modelů


Mazda MX-30

Mazda MX-30

Wankelův motor se vrátí, ale nejdříve u hybridů

Tiskový mluvčí Mazdy Masahiro Sakata řekl serveru Automotive News, že zvažují nasazení prodlužovače dojezdu, ale zatím se vůbec neví, kdy by se tak mohlo stát. Nejdříve mají na řadu přijít hybridy, u kterých bude Wankelův motor generovat elektřinu a ta bude pohánět elektromotor, takže se pak hybrid bude podobně jako třeba u Hondy chovat spíše jako elektromobil než spalovací auto.

Myslíte si, že je dobrý nápad použít prodlužovač dojezdu v době, kdy už elektromobily mají běžně dojezdy kolem 300-500 km na jedno nabití? Nebylo by lepší přijít raději s elektromobilem, který bude mít dojezd větší než 200 km a obejít se bez Wankelova motoru, který představuje akorát technicky složitější řešení? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Prodlužovač dojezdu u elektromobilu Mazda MX-30 se odkládá

  • Mazda MX-30 je elektromobil s dojezdem pouhých 200 kilometrů
  • Podle Japonců to mělo stačit, nicméně dle prodejů a reakcí lidí tomu tak není
  • Vyřešit to měl prodlužovat dojezdu, ale nad tím se teď vznáší otazník
Elektrická Mazda MX-30

Elektrická Mazda MX-30 | foto: mazdausa.com

Pokud jezdíte s autem jen po městě nebo na kratší vzdálenosti do práce, tak je dojezd 200 kilometrů více než dostatečný. I dle statistiky drtivá většina lidí delší dojezd prostě nepotřebuje, nicméně pak se chcete občas vydat i na delší trasu a s Mazdou MX-30 to může být problém. V lepším případě jen v podobě zdržení na nabíjecích stanicích a ztráty času.

Mazda MX-30 s prodlužovačem dojezdu?

Právě z toho důvodu měla automobilka Mazda přidat ke svému elektromobilu Wankelův spalovací motor, který by fungoval jako takový prodlužovač dojezdu. Prostě v případě, že vám dojezd čistě na baterku nevystačí, tak budete mít možnost si na benzínce natankovat a generovat si elektřinu pro elektromobil.

Podle dřívějších zpráv se měl návrat legendárního Wankelova spalovacího motoru u elektromobilu Mazda MX-30 konat v roce 2022, kdy jsme se měli dočkat i přímo v Evropě. Ovšem teď to vypadá, že bylo rozhodnutí změněno a prodlužovač dojezdu byl odložen.


Čtěte také: Mazda naplno vstupuje do éry elektromobilové, nabídne hned několik modelů


Mazda MX-30

Mazda MX-30

Wankelův motor se vrátí, ale nejdříve u hybridů

Tiskový mluvčí Mazdy Masahiro Sakata řekl serveru Automotive News, že zvažují nasazení prodlužovače dojezdu, ale zatím se vůbec neví, kdy by se tak mohlo stát. Nejdříve mají na řadu přijít hybridy, u kterých bude Wankelův motor generovat elektřinu a ta bude pohánět elektromotor, takže se pak hybrid bude podobně jako třeba u Hondy chovat spíše jako elektromobil než spalovací auto.

Myslíte si, že je dobrý nápad použít prodlužovač dojezdu v době, kdy už elektromobily mají běžně dojezdy kolem 300-500 km na jedno nabití? Nebylo by lepší přijít raději s elektromobilem, který bude mít dojezd větší než 200 km a obejít se bez Wankelova motoru, který představuje akorát technicky složitější řešení? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."