Nejnovější zákon EU je hřebíčkem do rakve všech nových spalovacích aut. Od roku 2035 je prakticky znemožněno, aby automobilky dál vesele prodávaly nové automobily na fosilní paliva. Bez elektřiny to tedy nepůjde.
Legendární německá automobilka Porsche však nyní prozradila, že počítá nejen s přechodem na elektromobily, ale také chce zachránit alespoň jeden svůj ikonický model, 911. Ten se přitom v loňském roce podílel na prodejích zhruba 13 %, takže zatím ještě nejde o žádnou úplně okrajovou nabídku.
V příštích letech se ale má snaha Porsche o elektrifikaci stupňovat. Do roku 2030 chce automobilka nabízet 80 % elektrických modelů. Dál se zřejmě teprve uvidí, protože Porsche stále investuje do výroby syntetického paliva, tzv. e-fuel, které by mohlo zachránit spalovací auta i po roce 2035, uvádí agentura Reuters.
Čtěte také: Porsche ukazuje budoucnost. Jeho rychlonabíječka se naprosto vymyká tomu, co známe
„Naší strategií je v první řadě přechod na elektrickou mobilitu a… 911 budeme vyrábět co nejdéle se spalovacím motorem,“ řekl Karl Dums, šéf Porsche zaměřujícího se na syntetická paliva. Jde přitom o dva odlišné plány, které na sobě nejsou závislé, dodal Dums.
Nejnovější zákon EU je hřebíčkem do rakve všech nových spalovacích aut. Od roku 2035 je prakticky znemožněno, aby automobilky dál vesele prodávaly nové automobily na fosilní paliva. Bez elektřiny to tedy nepůjde.
Legendární německá automobilka Porsche však nyní prozradila, že počítá nejen s přechodem na elektromobily, ale také chce zachránit alespoň jeden svůj ikonický model, 911. Ten se přitom v loňském roce podílel na prodejích zhruba 13 %, takže zatím ještě nejde o žádnou úplně okrajovou nabídku.
V příštích letech se ale má snaha Porsche o elektrifikaci stupňovat. Do roku 2030 chce automobilka nabízet 80 % elektrických modelů. Dál se zřejmě teprve uvidí, protože Porsche stále investuje do výroby syntetického paliva, tzv. e-fuel, které by mohlo zachránit spalovací auta i po roce 2035, uvádí agentura Reuters.
Čtěte také: Porsche ukazuje budoucnost. Jeho rychlonabíječka se naprosto vymyká tomu, co známe
„Naší strategií je v první řadě přechod na elektrickou mobilitu a… 911 budeme vyrábět co nejdéle se spalovacím motorem,“ řekl Karl Dums, šéf Porsche zaměřujícího se na syntetická paliva. Jde přitom o dva odlišné plány, které na sobě nejsou závislé, dodal Dums.