Porsche se výrazně vzhlédlo v elektrické budoucnosti. Jinak si nelze racionálně vysvětlit jejich nejnovější počin. Střední SUV Macan tvoří zásadní roli v prodejních číslech automobilky. Ač se předpokládalo, že v dohledné době se přidá vedle spalovací verze i ta poháněná elektřinou, velmi rázný krok značky se nedá příliš jasně vysvětlit. Macan totiž přijde o spalovací verzi úplně.
Na jaře se dotočí válce, vstřikovače přestanou injektovat palivo a utichne i hluk výfuku. Zájemci o Porsche Macan si pořídí jen lokálně bezemisní verzi s bateriemi. Spalovací verze přitom tvoří nejdůležitější složku značky. Stará se svému výrobci o hlavní zdroj příjmu. Jen za první pololetí Porsche prodalo přes 68 tisíc kusů po celém světě. Velké SUV Cayenne na tom ale ve srovnání není vůbec špatně, pozadu je o necelé čtyři tisíce jednotek.
Dlouho se totiž předpokládal prodejní souběh obou verzí. Ta elektrická se má v Evropě objevit už příští rok. Porsche chce ale velkého zájmu nejspíše využít pro rychlejší přechod na elektrický pohon. Za rychlejší odchod spalováku prý ale mohou i čím dál větší nároky na kybernetickou bezpečnost. Benzínový agregát by měl podle nových požadavků od poloviny příštího roku výrazné problémy s homologací. Poslední kusy si budou moci zákazníci pořídit s koncem starých norem, tedy k poslednímu dni v květnu 2024.
Čtěte také: Souboj ve sprintu. Porazí nejvýkonnější Tesla elektrické Audi, či Porsche?
Jelikož se model vyvíjel ještě podle starých norem, jeho aktualizace by byla příliš nákladná. S takovým vysvětlením přišel tiskový mluvčí společnosti. Výroba v Německu nicméně končit nebude. Vůz se zde bude vyrábět pro mimoevropské trhy. Nový model Macan bude postaven na platformě PPE, která by se měla postarat o dojezd kolem 500 km podle metodiky WLTP. Tak jak je u Porsche zvykem, chtěli by Macan vyrábět jako nejsportovnější verzi ve svém segmentu. Výkonem by se měl model dostat přes 600 koňských sil. Nemusíte se ale ani bát vyjet mimo zpevněné cesty.
Důležitá je i rychlost nabíjení, u rychlých stojanů bude Porsche Macan EV schopný přijmout až 270 kW výkonu. 70 % baterie vám přiteče za méně než 22 minut. Půjde teprve o druhý elektrický model značky. Premianta, model Taycan, není vůbec třeba představovat. Macan měl po silnicích jezdit již téměř dva roky, pomalejší vývoj softwaru jej ale odložil až na příští rok. O rok později se na trh chystá třetí model, tentokrát ryze sportovní 718 Boxster. Pro rok 2026 Porsche plánuje přivést i velké SUV Cayenne.
Porsche se výrazně vzhlédlo v elektrické budoucnosti. Jinak si nelze racionálně vysvětlit jejich nejnovější počin. Střední SUV Macan tvoří zásadní roli v prodejních číslech automobilky. Ač se předpokládalo, že v dohledné době se přidá vedle spalovací verze i ta poháněná elektřinou, velmi rázný krok značky se nedá příliš jasně vysvětlit. Macan totiž přijde o spalovací verzi úplně.
Na jaře se dotočí válce, vstřikovače přestanou injektovat palivo a utichne i hluk výfuku. Zájemci o Porsche Macan si pořídí jen lokálně bezemisní verzi s bateriemi. Spalovací verze přitom tvoří nejdůležitější složku značky. Stará se svému výrobci o hlavní zdroj příjmu. Jen za první pololetí Porsche prodalo přes 68 tisíc kusů po celém světě. Velké SUV Cayenne na tom ale ve srovnání není vůbec špatně, pozadu je o necelé čtyři tisíce jednotek.
Dlouho se totiž předpokládal prodejní souběh obou verzí. Ta elektrická se má v Evropě objevit už příští rok. Porsche chce ale velkého zájmu nejspíše využít pro rychlejší přechod na elektrický pohon. Za rychlejší odchod spalováku prý ale mohou i čím dál větší nároky na kybernetickou bezpečnost. Benzínový agregát by měl podle nových požadavků od poloviny příštího roku výrazné problémy s homologací. Poslední kusy si budou moci zákazníci pořídit s koncem starých norem, tedy k poslednímu dni v květnu 2024.
Čtěte také: Souboj ve sprintu. Porazí nejvýkonnější Tesla elektrické Audi, či Porsche?
Jelikož se model vyvíjel ještě podle starých norem, jeho aktualizace by byla příliš nákladná. S takovým vysvětlením přišel tiskový mluvčí společnosti. Výroba v Německu nicméně končit nebude. Vůz se zde bude vyrábět pro mimoevropské trhy. Nový model Macan bude postaven na platformě PPE, která by se měla postarat o dojezd kolem 500 km podle metodiky WLTP. Tak jak je u Porsche zvykem, chtěli by Macan vyrábět jako nejsportovnější verzi ve svém segmentu. Výkonem by se měl model dostat přes 600 koňských sil. Nemusíte se ale ani bát vyjet mimo zpevněné cesty.
Důležitá je i rychlost nabíjení, u rychlých stojanů bude Porsche Macan EV schopný přijmout až 270 kW výkonu. 70 % baterie vám přiteče za méně než 22 minut. Půjde teprve o druhý elektrický model značky. Premianta, model Taycan, není vůbec třeba představovat. Macan měl po silnicích jezdit již téměř dva roky, pomalejší vývoj softwaru jej ale odložil až na příští rok. O rok později se na trh chystá třetí model, tentokrát ryze sportovní 718 Boxster. Pro rok 2026 Porsche plánuje přivést i velké SUV Cayenne.