Dle statistiky hoří Tesly 8x méně často, než ostatní auta

Tesla se konečně rozhodla bojovat s dezinterpretací ohledně požárů u elektromobilů a poskytla nám podrobné statistiky.

“Tesly hoří jen velmi výjimečně a v některých čtvrtletích dokonce registrujeme celkem 0 požárů u elektromobilů Tesla. To pak znamená, že pokud po čtvrtletí s 1 požárem přijde další čtvrtletí, kdy dojde ke dvěma požárům, jedná se o 100% nárůst. Abychom se tedy vyhnuli dezinterpretacím v rovině čísel a poskytli smysluplné srovnání dat, bude Tesla každoročně vydávat aktualizovaná čísla s počtem požárů.”

Jen občasné požáry

Podle souhrnných čísel z let 2012 až 2018 došlo u elektromobilů Tesla k požáru statisticky po ujetí každých 170 milionů mil (270 milionů km), což je 8x méně často ve srovnání s čísly, které poskytly Národní asociace protipožární ochrany (NFPA) a Ministerstvo dopravy USA. Dle celkové statistiky totiž dochází k požáru u aut ve Spojených státech každých 19 milionů mil (30 milionů km).

Navíc v číslech od Tesly jsou uvedené nejen případy, kdy elektromobily této značky skutečně začnou hořet řekněme “sami od sebe” nebo spíše “vlivem dopravní situace”, ale také incidenty, kdy jde například o strukturní požáry, žhářství, či jiné faktory, které nesouvisejí se samotnými vozidly. Takže i když to může z některých médií vypadat, že požár je pro elektromobily velký a velmi častý problém, realita je naprosto opačná. O něco více problematické je akorát následné uhašení, které je například časově náročnější, protože baterie není snadné uhasit.

Vyšší bezpečnost díky technologiím

V nejnovější zprávě od Tesly se také uvádí, že neustále dochází ke zlepšování Autopilota, což přispívá ke snižování počtu autonehod, a to nejen dlouhodobě, ale i čtvrtletně. Konkrétně ve druhém čtvrtletí 2019 došlo k nehodám s aktivovaným Autopilotem statisticky po ujetí 3,27 milionů mil (5,3 milionů km), resp. při jízdě s Teslou bez Autopilota, ale s bezpečnostními funkcemi to bylo každých 2,19 milionů mil (3,5 milionů km) a bez Autopilota i aktivních bezpečnostních prvků pak každých 1,41 milionů mil (2,26 milionů km). Podle dat vládní agentury NHTSA, která se stará o bezpečnost na silnicích, dochází aktuálně u aut ve Spojených státech k nehodám každých 498 tisíc mil (801 tisíc km), takže je výrazně méně pravděpodobnější, že dojde k nehodě Tesly než u řekněme statisticky průměrného auta.

Tesla staví bezpečnost na první místo a snaží se především tímto způsobem propagovat své elektromobily, neboť vyšší bezpečnost vychází už ze samotné konstrukce elektromobilu. Potvrdilo to nedávno i například evropské nezávislé konsorcium Euro NCAP, která ocenila nejnovější Model 3 (test) hlavně za „protikolizní asistenční systém s autonomním nouzovým brzdění a předkolizní varování“, o kterém už jsme také několik reálných příběhů na Elektrickevozy.cz sepsali. V testu bylo zmíněno to, že „Tesla využívá bezpečnostní benefity plynoucí z kontrukce elektrických vozů.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dle statistiky hoří Tesly 8x méně často, než ostatní auta

Tesla se konečně rozhodla bojovat s dezinterpretací ohledně požárů u elektromobilů a poskytla nám podrobné statistiky.

“Tesly hoří jen velmi výjimečně a v některých čtvrtletích dokonce registrujeme celkem 0 požárů u elektromobilů Tesla. To pak znamená, že pokud po čtvrtletí s 1 požárem přijde další čtvrtletí, kdy dojde ke dvěma požárům, jedná se o 100% nárůst. Abychom se tedy vyhnuli dezinterpretacím v rovině čísel a poskytli smysluplné srovnání dat, bude Tesla každoročně vydávat aktualizovaná čísla s počtem požárů.”

Jen občasné požáry

Podle souhrnných čísel z let 2012 až 2018 došlo u elektromobilů Tesla k požáru statisticky po ujetí každých 170 milionů mil (270 milionů km), což je 8x méně často ve srovnání s čísly, které poskytly Národní asociace protipožární ochrany (NFPA) a Ministerstvo dopravy USA. Dle celkové statistiky totiž dochází k požáru u aut ve Spojených státech každých 19 milionů mil (30 milionů km).

Navíc v číslech od Tesly jsou uvedené nejen případy, kdy elektromobily této značky skutečně začnou hořet řekněme “sami od sebe” nebo spíše “vlivem dopravní situace”, ale také incidenty, kdy jde například o strukturní požáry, žhářství, či jiné faktory, které nesouvisejí se samotnými vozidly. Takže i když to může z některých médií vypadat, že požár je pro elektromobily velký a velmi častý problém, realita je naprosto opačná. O něco více problematické je akorát následné uhašení, které je například časově náročnější, protože baterie není snadné uhasit.

Vyšší bezpečnost díky technologiím

V nejnovější zprávě od Tesly se také uvádí, že neustále dochází ke zlepšování Autopilota, což přispívá ke snižování počtu autonehod, a to nejen dlouhodobě, ale i čtvrtletně. Konkrétně ve druhém čtvrtletí 2019 došlo k nehodám s aktivovaným Autopilotem statisticky po ujetí 3,27 milionů mil (5,3 milionů km), resp. při jízdě s Teslou bez Autopilota, ale s bezpečnostními funkcemi to bylo každých 2,19 milionů mil (3,5 milionů km) a bez Autopilota i aktivních bezpečnostních prvků pak každých 1,41 milionů mil (2,26 milionů km). Podle dat vládní agentury NHTSA, která se stará o bezpečnost na silnicích, dochází aktuálně u aut ve Spojených státech k nehodám každých 498 tisíc mil (801 tisíc km), takže je výrazně méně pravděpodobnější, že dojde k nehodě Tesly než u řekněme statisticky průměrného auta.

Tesla staví bezpečnost na první místo a snaží se především tímto způsobem propagovat své elektromobily, neboť vyšší bezpečnost vychází už ze samotné konstrukce elektromobilu. Potvrdilo to nedávno i například evropské nezávislé konsorcium Euro NCAP, která ocenila nejnovější Model 3 (test) hlavně za „protikolizní asistenční systém s autonomním nouzovým brzdění a předkolizní varování“, o kterém už jsme také několik reálných příběhů na Elektrickevozy.cz sepsali. V testu bylo zmíněno to, že „Tesla využívá bezpečnostní benefity plynoucí z kontrukce elektrických vozů.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."