Poté, co německý Federální úřad pro motorovou dopravu v lednu 2024 oznámil čísla nových registrací osobních automobilů za leden 2024, hlásí se o slovo s vlastní statistikou také automobilový průmysl.
Tržby v automobilovém sektoru v Německu loni vzrostly o 11,9 % na 207,3 miliardy eur, přičemž tento nárůst byl podpořen vyššími objemy prodejů vozidel a vyššími cenami nových i ojetých aut a služeb servisu. Nicméně, i přes rostoucí zátěž servisních dílen, došlo k významnému poklesu nových objednávek elektromobilů, zejména od soukromých zákazníků.
Bleskový průzkum v lednu 2024 tento trend potvrdil. U dotázaných autosalonů byly počty objednávek čistě bateriových osobních automobilů od soukromých i komerčních zákazníků v průměru o 50 % nižší než hodnoty v lednu 2023. Pokud jde o plug-in hybridy, objednávky jsou v letošním roce přibližně o 43 procent nižší. Naftové a benzinové vozy naopak vykazují mírně pozitivní trend s nárůstem o 11 % u soukromých a o 8 % u komerčních zákazníků.
Čtěte také: Dálniční známka Německo 2024 – Cena, platnost, kde koupit
Prodejci jsou vůči výhledu na rok 2024 pesimističtí, zejména co se týče elektromobilů. Přibližně 91 % dotázaných prodejců očekává velmi špatné (55 %) nebo špatné (36 %) vyhlídky pro objednávky elektromobilů od soukromých zákazníků. Pro plug-in hybridy jsou očekávání o něco lepší, ale stále značně negativní, uvádí server Mobiflip.
U komerčních zákazníků je číslo o něco nižší a to 83 % (z toho 41 % „velmi špatné“ a 42 % „špatné vyhlídky“). Pokud jde o plug-in hybridy, očekávání prodejů jsou o něco lepší jak pro soukromé (79 % „velmi špatné“ nebo „špatné“), tak pro komerční zakázky (71 % „velmi špatné“ nebo „špatné“).
Očekávání objednávek na benzinová a naftová vozidla jsou mnohem optimističtější. V segmentu soukromých zákazníků očekává 30 % prodejců „dobrou“ situaci z pohledu budoucích objednávek a 46 % očekává „neutrální“ situaci, tedy podobný stav jako v minulosti. V sektoru komerčních zákazníků jsou hodnoty téměř totožné (29 % „dobré“, 45 % „neutrální“). V oblasti servisních služeb je výhled pozitivní: 85 procent provozoven očekává pro servisní a opravárenské práce dobrý rok.
V roce 2023 se prodej nových vozů u značkových prodejců v Německu zvýšil o 2,6 % na 66,6 miliardy eur, zatímco nezávislí prodejci motorových vozidel zaznamenali nárůst o 39,8 % s 2,05 miliony převodů vlastnictví a tržbami ve výši 32,2 miliardy eur. U servisu a oprav došlo ke skokovému nárůstu tržeb o 17,7 % na přibližně 33,8 miliard eur. Počet servisních provozoven klesl o 0,7 % na 36 170 podniků, počet jejich zaměstnanců se snížil o 0,9 % na 430 000 osob.
Poté, co německý Federální úřad pro motorovou dopravu v lednu 2024 oznámil čísla nových registrací osobních automobilů za leden 2024, hlásí se o slovo s vlastní statistikou také automobilový průmysl.
Tržby v automobilovém sektoru v Německu loni vzrostly o 11,9 % na 207,3 miliardy eur, přičemž tento nárůst byl podpořen vyššími objemy prodejů vozidel a vyššími cenami nových i ojetých aut a služeb servisu. Nicméně, i přes rostoucí zátěž servisních dílen, došlo k významnému poklesu nových objednávek elektromobilů, zejména od soukromých zákazníků.
Bleskový průzkum v lednu 2024 tento trend potvrdil. U dotázaných autosalonů byly počty objednávek čistě bateriových osobních automobilů od soukromých i komerčních zákazníků v průměru o 50 % nižší než hodnoty v lednu 2023. Pokud jde o plug-in hybridy, objednávky jsou v letošním roce přibližně o 43 procent nižší. Naftové a benzinové vozy naopak vykazují mírně pozitivní trend s nárůstem o 11 % u soukromých a o 8 % u komerčních zákazníků.
Čtěte také: Dálniční známka Německo 2024 – Cena, platnost, kde koupit
Prodejci jsou vůči výhledu na rok 2024 pesimističtí, zejména co se týče elektromobilů. Přibližně 91 % dotázaných prodejců očekává velmi špatné (55 %) nebo špatné (36 %) vyhlídky pro objednávky elektromobilů od soukromých zákazníků. Pro plug-in hybridy jsou očekávání o něco lepší, ale stále značně negativní, uvádí server Mobiflip.
U komerčních zákazníků je číslo o něco nižší a to 83 % (z toho 41 % „velmi špatné“ a 42 % „špatné vyhlídky“). Pokud jde o plug-in hybridy, očekávání prodejů jsou o něco lepší jak pro soukromé (79 % „velmi špatné“ nebo „špatné“), tak pro komerční zakázky (71 % „velmi špatné“ nebo „špatné“).
Očekávání objednávek na benzinová a naftová vozidla jsou mnohem optimističtější. V segmentu soukromých zákazníků očekává 30 % prodejců „dobrou“ situaci z pohledu budoucích objednávek a 46 % očekává „neutrální“ situaci, tedy podobný stav jako v minulosti. V sektoru komerčních zákazníků jsou hodnoty téměř totožné (29 % „dobré“, 45 % „neutrální“). V oblasti servisních služeb je výhled pozitivní: 85 procent provozoven očekává pro servisní a opravárenské práce dobrý rok.
V roce 2023 se prodej nových vozů u značkových prodejců v Německu zvýšil o 2,6 % na 66,6 miliardy eur, zatímco nezávislí prodejci motorových vozidel zaznamenali nárůst o 39,8 % s 2,05 miliony převodů vlastnictví a tržbami ve výši 32,2 miliardy eur. U servisu a oprav došlo ke skokovému nárůstu tržeb o 17,7 % na přibližně 33,8 miliard eur. Počet servisních provozoven klesl o 0,7 % na 36 170 podniků, počet jejich zaměstnanců se snížil o 0,9 % na 430 000 osob.