Přecházejí majitelé vozů Tesla na spalováky? Média hltají průzkum, který je nepravdivý

  • Nedávný průzkum tvrdil, že Teslu opouští 51 % kupujících
  • Údaje společnosti Edmunds ovšem nejsou úplné
  • Zkresluje je fakt, že Tesla nemá dealerskou síť, takže realita je jiná
Tesla Model 3 Performance (2024)

Novému Modelu 3 Performance (2024) to v červeném a černém kabátku to pořádně sluší

Nejrůznější průzkumy a studie mohou někdy být velice flexibilní. Záleží na tom, kdo si je zadá a jaký mají cíl. Odpůrci elektromobility tak nedávno zajásali nad daty společnosti Edmunds, která tvrdila, že více než polovina kupujících Tesly vyměňuje elektromobily za auta se spalovacími motory. S touto statistikou je jediný problém. Není pravdivá nebo přesněji řečeno zdaleka neukazuje celý obrázek.

Nepokrývá všechny prodejní kanály

Společnost Edmunds nabízí spolehlivá data, pokud jde o transakcích s novými automobily ve Spojených státech a údaje o testování automobily. Jejich údaje o prodejích však mají jednu zásadní slabinu. Pocházejí pouze od tradičních prodejců a pokrývají pouze protiúčty.

Tesla, jak je všeobecně známo však nemá dealerství, ale svá vozidla prodává prostřednictvím přímo vlastněných firemních prodejen, které nejsou zahrnuty v datové sadě, kterou Edmunds používá. Jak upozorňuje server InsideEVs, ve zkoumaném vzorku tak chyběli majitelé Tesly, kteří přešli na nový model stejné značky, ale i ti, kteří je vyměnili za Riviany, Lucidy a další značky, které prodávají mimo sítě dealerů.

Mnohem komplexnější obrázek trhu nyní nabídl ve svém videu EV Buyers Guide, který vychází z dat S&P Global. Použil nové údaje o registraci vozidel spolu s údaji o tom, kdy již auto není registrováno na určitou adresu. Díky tomu je možné pokrýt všechny zákazníky Tesly, od těch, co si koupili další Teslu, pořídili si další auto, až po ty, kteří ho vyměnili za úplně něco jiného.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní


Čtěte také: Zákaz provozu aut na naftu. Nové nařízení má vejít v platnost již od ledna 2025


Čísla ukazují věrnost ke značce

První věc, která vynikne, je, kolik toho Edmunds opomíjí tím, že nezahrne data z firemních obchodů Tesly. Neuvěřitelných 70 % majitelů Tesly si jednoduše pořídí další Teslu. Dalších 10 % si koupí jiné elektromobily, z těch, kdo přejdou, přitom 9,8 % získá Rivian. Svou Teslu za auto na benzín vymění 13 % kupujících, 1 % volí diesel, 4 % si vyberou hybrid a 2 % plug-in hybrid.

I tato data však musíme brát s jednou výhradou, kvůli které stojí za to se podívat na celé video. Drtivá většina prodejů Tesly se odehrála v posledních několika letech, kdy se značka změnila z okrajového hráče na dominantní kolos, což je může také zkreslovat. Jedna věc je však jistá. Většina majitelů Tesly už zpět auto se spalovacím motorem nechce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Přecházejí majitelé vozů Tesla na spalováky? Média hltají průzkum, který je nepravdivý

  • Nedávný průzkum tvrdil, že Teslu opouští 51 % kupujících
  • Údaje společnosti Edmunds ovšem nejsou úplné
  • Zkresluje je fakt, že Tesla nemá dealerskou síť, takže realita je jiná
Tesla Model 3 Performance (2024)

Novému Modelu 3 Performance (2024) to v červeném a černém kabátku to pořádně sluší

Nejrůznější průzkumy a studie mohou někdy být velice flexibilní. Záleží na tom, kdo si je zadá a jaký mají cíl. Odpůrci elektromobility tak nedávno zajásali nad daty společnosti Edmunds, která tvrdila, že více než polovina kupujících Tesly vyměňuje elektromobily za auta se spalovacími motory. S touto statistikou je jediný problém. Není pravdivá nebo přesněji řečeno zdaleka neukazuje celý obrázek.

Nepokrývá všechny prodejní kanály

Společnost Edmunds nabízí spolehlivá data, pokud jde o transakcích s novými automobily ve Spojených státech a údaje o testování automobily. Jejich údaje o prodejích však mají jednu zásadní slabinu. Pocházejí pouze od tradičních prodejců a pokrývají pouze protiúčty.

Tesla, jak je všeobecně známo však nemá dealerství, ale svá vozidla prodává prostřednictvím přímo vlastněných firemních prodejen, které nejsou zahrnuty v datové sadě, kterou Edmunds používá. Jak upozorňuje server InsideEVs, ve zkoumaném vzorku tak chyběli majitelé Tesly, kteří přešli na nový model stejné značky, ale i ti, kteří je vyměnili za Riviany, Lucidy a další značky, které prodávají mimo sítě dealerů.

Mnohem komplexnější obrázek trhu nyní nabídl ve svém videu EV Buyers Guide, který vychází z dat S&P Global. Použil nové údaje o registraci vozidel spolu s údaji o tom, kdy již auto není registrováno na určitou adresu. Díky tomu je možné pokrýt všechny zákazníky Tesly, od těch, co si koupili další Teslu, pořídili si další auto, až po ty, kteří ho vyměnili za úplně něco jiného.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní


Čtěte také: Zákaz provozu aut na naftu. Nové nařízení má vejít v platnost již od ledna 2025


Čísla ukazují věrnost ke značce

První věc, která vynikne, je, kolik toho Edmunds opomíjí tím, že nezahrne data z firemních obchodů Tesly. Neuvěřitelných 70 % majitelů Tesly si jednoduše pořídí další Teslu. Dalších 10 % si koupí jiné elektromobily, z těch, kdo přejdou, přitom 9,8 % získá Rivian. Svou Teslu za auto na benzín vymění 13 % kupujících, 1 % volí diesel, 4 % si vyberou hybrid a 2 % plug-in hybrid.

I tato data však musíme brát s jednou výhradou, kvůli které stojí za to se podívat na celé video. Drtivá většina prodejů Tesly se odehrála v posledních několika letech, kdy se značka změnila z okrajového hráče na dominantní kolos, což je může také zkreslovat. Jedna věc je však jistá. Většina majitelů Tesly už zpět auto se spalovacím motorem nechce.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."