Audi obrací! Spalovacích motorů se nakonec nebude zbavovat

  • Až čas ukáže, kdy se Audi bude chtít definitivně zbavit spalovacích motorů
  • Všechny spalováky dostanou hybrid, nabídka modelů se zdvojnásobí
  • Ředitel Audi kritizuje pomalé postupy koncernu
Audi logo

Audi logo

Rok 2033 se měl stát osudným spalovacím motorům prémiové německé značky Audi. Plány za přesunem k elektřině zůstávají, časová linka se ale mění z pevné na pružnou. Primárním cílem tak bude zachovat pro své zákazníky luxusní pocit a špičkový výkon. Upravené priority potvrdil výkonný ředitel Gernot Döller.

Budou se zavírat továrny?

Růst poptávky elektrických modelů se zpomaluje, ale naštěstí nezastavuje. I tak se bude muset automobilka nejspíše rozhodnout zastavit výrobu elektrického SUV Q8 e-tron, právě kvůli slabé poptávce. Ředitel ale věří, že nedávno představený model A6 e-tron s novou platformou PPE na tom bude o poznání lépe. I cílová skupina je širší. Současná situace ale donutila vedení udělat změnu ve svých střednědobých plánech.

Zatím měli stanovené datum ukončení prodeje spalovacích modelů v roce 2033. Se současnou nejistotou se ale rozhodli život těchto modelů prodloužit na dobu neurčitou. Až čas a poptávka ukáží, kdy se vrátí k původnímu záměru nabídky čistě elektrických vozidel. Legislativa požaduje lokálně bezemisní vozy, tuto podmínku ale bohužel nesplní ani zelená paliva. Jediné řešení, které má lidstvo aktuálně rozjeté jsou bateriové elektromobily. Podle Pařížské dohody by ale k uhlíkové neutralitě mělo dojít v roce 2050.

Audi A6 e-tron 2024

Audi A6 e-tron


Čtěte také: Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů


Koncern zaspal. Malé modely zůstanou déle

Audi se stále drží tradičního sedmiletého obnovovacího cyklu. Jelikož není zatím zřejmé, jak rychle se bude nyní k elektřině přecházet, bude výrobce potřebovat schopné vozy se všemi pohonnými ústrojími. Spalováky ale povinně dostanou hybridní jednotky. Během čtyř let Audi téměř zdvojnásobí počet modelů a bude připraveno na pohyb oběma směry. Spalovací vozy by se pak podle očekávání měly více upozadit až kompletně vyřadit.

Podobně jako elektrické modely, i ty spalovací brzy dostanou novou platformu a opustí koncernový podvozek MLB Evo. PPC (Premium Platform Combustion) dostanou tradiční modely, na A5 by se měla dostat jako první. U hybridů by se časem mělo dostat převážně k plug-in hybridním verzím. Malé vozy ale zaručeně zůstanou. Pro modely A1 i Q2 se žádné náhrady neplánují. Ředitel nyní vidí, že koncern zaspal a příliš dlouho se věnoval tradičním postupům místo inovacím. Integrace nových modulů je velmi komplikovaná a závislá na celém systému. Nové automobilky mezitím zvolily jiné řešení, kdy je softwarové řízení na prvním místě žebříčku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Audi obrací! Spalovacích motorů se nakonec nebude zbavovat

  • Až čas ukáže, kdy se Audi bude chtít definitivně zbavit spalovacích motorů
  • Všechny spalováky dostanou hybrid, nabídka modelů se zdvojnásobí
  • Ředitel Audi kritizuje pomalé postupy koncernu
Audi logo

Audi logo

Rok 2033 se měl stát osudným spalovacím motorům prémiové německé značky Audi. Plány za přesunem k elektřině zůstávají, časová linka se ale mění z pevné na pružnou. Primárním cílem tak bude zachovat pro své zákazníky luxusní pocit a špičkový výkon. Upravené priority potvrdil výkonný ředitel Gernot Döller.

Budou se zavírat továrny?

Růst poptávky elektrických modelů se zpomaluje, ale naštěstí nezastavuje. I tak se bude muset automobilka nejspíše rozhodnout zastavit výrobu elektrického SUV Q8 e-tron, právě kvůli slabé poptávce. Ředitel ale věří, že nedávno představený model A6 e-tron s novou platformou PPE na tom bude o poznání lépe. I cílová skupina je širší. Současná situace ale donutila vedení udělat změnu ve svých střednědobých plánech.

Zatím měli stanovené datum ukončení prodeje spalovacích modelů v roce 2033. Se současnou nejistotou se ale rozhodli život těchto modelů prodloužit na dobu neurčitou. Až čas a poptávka ukáží, kdy se vrátí k původnímu záměru nabídky čistě elektrických vozidel. Legislativa požaduje lokálně bezemisní vozy, tuto podmínku ale bohužel nesplní ani zelená paliva. Jediné řešení, které má lidstvo aktuálně rozjeté jsou bateriové elektromobily. Podle Pařížské dohody by ale k uhlíkové neutralitě mělo dojít v roce 2050.

Audi A6 e-tron 2024

Audi A6 e-tron


Čtěte také: Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů


Koncern zaspal. Malé modely zůstanou déle

Audi se stále drží tradičního sedmiletého obnovovacího cyklu. Jelikož není zatím zřejmé, jak rychle se bude nyní k elektřině přecházet, bude výrobce potřebovat schopné vozy se všemi pohonnými ústrojími. Spalováky ale povinně dostanou hybridní jednotky. Během čtyř let Audi téměř zdvojnásobí počet modelů a bude připraveno na pohyb oběma směry. Spalovací vozy by se pak podle očekávání měly více upozadit až kompletně vyřadit.

Podobně jako elektrické modely, i ty spalovací brzy dostanou novou platformu a opustí koncernový podvozek MLB Evo. PPC (Premium Platform Combustion) dostanou tradiční modely, na A5 by se měla dostat jako první. U hybridů by se časem mělo dostat převážně k plug-in hybridním verzím. Malé vozy ale zaručeně zůstanou. Pro modely A1 i Q2 se žádné náhrady neplánují. Ředitel nyní vidí, že koncern zaspal a příliš dlouho se věnoval tradičním postupům místo inovacím. Integrace nových modulů je velmi komplikovaná a závislá na celém systému. Nové automobilky mezitím zvolily jiné řešení, kdy je softwarové řízení na prvním místě žebříčku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."