Policisté zastavili autonomní taxík, neukázněného řidiče však hledali marně
- Američtí policisté se učí komunikovat s vozy bez řidiče
- Robotická auta žijí tak trochu vlastním životem
- Noční jízda bez světel je pro ostatní krajně nebezpečná

Čtěte také: Má se Tesla bát? Stellantis začíná testovat pokročilé autonomní řízení
Auta bez řidiče jezdí v San Franciscu od roku 2017
Cruise, dceřiná společnost General Motors, využívá pro autonomní řízení svých vozů technologii LiDAR. Společnost používá auta bez řidiče na území San Francisca již od roku 2017 pro dopravu svých zaměstnanců. Vozy jsou k dispozici jako taxi pro běžnou populaci teprve krátce.
Zdůvodnění jízdy vozidla bez světel zatím nebylo zveřejněno. Důvodem mohlo být vypnutí funkce automatických světlometů nebo vozidlo chybně detekovalo světelné podmínky v okolí. V každém případě jde o znepokojivé zjištění. Autonomní vozidla mohou totiž využívat silnice jen v noci, od 22 do 6 hodin. Funkční osvětlení vozu je tedy opravdu nutné.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.









