„Převratný“ elektromobil od Mazdy na to šel jinak. Je z toho prodejní propadák

Martin Skořepa
Mazda MX-30
Mazda MX-30

Japonci před lety představili elektromobil Mazda MX-30 a tvrdili, že jde o nejekologičtější řešení, protože jejich vůz má menší baterii s kratším dojezdem, takže svět tolik nebude „zatížen“ výrobou větších baterií. Realita je ale taková, že si její elektrický automobil skoro nikdo nekoupil.

Ve Spojených státech se v letošním roce jednalo o elektromobil s nejkratším dojezdem ze všech nově prodávaných elektromobilů, a to pouhých 161 km dle normy EPA. Není tedy asi velkým překvapením, že se v posledním čtvrtletí prodalo jen 51 kusů, celkově během dvou let pouhých 571 aut.

Mazda se nakonec rozhodla, že elektromobil přestane prodávat na americkém trhu úplně. V krátké tiskové zprávě to vysvětluje nikoliv jako neúspěch, ale jako novou strategii na poli elektrifikace, kdy se chce zaměřovat na hybridní a plug-in hybridní modely. Například PHEV Mazda CX-90 má dojezd až 788 km, což už je mnohem použitelnější.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články