Pokud jezdíte s autem jen po městě nebo na kratší vzdálenosti do práce, tak je dojezd 200 kilometrů více než dostatečný. I dle statistiky drtivá většina lidí delší dojezd prostě nepotřebuje, nicméně pak se chcete občas vydat i na delší trasu a s Mazdou MX-30 to může být problém. V lepším případě jen v podobě zdržení na nabíjecích stanicích a ztráty času.
Právě z toho důvodu měla automobilka Mazda přidat ke svému elektromobilu Wankelův spalovací motor, který by fungoval jako takový prodlužovač dojezdu. Prostě v případě, že vám dojezd čistě na baterku nevystačí, tak budete mít možnost si na benzínce natankovat a generovat si elektřinu pro elektromobil.
Podle dřívějších zpráv se měl návrat legendárního Wankelova spalovacího motoru u elektromobilu Mazda MX-30 konat v roce 2022, kdy jsme se měli dočkat i přímo v Evropě. Ovšem teď to vypadá, že bylo rozhodnutí změněno a prodlužovač dojezdu byl odložen.
Čtěte také: Mazda naplno vstupuje do éry elektromobilové, nabídne hned několik modelů
Tiskový mluvčí Mazdy Masahiro Sakata řekl serveru Automotive News, že zvažují nasazení prodlužovače dojezdu, ale zatím se vůbec neví, kdy by se tak mohlo stát. Nejdříve mají na řadu přijít hybridy, u kterých bude Wankelův motor generovat elektřinu a ta bude pohánět elektromotor, takže se pak hybrid bude podobně jako třeba u Hondy chovat spíše jako elektromobil než spalovací auto.
Myslíte si, že je dobrý nápad použít prodlužovač dojezdu v době, kdy už elektromobily mají běžně dojezdy kolem 300-500 km na jedno nabití? Nebylo by lepší přijít raději s elektromobilem, který bude mít dojezd větší než 200 km a obejít se bez Wankelova motoru, který představuje akorát technicky složitější řešení? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Pokud jezdíte s autem jen po městě nebo na kratší vzdálenosti do práce, tak je dojezd 200 kilometrů více než dostatečný. I dle statistiky drtivá většina lidí delší dojezd prostě nepotřebuje, nicméně pak se chcete občas vydat i na delší trasu a s Mazdou MX-30 to může být problém. V lepším případě jen v podobě zdržení na nabíjecích stanicích a ztráty času.
Právě z toho důvodu měla automobilka Mazda přidat ke svému elektromobilu Wankelův spalovací motor, který by fungoval jako takový prodlužovač dojezdu. Prostě v případě, že vám dojezd čistě na baterku nevystačí, tak budete mít možnost si na benzínce natankovat a generovat si elektřinu pro elektromobil.
Podle dřívějších zpráv se měl návrat legendárního Wankelova spalovacího motoru u elektromobilu Mazda MX-30 konat v roce 2022, kdy jsme se měli dočkat i přímo v Evropě. Ovšem teď to vypadá, že bylo rozhodnutí změněno a prodlužovač dojezdu byl odložen.
Čtěte také: Mazda naplno vstupuje do éry elektromobilové, nabídne hned několik modelů
Tiskový mluvčí Mazdy Masahiro Sakata řekl serveru Automotive News, že zvažují nasazení prodlužovače dojezdu, ale zatím se vůbec neví, kdy by se tak mohlo stát. Nejdříve mají na řadu přijít hybridy, u kterých bude Wankelův motor generovat elektřinu a ta bude pohánět elektromotor, takže se pak hybrid bude podobně jako třeba u Hondy chovat spíše jako elektromobil než spalovací auto.
Myslíte si, že je dobrý nápad použít prodlužovač dojezdu v době, kdy už elektromobily mají běžně dojezdy kolem 300-500 km na jedno nabití? Nebylo by lepší přijít raději s elektromobilem, který bude mít dojezd větší než 200 km a obejít se bez Wankelova motoru, který představuje akorát technicky složitější řešení? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!