Automobilka Stellantis, pod kterou patří značka Jeep, oznamuje, že stahuje téměř 200 000 plug-in hybridních Jeepů kvůli riziku vznícení baterií. Jedná se o modely z let 2020–2024 (Jeep Wrangler 4xe) a verze 2022–2024 (Jeep Grand Cherokee 4xe). Celkem je to 118 230 vozů Wrangler PHEV a 35 802 vozů Grand Cherokee. Modelů vyrobených po 16. listopadu 2023 se svolávací akce netýká.
Společnost potvrdila, že svolávací akce se vztahuje na 154 032 vozidel na trhu ve Spojených státech. Mezi další postižené trhy patří 14 308 džípů v Kanadě, 673 v Mexiku a dalších 25 502 čtyřkolek mimo Severní Ameriku. Stellantis odhaduje, že se riziko může týkat přibližně 5 % svolávaných modelů. Podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu tímto problémem trpí pouze 1 % modelů na trhu v USA.
Potenciálním problémem je lithium-iontová baterie, která měla hořet při 13 požárech. Problém má vznikat kvůli buňkám, které jsou náchylné k poškození separátoru. Společnost Stellantis aktualizuje software řídicího modulu baterie, aby problém napravil. Majitelé by mezitím neměli svá vozidla nabíjet, protože při vybití baterie se výrazně snižuje riziko požáru. Dále se doporučuje, aby prozatím zaparkovali své vozy mimo konstrukce a jiná vozidla. Doposud jsou údajně hlášena dvě zranění.
Čtěte také: Sága požárů baterií pokračuje. Elektromobil od Jaguaru opět čeká svolávačka
Akce přichází poté, co byly zaznamenané záhadné požáry Wranglerů a Gladiátorů. Podle prvních zpráv požáry pramení ze zkratu konektoru čerpadla posilovače řízení. Statisíce BMW byly nedávno svolány kvůli riziku požáru způsobenému zkratováním konektoru vodního čerpadla.
Automobilka Stellantis, pod kterou patří značka Jeep, oznamuje, že stahuje téměř 200 000 plug-in hybridních Jeepů kvůli riziku vznícení baterií. Jedná se o modely z let 2020–2024 (Jeep Wrangler 4xe) a verze 2022–2024 (Jeep Grand Cherokee 4xe). Celkem je to 118 230 vozů Wrangler PHEV a 35 802 vozů Grand Cherokee. Modelů vyrobených po 16. listopadu 2023 se svolávací akce netýká.
Společnost potvrdila, že svolávací akce se vztahuje na 154 032 vozidel na trhu ve Spojených státech. Mezi další postižené trhy patří 14 308 džípů v Kanadě, 673 v Mexiku a dalších 25 502 čtyřkolek mimo Severní Ameriku. Stellantis odhaduje, že se riziko může týkat přibližně 5 % svolávaných modelů. Podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu tímto problémem trpí pouze 1 % modelů na trhu v USA.
Potenciálním problémem je lithium-iontová baterie, která měla hořet při 13 požárech. Problém má vznikat kvůli buňkám, které jsou náchylné k poškození separátoru. Společnost Stellantis aktualizuje software řídicího modulu baterie, aby problém napravil. Majitelé by mezitím neměli svá vozidla nabíjet, protože při vybití baterie se výrazně snižuje riziko požáru. Dále se doporučuje, aby prozatím zaparkovali své vozy mimo konstrukce a jiná vozidla. Doposud jsou údajně hlášena dvě zranění.
Čtěte také: Sága požárů baterií pokračuje. Elektromobil od Jaguaru opět čeká svolávačka
Akce přichází poté, co byly zaznamenané záhadné požáry Wranglerů a Gladiátorů. Podle prvních zpráv požáry pramení ze zkratu konektoru čerpadla posilovače řízení. Statisíce BMW byly nedávno svolány kvůli riziku požáru způsobenému zkratováním konektoru vodního čerpadla.