Policisté zastavili autonomní taxík, neukázněného řidiče však hledali marně

  • Američtí policisté se učí komunikovat s vozy bez řidiče
  • Robotická auta žijí tak trochu vlastním životem
  • Noční jízda bez světel je pro ostatní krajně nebezpečná
Cruise, autonomní vozidlo

Cruise, autonomní vozidlo | foto: Cruise

Přibližně před dvěma měsíci začala firma Cruise provozovat na území San Francisca flotilu autonomních vozidel. Jedno z jejich aut už narazilo na policii. Ve videu, původně zveřejněném na Instagramu, zachycuje nepříjemnou a současně komickou interakci mezi policisty a autonomním vozidlem poté, co byl automobil zastaven kvůli jízdě bez světel.

Autonomní vozy Cruise vidí i ve tmě

Po zastavení autonomního Chevy Bolt přistoupí policista k jeho oknu, pokusí se bez úspěchu otevřít dveře a vydá se zpět k policejnímu vozu. V tu chvíli začne auto bez řidiče odjíždět, což vypadá jako ideální impulz pro zahájení policejní honičky. Po několika metrech ale vůz zastavuje a s aktivovanými varovnými světly zůstává stát na místě. Policisté vystoupí ze svého auta a snaží se zjistit, jak rozsvítit světla autonomního vozu.

Jak pro server The Verge vysvětlil mluvčí firmy Cruise, Aaron Mclear, autonomní vozidlo nechtělo před policií ujet, pouze se snažilo najít bezpečnější místo pro zastavení. Mclear také potvrdil, že policie vůz zastavila z důvodu jízdy bez světel a řekl, že firma Cruise problém již vyřešila. Firma nyní s policií úzce spolupracuje a má vyhrazené telefonní číslo, na které se policisté v podobných případech mohou obrátit.

Autonomní vozidlo služby Cruise

Autonomní vozidlo služby Cruise | foto: Andrej Sokolow, Getty Images


Čtěte také: Má se Tesla bát? Stellantis začíná testovat pokročilé autonomní řízení


Auta bez řidiče jezdí v San Franciscu od roku 2017

Cruise, dceřiná společnost General Motors, využívá pro autonomní řízení svých vozů technologii LiDAR. Společnost používá auta bez řidiče na území San Francisca již od roku 2017 pro dopravu svých zaměstnanců. Vozy jsou k dispozici jako taxi pro běžnou populaci teprve krátce.

Zdůvodnění jízdy vozidla bez světel zatím nebylo zveřejněno. Důvodem mohlo být vypnutí funkce automatických světlometů nebo vozidlo chybně detekovalo světelné podmínky v okolí. V každém případě jde o znepokojivé zjištění. Autonomní vozidla mohou totiž využívat silnice jen v noci, od 22 do 6 hodin. Funkční osvětlení vozu je tedy opravdu nutné.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Policisté zastavili autonomní taxík, neukázněného řidiče však hledali marně

  • Američtí policisté se učí komunikovat s vozy bez řidiče
  • Robotická auta žijí tak trochu vlastním životem
  • Noční jízda bez světel je pro ostatní krajně nebezpečná
Cruise, autonomní vozidlo

Cruise, autonomní vozidlo | foto: Cruise

Přibližně před dvěma měsíci začala firma Cruise provozovat na území San Francisca flotilu autonomních vozidel. Jedno z jejich aut už narazilo na policii. Ve videu, původně zveřejněném na Instagramu, zachycuje nepříjemnou a současně komickou interakci mezi policisty a autonomním vozidlem poté, co byl automobil zastaven kvůli jízdě bez světel.

Autonomní vozy Cruise vidí i ve tmě

Po zastavení autonomního Chevy Bolt přistoupí policista k jeho oknu, pokusí se bez úspěchu otevřít dveře a vydá se zpět k policejnímu vozu. V tu chvíli začne auto bez řidiče odjíždět, což vypadá jako ideální impulz pro zahájení policejní honičky. Po několika metrech ale vůz zastavuje a s aktivovanými varovnými světly zůstává stát na místě. Policisté vystoupí ze svého auta a snaží se zjistit, jak rozsvítit světla autonomního vozu.

Jak pro server The Verge vysvětlil mluvčí firmy Cruise, Aaron Mclear, autonomní vozidlo nechtělo před policií ujet, pouze se snažilo najít bezpečnější místo pro zastavení. Mclear také potvrdil, že policie vůz zastavila z důvodu jízdy bez světel a řekl, že firma Cruise problém již vyřešila. Firma nyní s policií úzce spolupracuje a má vyhrazené telefonní číslo, na které se policisté v podobných případech mohou obrátit.

Autonomní vozidlo služby Cruise

Autonomní vozidlo služby Cruise | foto: Andrej Sokolow, Getty Images


Čtěte také: Má se Tesla bát? Stellantis začíná testovat pokročilé autonomní řízení


Auta bez řidiče jezdí v San Franciscu od roku 2017

Cruise, dceřiná společnost General Motors, využívá pro autonomní řízení svých vozů technologii LiDAR. Společnost používá auta bez řidiče na území San Francisca již od roku 2017 pro dopravu svých zaměstnanců. Vozy jsou k dispozici jako taxi pro běžnou populaci teprve krátce.

Zdůvodnění jízdy vozidla bez světel zatím nebylo zveřejněno. Důvodem mohlo být vypnutí funkce automatických světlometů nebo vozidlo chybně detekovalo světelné podmínky v okolí. V každém případě jde o znepokojivé zjištění. Autonomní vozidla mohou totiž využívat silnice jen v noci, od 22 do 6 hodin. Funkční osvětlení vozu je tedy opravdu nutné.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."