Požár Tesly? Elektromobily jsou stále mnohem bezpečnější, je však těžší je uhasit

Elektromobily v čele s Teslou se opět staly terčem všech možných médií, protože je opravdu mnohem těžší je kvůli dlouho hořícím bateriím plně uhasit. Podle statistiky a konstrukčních expertů však elektromobily zůstávají mnohem bezpečnějšími vozidly, než auta se spalovacím pohonem.

TIP: Střelba do baterií? Něčekané rozuzlení případu s hořící Teslou

Potvrzuje to i nejnovější případ, který se stal začátkem října v Rakousku. Dominik Freymuth, 57letý řidič elektromobilu Tesla Model S (test), se vydal na cestu, ovšem byl nachlazený, a tak si zapnul autopilota, aby se během jízdy naklonil k přihrádce a vyndal bonbony na kašel. Řízení tedy nechal čistě na autě, což v žádném případě automobilka nedoporučuje (jde pouze o asistenci při řízení, dle výrobce je stále řidič zodpovědný za řízení a je povinen držet volant a věnovat se řízení), a po zvednutí se k volantu zjistil, že auto jede v protisměru. V panice tedy řidič strhnul řízení a při rychlosti zhruba 60 km/h dle jeho tvrzení sjel ze silnice, kde narazil do stromu.

Nemocného muže brzy zachránili další řidiči, kteří ho z postupně hořícího elektromobilu dokázali včas dostat ven. Výsledkem byly čtyři zlomená žebra a problémy s dýcháním, přičemž v nemocnici strávil řidič Tesly celkem dva týdny.

Tento případ ukazuje, jak je důležité se plně věnovat řízení a pokud není řidič zdravý, možná se raději nechat odvést do nemocnice. Nicméně výsledek, kterým byl postupně hořící elektromobil, také není nic pěkného. Na místě se objevilo přes 50 hasičů, aby se přesvědčili o tom, jakým způsobem se likviduje elektromobil, což se zrovna nestává každý den. Pro Teslu připravili speciální lázeň, aby předešli probíhajícím chemickým reakcím a opětovnému vznícení. Během 3 dnů ve speciálním kontejneru, kde využili 11 tisíc litrů vody, došlo k dohasení elektromobilu. A vzhledem ke kontaminaci vody to nebylo nic ekologického, což platí obecně v případě jakýchkoliv požárů.

Dle statistiky hoří Tesly 8x méně často, než ostatní auta. Samotná americká automobilka Elona Muska se rozhodla od léta průběžně uvádět přesné statistiky, aby právě předešla mediálním dezinformacím, ke kterým bohužel stále dochází. A jak potvrzuje i například nezávislý evropský test Euro NCAP, nejnovější elektromobil Tesla Model 3 (test) dosáhl vůbec nejvyššího skóre (94 ze 100 bodů) coby nejbezpečnější automobil na světě. “Tesla využívá bezpečnostní benefity plynoucí z kontrukce elektrických vozů,” uvedli experti. Nicméně nešťastné dopravní nehody se stávají, ať už máte jakékoliv auto, neboť stále je velmi rozhodujícím prvkem samotný řidič, nikoliv typ pohonu.

zdroj: Merkur

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Požár Tesly? Elektromobily jsou stále mnohem bezpečnější, je však těžší je uhasit

Elektromobily v čele s Teslou se opět staly terčem všech možných médií, protože je opravdu mnohem těžší je kvůli dlouho hořícím bateriím plně uhasit. Podle statistiky a konstrukčních expertů však elektromobily zůstávají mnohem bezpečnějšími vozidly, než auta se spalovacím pohonem.

TIP: Střelba do baterií? Něčekané rozuzlení případu s hořící Teslou

Potvrzuje to i nejnovější případ, který se stal začátkem října v Rakousku. Dominik Freymuth, 57letý řidič elektromobilu Tesla Model S (test), se vydal na cestu, ovšem byl nachlazený, a tak si zapnul autopilota, aby se během jízdy naklonil k přihrádce a vyndal bonbony na kašel. Řízení tedy nechal čistě na autě, což v žádném případě automobilka nedoporučuje (jde pouze o asistenci při řízení, dle výrobce je stále řidič zodpovědný za řízení a je povinen držet volant a věnovat se řízení), a po zvednutí se k volantu zjistil, že auto jede v protisměru. V panice tedy řidič strhnul řízení a při rychlosti zhruba 60 km/h dle jeho tvrzení sjel ze silnice, kde narazil do stromu.

Nemocného muže brzy zachránili další řidiči, kteří ho z postupně hořícího elektromobilu dokázali včas dostat ven. Výsledkem byly čtyři zlomená žebra a problémy s dýcháním, přičemž v nemocnici strávil řidič Tesly celkem dva týdny.

Tento případ ukazuje, jak je důležité se plně věnovat řízení a pokud není řidič zdravý, možná se raději nechat odvést do nemocnice. Nicméně výsledek, kterým byl postupně hořící elektromobil, také není nic pěkného. Na místě se objevilo přes 50 hasičů, aby se přesvědčili o tom, jakým způsobem se likviduje elektromobil, což se zrovna nestává každý den. Pro Teslu připravili speciální lázeň, aby předešli probíhajícím chemickým reakcím a opětovnému vznícení. Během 3 dnů ve speciálním kontejneru, kde využili 11 tisíc litrů vody, došlo k dohasení elektromobilu. A vzhledem ke kontaminaci vody to nebylo nic ekologického, což platí obecně v případě jakýchkoliv požárů.

Dle statistiky hoří Tesly 8x méně často, než ostatní auta. Samotná americká automobilka Elona Muska se rozhodla od léta průběžně uvádět přesné statistiky, aby právě předešla mediálním dezinformacím, ke kterým bohužel stále dochází. A jak potvrzuje i například nezávislý evropský test Euro NCAP, nejnovější elektromobil Tesla Model 3 (test) dosáhl vůbec nejvyššího skóre (94 ze 100 bodů) coby nejbezpečnější automobil na světě. “Tesla využívá bezpečnostní benefity plynoucí z kontrukce elektrických vozů,” uvedli experti. Nicméně nešťastné dopravní nehody se stávají, ať už máte jakékoliv auto, neboť stále je velmi rozhodujícím prvkem samotný řidič, nikoliv typ pohonu.

zdroj: Merkur

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."