Celosvětová elektrifikace si může zapsat další zářez do pažby! Japonská automobilka totiž nedávno v rámci jejich akce “Sustainable Zoom-Zoom 2030” představila další část plánu na vývoj a prodej vozů na baterky. Celá iniciativa přitom začala teprve nedávno, a to s modelem Mazda MX-30. Ta měla být původně se spalovacím motorem, avšak na poslední chvíli se automobilka rozhodla jinak.
Nová strategie automobilky je poměrně jasná a srozumitelná. Není to jako u některých jiných výrobců, kteří se snaží do poslední chvíle mlžit a vše nechávat pod pokličkou. Mazda do roku 2025 přinese až 13 různých elektrifikovaných modelů, z čehož 3 budou čisté elektromobily. Dále nás čeká 5 plug-in hybridů a 5 klasických hybridů s 48V architekturou. Vše odstartuje již příští rok.
Všechny modely pak budou mít společného jmenovatele, a tím je platforma “Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture”. Pokud jste se jména zděsili, tak věřte, že není důvod. Ve své podstatě jde o poměrně jednoduchou platformu, která umožní spojení několika motorizací v rámci jediné hlavní technologie.
Čtěte také: Víme, které automobilky končí se spalovacími motory! Je mezi nimi i ta vaše?
Co nás už ovšem o poznání více zajímá je speciální platforma, která bude určitě jen a pouze pro elektromobily. Ta nese název “Skyactiv Scalable EV Architecture” a bude využívána v období od roku 2025 do 2030. Celý systém pak bude k dispozici pro hned několik nových modelů, Mazda však jejich počet zatím nepotvrdila.
A co se bude dít s elektrifikací portfolia? Inu, Mazda v tuto chvíli nevnímá kompletní přechod na elektromobily jako správné řešení. Předpokládají, že do roku 2030 bude mít 100 % vozů jistou úroveň elektrifikace, což ve své podstatě znamená, že tady se toho příliš nemění. Zůstanou tedy elektromobily, plug-in hybridy i hybridy. Vyvstává však otázka, zda jim to Evropa dovolí.
Automobilka pak jedním dechem dodává, že do roku 2030 chce mít až 25 % všech nových vozů na trhu čisté elektromobily. Až čas ovšem ukáže, zda se ve svých výpočtech sekli nebo zda vidí svou budoucnost naprosto přesně.
Fandíte automobilce Mazda v elektrickém snažení? Jak se Vám líbí jejich plán? Podělte se o názor v diskuzi!
Celosvětová elektrifikace si může zapsat další zářez do pažby! Japonská automobilka totiž nedávno v rámci jejich akce “Sustainable Zoom-Zoom 2030” představila další část plánu na vývoj a prodej vozů na baterky. Celá iniciativa přitom začala teprve nedávno, a to s modelem Mazda MX-30. Ta měla být původně se spalovacím motorem, avšak na poslední chvíli se automobilka rozhodla jinak.
Nová strategie automobilky je poměrně jasná a srozumitelná. Není to jako u některých jiných výrobců, kteří se snaží do poslední chvíle mlžit a vše nechávat pod pokličkou. Mazda do roku 2025 přinese až 13 různých elektrifikovaných modelů, z čehož 3 budou čisté elektromobily. Dále nás čeká 5 plug-in hybridů a 5 klasických hybridů s 48V architekturou. Vše odstartuje již příští rok.
Všechny modely pak budou mít společného jmenovatele, a tím je platforma “Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture”. Pokud jste se jména zděsili, tak věřte, že není důvod. Ve své podstatě jde o poměrně jednoduchou platformu, která umožní spojení několika motorizací v rámci jediné hlavní technologie.
Čtěte také: Víme, které automobilky končí se spalovacími motory! Je mezi nimi i ta vaše?
Co nás už ovšem o poznání více zajímá je speciální platforma, která bude určitě jen a pouze pro elektromobily. Ta nese název “Skyactiv Scalable EV Architecture” a bude využívána v období od roku 2025 do 2030. Celý systém pak bude k dispozici pro hned několik nových modelů, Mazda však jejich počet zatím nepotvrdila.
A co se bude dít s elektrifikací portfolia? Inu, Mazda v tuto chvíli nevnímá kompletní přechod na elektromobily jako správné řešení. Předpokládají, že do roku 2030 bude mít 100 % vozů jistou úroveň elektrifikace, což ve své podstatě znamená, že tady se toho příliš nemění. Zůstanou tedy elektromobily, plug-in hybridy i hybridy. Vyvstává však otázka, zda jim to Evropa dovolí.
Automobilka pak jedním dechem dodává, že do roku 2030 chce mít až 25 % všech nových vozů na trhu čisté elektromobily. Až čas ovšem ukáže, zda se ve svých výpočtech sekli nebo zda vidí svou budoucnost naprosto přesně.
Fandíte automobilce Mazda v elektrickém snažení? Jak se Vám líbí jejich plán? Podělte se o názor v diskuzi!