České zastoupení automobilky Lexus nám představilo jejich druhou generaci modelu NX, který vyniká v opravdu mnoha aspektech. Novinku se rozhodli kompletně přepracovat s úmyslem navázat na dosavadní úspěchy a nabídnout současným zákazníkům nový atraktivní produkt schopný naplnit mnohem vyšší očekávání. Od toho se odvíjí zcela nová platforma, plug-in hybridní motorizace a inovovaný infotainment.
Automobilka při své prezentaci kladla velký důraz na nový designový směr, který je ovšem dosti subjektivní. Z naši perspektivy se nejvíce změnila samotná záď vozu, na které objevíme krásnou světelnou lištu, kterou doplňuje velký nápis s názvem výrobce. Rukou designéra pak prošel i rozvor, který je nově o tři centimetry delší a v kombinaci s krátkými převisy působí auto o něco sportovněji. Punc tomu dodávají 20palcová litá kola, která nově zákazníci najdou v nabídce Lexusu.
Asi největší změnou ovšem prošel interiér. Okamžitě po otevření bytelných dveří na vás vyskočí velká 14palcová obrazovka (za příplatek), která v sobě ukrývá přepracovaný systém infotainmentu. Byť v předprodukční verzi nefungovaly všechny funkce korektně, dává nám tím jasně najevo, že Lexus dbá nejen na bezpečnostní technologii. Středový tablet působí na první osahání velmi dobře, animace se nesekají a vše je hezky přehledné. Parádním prvkem jsou otočná tlačítka, která jsou vnořena přímo do displeje. Tady se automobilka jasně inspirovala elektromobilem Ford Mustang Mach-E.
Novinkou je taktéž ambientní osvětlení interiéru, které u tohoto modelu chybělo a nyní mu dodává pocit luxusu. Můžete si nastavovat nespočet kombinací a barev, což ocení všichni, kteří si rádi hrají. Mezi další vychytávky řadíme online navigaci, head-up displej nebo asistenta, který hlídá okolí vozu.
Čtěte také: Studie elektromobilu Lexus LF-Z Electrified nezklamala, automobilka tím odhaluje svou budoucnost
Přesuňme se ovšem k tomu nejdůležitějšímu. Nová generace Lexusu NX startuje s dvojicí motorizací, přičemž tou nejprodávanější bude hybridní NX 350h s benzinovým motorem o objemu 2,5 litru. Nabídne výkon 178 kW a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,7 sekundy. Zajímavější alternativou je plug-in hybridní NX 450h+ se stejným spalovacím motorem, který je doplněn o 18,1kWh baterii. Tato verze nabídne krásný výkon 225 kW se zrychlením na stovku za něco málo přes 6 sekund a maximálním dojezdem na elektřinu až 63 kilometrů. Poté se chová jako klasický hybrid.
Co se týče prodejních čísel, tak v Česku se bude prý nejlépe prodávat hybridní verze s pohonem všech kol. Nejlevnější v nabídce je verze NX 350h s pohonem předních kol, a to za cenu 1 340 000 Kč. Naopak nejdražší verzí bude plug-in hybrid NX 450h+ ve výbavě Luxury za 2 120 000 Kč. České zastoupení zároveň uznává, že ceny můžou být na první pohled optimistické, avšak dle jejich slov jde v rámci konkurence o velmi dobré podmínky. Až čas ovšem ukáže, zda odhadli situaci na trhu správně. Do konce roku 2022 chtějí prodat zhruba 400 kusů s tím, že prvních kusů se dočkáme už tento podzim.
Jak se Vám líbí nová generace vozu Lexus NX? Zvolili byste plug-in hybridní verzi? Podělte se o názor v diskuzi!
České zastoupení automobilky Lexus nám představilo jejich druhou generaci modelu NX, který vyniká v opravdu mnoha aspektech. Novinku se rozhodli kompletně přepracovat s úmyslem navázat na dosavadní úspěchy a nabídnout současným zákazníkům nový atraktivní produkt schopný naplnit mnohem vyšší očekávání. Od toho se odvíjí zcela nová platforma, plug-in hybridní motorizace a inovovaný infotainment.
Automobilka při své prezentaci kladla velký důraz na nový designový směr, který je ovšem dosti subjektivní. Z naši perspektivy se nejvíce změnila samotná záď vozu, na které objevíme krásnou světelnou lištu, kterou doplňuje velký nápis s názvem výrobce. Rukou designéra pak prošel i rozvor, který je nově o tři centimetry delší a v kombinaci s krátkými převisy působí auto o něco sportovněji. Punc tomu dodávají 20palcová litá kola, která nově zákazníci najdou v nabídce Lexusu.
Asi největší změnou ovšem prošel interiér. Okamžitě po otevření bytelných dveří na vás vyskočí velká 14palcová obrazovka (za příplatek), která v sobě ukrývá přepracovaný systém infotainmentu. Byť v předprodukční verzi nefungovaly všechny funkce korektně, dává nám tím jasně najevo, že Lexus dbá nejen na bezpečnostní technologii. Středový tablet působí na první osahání velmi dobře, animace se nesekají a vše je hezky přehledné. Parádním prvkem jsou otočná tlačítka, která jsou vnořena přímo do displeje. Tady se automobilka jasně inspirovala elektromobilem Ford Mustang Mach-E.
Novinkou je taktéž ambientní osvětlení interiéru, které u tohoto modelu chybělo a nyní mu dodává pocit luxusu. Můžete si nastavovat nespočet kombinací a barev, což ocení všichni, kteří si rádi hrají. Mezi další vychytávky řadíme online navigaci, head-up displej nebo asistenta, který hlídá okolí vozu.
Čtěte také: Studie elektromobilu Lexus LF-Z Electrified nezklamala, automobilka tím odhaluje svou budoucnost
Přesuňme se ovšem k tomu nejdůležitějšímu. Nová generace Lexusu NX startuje s dvojicí motorizací, přičemž tou nejprodávanější bude hybridní NX 350h s benzinovým motorem o objemu 2,5 litru. Nabídne výkon 178 kW a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,7 sekundy. Zajímavější alternativou je plug-in hybridní NX 450h+ se stejným spalovacím motorem, který je doplněn o 18,1kWh baterii. Tato verze nabídne krásný výkon 225 kW se zrychlením na stovku za něco málo přes 6 sekund a maximálním dojezdem na elektřinu až 63 kilometrů. Poté se chová jako klasický hybrid.
Co se týče prodejních čísel, tak v Česku se bude prý nejlépe prodávat hybridní verze s pohonem všech kol. Nejlevnější v nabídce je verze NX 350h s pohonem předních kol, a to za cenu 1 340 000 Kč. Naopak nejdražší verzí bude plug-in hybrid NX 450h+ ve výbavě Luxury za 2 120 000 Kč. České zastoupení zároveň uznává, že ceny můžou být na první pohled optimistické, avšak dle jejich slov jde v rámci konkurence o velmi dobré podmínky. Až čas ovšem ukáže, zda odhadli situaci na trhu správně. Do konce roku 2022 chtějí prodat zhruba 400 kusů s tím, že prvních kusů se dočkáme už tento podzim.
Jak se Vám líbí nová generace vozu Lexus NX? Zvolili byste plug-in hybridní verzi? Podělte se o názor v diskuzi!