Britský magazín AutoTrader měl možnost porovnat na trati ve sprintu (drag race, čtvrt míle, tj. 402 metrů – pozn. redakce) jedny z nejlepších, nejvýkonnějších a také nejdražších elektromobilů: Teslu Model S Plaid s balíčkem Track Pack, dále Porsche Taycan Turbo S a Audi RS e-Tron GT. Chyběl snad jen Lucid Air, který se ovšem v Evropě nevyskytuje, takže jde řekněme o souboj sportovních „evropských“ elektroaut.
Nejvýkonnější Tesla Model S Plaid je vybavena speciálním balíčkem Track Pack, který ještě dále vylepšuje možnosti tohoto sportovního vozu (tedy, automobilka samotná tvrdí, že jde o rodinný sedan – pozn. redakce). S trojicí motorů a výkonem 1 020 koní a vektorováním točivého momentu dokáže tenhle vůz zrychlit na stovku za zhruba 2,1 sekundy a jet max. 322 km/h.
Proti Tesle stojí Porsche Taycan Turbo S, které má dvojici motorů s výkonem 761 koní, zrychlení na stovku za 2,9 sekund a cenou vychází na zhruba dvojnásobek toho, co dáte za Teslu bez balíčku Track Pack. Audi RS e-tron GT je další koncernový vůz, který ale z podstaty věci nemůže být tak výkonný jako Porsche a má dvojici motorů s výkonem „jen“ 637 koní, zrychlení za 3,1 sekund. Cenou je blíže Tesle, ale stále je dražší.
A jak tedy souboj dopadl? Podívejte se na video.
Britský magazín AutoTrader měl možnost porovnat na trati ve sprintu (drag race, čtvrt míle, tj. 402 metrů – pozn. redakce) jedny z nejlepších, nejvýkonnějších a také nejdražších elektromobilů: Teslu Model S Plaid s balíčkem Track Pack, dále Porsche Taycan Turbo S a Audi RS e-Tron GT. Chyběl snad jen Lucid Air, který se ovšem v Evropě nevyskytuje, takže jde řekněme o souboj sportovních „evropských“ elektroaut.
Nejvýkonnější Tesla Model S Plaid je vybavena speciálním balíčkem Track Pack, který ještě dále vylepšuje možnosti tohoto sportovního vozu (tedy, automobilka samotná tvrdí, že jde o rodinný sedan – pozn. redakce). S trojicí motorů a výkonem 1 020 koní a vektorováním točivého momentu dokáže tenhle vůz zrychlit na stovku za zhruba 2,1 sekundy a jet max. 322 km/h.
Proti Tesle stojí Porsche Taycan Turbo S, které má dvojici motorů s výkonem 761 koní, zrychlení na stovku za 2,9 sekund a cenou vychází na zhruba dvojnásobek toho, co dáte za Teslu bez balíčku Track Pack. Audi RS e-tron GT je další koncernový vůz, který ale z podstaty věci nemůže být tak výkonný jako Porsche a má dvojici motorů s výkonem „jen“ 637 koní, zrychlení za 3,1 sekund. Cenou je blíže Tesle, ale stále je dražší.
A jak tedy souboj dopadl? Podívejte se na video.