Xiaomi si patentovalo novou baterii. Dojezd elektromobilů zvedne na 1 200 km

Xiaomi vyvíjí vlastní baterie pro elektromobily. Nová solid-state technologie slibuje dojezd až 1200 km, větší bezpečnost a rychlé nabíjení za 10 minut.
Nová solid-state baterie
Baterie je naprosto klíčovou komponentou elektromobilu, od nějž se odvíjí výsledná cena i maximální dojezd, který je nejdůležitější naprosto pro všechny. Na čínském trhu je obrovská konkurence v segmentu elektromobility i výroby baterií a většina firem proto raději spoléhá na vlastní řešení, aby se vyhnula manipulaci cen od konkurence.
Xiaomi v roce 2023 představilo svůj první elektromobil, a tak bylo jasné, že se dříve nebo později dočkáme i baterie vlastní výroby. Společnost si nedávno patentovala technologii solid-state baterií, která umožní obrovský dojezd až 1200 km a bleskurychlé nabíjení, kdy za 10 minut dobijete elektromobil na dalších 800 km jízdy.
To umožňuje vylepšená technologie polovodičových baterií. Patent odhaluje, že vylepšuje iontovou vodivost a hustotu energie pomocí vrstevnaté struktury elektrod. Konstrukce s několika vrstvami elektrod se skládá z aktivních materiálů, pojiv, vodivých čidel a pevného elektrolytu vyrobeného z polymerů a solí kovů.

Větší bezpečnost a stabilita
Dle patentu je tekutý elektrolyt nahrazen pevným, takže baterie má nejen větší hustotu energie, ale je i stabilnější a odolnější vůči vysokým teplotám. Xiaomi už by údajně mělo mít hotovou prototypovou baterii s objemovou účinností 77,8 %. Standardní baterie mají přitom tuto účinnost jen v rozmezí 40 až 60 %.
Jelikož se jedná o solid-state baterii, je vysoká jen 120 mm a zabírá tak poměrně málo místa, proto ji bude jednodušší integrovat do konstrukce vozidla. Navíc by tato prototypová baterie měla být kompatibilní se stávajícími výrobními linkami lithiových baterií, tudíž půjde relativně jednoduše a levně uskutečnit masovou výrobu.
Čínské automobilky masivně investují do solid-state baterií, protože vyšší energetická hustota je klíčem k navýšení dojezdu a snížení celkových rozměrů akumulátorů, což zjednoduší i výrobu. Mnoho čínských společností jako CATL a BYD se chystá implementovat podobný typ baterií maximálně do roku 2030 a Xiaomi cílí na podobné časové rozpětí.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.
Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.









