Podle vědců bateriím škodí rychlonabíjení. Může způsobit i poškození článků
Možnost nabíjet opravdu rychle je jedna z nejdůležitějších vlastností moderních elektromobilů. Poslední výzkum v této oblasti ale ukázal, že to baterie poškozuje možná více, než jsme si dosud mysleli.

TIP: Nikola Motor slibuje opravdu revoluční baterie
Pro účely výzkumu byly využity akumulátory Panasonic NCR 18650B, které používá ve svých vozech Tesla. Nabíjeny byly dvěma způsoby. Klasickým rychlonabíjením, jehož parametry odpovídaly tomu, které se používá na nabíjecích stanicích. A pak také pomocí nového algoritmu založeného na vnitřním odporu baterie, který brání toku elektronů.
Prvních 13 cyklů nebyl znát žádný rozdíl. Při 40. cyklu už ale vědci naměřili snížení kapacity při standardním rychlonabíjení o 40 %, při nabíjení pomocí nového algoritmu bylo opotřebení jenom 20 %. Po šedesátém cyklu dokonce běžné dobíjení způsobilo prasknutí akumulátoru, odhalení elektrod a elektrolytu.
Toto jsou závažná odhalení, na druhou stranu víme, že v praxi baterie u Tesly vydrží (například díky systému chlazení i ohřevu) stovky cyklů bez poškození a kapacita ubývá jen velmi pozvolna. Jakékoliv vylepšení nabíjení, snížení rizika nebo opotřebení je ale vítané.
zdroj: science20