Zákaz provozu aut na naftu. Nové nařízení má vejít v platnost již od ledna 2025

Richard Šimáček
  • Od ledna začnou v EU platit nová emisní pravidla
  • Ta znemožní používání několika milionů dieselových vozů
  • Týká se to i vozů, které splňují emisní normy Euro 5 nebo Euro 6
Kontrola emisí
Kontrola emisí

Emisní normy pro vozidla se spalovacími motory jsou velmi žhavé téma a v některých případech bývají téměř nesplnitelné, a tak je Evropská unie musí za chodu upravovat. Od ledna příštího roku začne platit nová zásadní změna, která ovlivní všechny vozy s naftovým motorem, a to i v případě, že splňují přísné emisní normy Euro 5 nebo Euro 6.

Nová metodika měření

Jádrem problému je nová metodika měření emisí. Ty se v současnosti měří tak, že technik z STK k výfuku připevní odsávání a ze spalin se následně změří procento emisí. Toto vše probíhá ve stavu, kdy vůz stojí na místě, a právě toto se má změnit, jak informuje deník Bild.

Nově by se emise měly měřit za skutečných jízdních podmínek. Nová metodika měření by tak způsobila to, že vozy, které splňují emisní normy Euro 5 a Euro 6, je najednou splňovat přestanou, protože vůz bude produkovat jiné procento emisí ve skutečném provozu než ve stacionární měřicí stanici.

Fosilní palivo během spalování v plném proudu
Fosilní palivo během spalování v plném proudu

Čtěte také: Audi obrací! Spalovacích motorů se nakonec nebude zbavovat


Německo je zásadně proti

Německo s novými pravidly zásadně nesouhlasí a německý ministr dopravy Volker Wissing kvůli tomu napsal dopis předsedkyni Evropské komise Ursule von der Leyenové, ve kterém vyzývá, ať skončí tato nesmyslná protiautomobilová nařízení. Změna metodiky měření by totiž způsobila, že 8,2 milionu vozů v Německu by nemohlo vyjet na silnici.

Zákaz spalovacích motorů v roce 2035

Evropská unie chce po roce 2035 zcela zakázat prodej nových aut se spalovacími motory. Je ale velmi pravděpodobné, že dojde k odložení, které proběhlo již dříve. Na kompletní transformaci celého evropského vozového parku a vybudování potřebné infrastruktury je 10 let poměrně málo.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články